کشکول

صنعت گردشگری

کشکول

صنعت گردشگری

نکاتی درباره طبخ برنج

 

براساس ذائقه ما ایرانی ها برنج هرچه خوشبوتر و بلندتر یا سفید تر باشد دارای مرغوبیت بهتری است اما همانطور که می دانیم با توجه به وجود انواع و اقسام مختلف برنج در بازار مصرف گاهی اوقات این مهم حاصل نخواهد شد اما می توان با استفاده از راهکارهای ساده ای بخشی از ذائقه ایرانی را پاسخ داد.

 

·         اگر می خواهید برنج شما سفیدتر شود، موقع آبکش کردن مقدار کمی آبلیمو داخل ظرف بریزید یا این که چند قاشق ماست به برنج اضافه کنید.

·         اگر برنج بیش از حد جوشید و نرم شد، می توانید مقدار سه قاشق غذاخوری آبلیمو داخل آن ریخته و بعد از این که برنج را داخل آبکش ریختید مقدار بیشتری آب سرد روی برنج بریزید.

 

·         هرگز برنج سوخته را مصرف نکنید چون به سلامتی بدن خود خیانت می کنید بنابراین اگر شعله برنج شما زیادبود یا اینکه یادتان رفت آن را خاموش کنید و برنج اصلاحا ته گرفت و سوخت از خوردن آن جدا خودداری کنید.

 

·         برخلاف بسیاری از ایرانیان که ته دیگ دوست دارند اگر خانواده شما به این نوع برنج علاقه ندارد می توانید با استفاده از چند برگ کاهو به اقتصاد خانواده کمک کنید . آنها را ته قابلمه بگذارید و بعد برنج را روی آنها بریزد با این کار از ته دیگ شدن برنج جلوگیری می کنید.

 

·         اگر برنج شما ته گرفت می توانید یک تکه نان روی آن بگذارید یا این که یک عدد پیاز را پوست بکنید و داخل برنج قرار دهید تا بوی سوختگی را بگیرد.

   

·         خانم های شاغل یا خانواده هایی که زیاد مهمان دارند، می توانند برنج را آبکش کنند و کمی خشک تر برداشته و به مدت دو روز داخل یخچال نگهداری کنند. موقع دم کردن باید مقدار بیشتری آب داخل این برنج ریخته و سپس آن را دم کنید.

 

·         برای تهیه پلوهای مخلوط حتما یادتان باشد برنج را پس از جوش آمدن کمی زودتر بردارید. برای خوش طعم شدن این نوع پلوها بهتر است از ادویه های پلویی هم استفاده کنید.

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد