کشکول

صنعت گردشگری

کشکول

صنعت گردشگری

شما نقره ای ، طلایی یا پلاتینی هستید

با گسترش سفرهای هوایی در سطح جهان و حضور شرکت های هواپیمایی تجاری به صورت گسترده در سطح بین المللی هر روز شاهد اعلام شرایط ویژه ای از سوی شرکت های هواپیمایی جهت جلب هرچه بیشتری مسافران به طرف شرکت های خود هستیم.  این شرکت ها با اتخاذ تصمیماتی نوین در زمینه بازاریابی سعی می کنند از دیگران رقبای خود پیشی بگیرند که گاهی این سیاست ها از نظر اقتصادی امکانات بسیار مناسبی را برای مشتریان یا مسافران آنها به ارمغان خواهد آورد.

این امتیازات و خدمات از سرو یک وعده غذای اضافه طی پرواز در ابتدا شروع شد و تا دادن وسایل بازی به کودکان و خردسالان طی پرواز ادامه پیدا کرد ، این نوع تبلیغات کم کم در تمامی شرکت های هوایی به روندی معمول تبدیل شد. در این موقعیت مدیران شرکت های هوایی به فکر پیدا کردن روشی نوین برای بالا بردن سطح در آمد غیر از روشهای قدیمی افتادند. مدیران شرکت ها با توجه به افزایش سفرهای هوایی و کمی تحقیق متوجه شدند که تعدادی از مسافران شرکت های هوایی ثابت  و در واقع به عنوان مشتری ثابت آنها هستند بنابراین سعی کردند تا با روشی جدید تعداد این نوع مشتری ها یا مسافران را افزایش دهند .

دست اندرکاران این صنعت عقیده دارند که با این روش در واقع بلیت اعتباری فروخته اند و قادر به برنامه ریزی روی مسافران بالقوه خود هستند این روند ادامه پیدا کرد تا اینکه مدیران فروش شرکت های هوایی متوجه شدند که باید با امتیازاتی فراتر از گذشته این مسافران بالقوه را به خود وابسته کنند.

طی تحقیقاتی مشخص شد که به عنوان مثال برخی اساتید و تجار مجبور هستند به دلیل نوع حرفه خود دایم در سفر باشند بنابراین شرکت ها باید برنامه ای برای اینگونه مسافران تدوین می کردند و آنها را به شرکت وابسته می کردند ، البته این گونه مسافران برای وفادار ماندن به یک شرکت هواپیمایی نیاز به خدمات ویژه ای داشتند. اینجا بود که شرکت های هواپیمایی با ابتکاری بسیار جالب سعی کردند این نیاز مسافران بالقوه خود را پوشش دهند .

این شرکت ها علاوه بر خدمات آنلاین شرکت هواپیمایی خود اقدام به گروه بندی مسافران دایمی خود کردند به عنوان مثال اگر فردی 6 بار طی یک سال از این شرکت استفاده می کرد امتیازاتی مخصوص به خود از آن شرکت دریافت می کردتا اینکه مدیران یکی از این شرکت های هواپیمایی تصمیم گرفتند اقدام به عضوگیری از بین مسافران دایمی خود کنند این شرکت ها با تاسیس باشگاهی مجازی این مسافران را به عنوان اعضای آن پذیرفتند و خدمات ویژه ای به آنها ارایه کرد پس از مدتی که این روش مدیریتی باعث افزایش فروش بلیت شد چندی بعد عضو شدن در باشگاههای این شرکت ها به عنوان امری انتخابی و قابل خرید به مسافران پیشنهاد داده شد و از آن پس شرایط خدمات این شرکت ها نیز تفاوت های بسیار ژگرفی را به خود دید.

ابداع این روش در واقع پس از ارایه بلیت با درجه بندی متفاوت مثل بلیت فرست کلاس ، بیزینس کلاس و اکونومی صورت گرفت و پس از آن این شرکت ها اقدام به دسته بندی مسافران ویژه خود و اعطای کارتهایی را با رنگ های  نقره ای ، طلایی و پلاتینی کردند و با این تدبیر تازه شرکت های هواپیمایی به آنها روشی نوین برای بازاریابی و فروش بلیت های خود پیش گرفتند که البته بسیار مفید هم واقع شد.

این کارت ها بدون توجه به اعتبار و رنگشان یک سری خدمات مشابه را در اختیار دارنده خود قرار می دهد ، که این امتیازات عبارتند از: اولویت خرید بلیت در لیست انتظار، اولویت در سوار شدن به هواپیما و پیاده شدن از آن ، اولویت در دریافت توشه همراه یا همان بار در فرودگاه مقصد خواهد بود و ارسال هدایای مناسب در سالروز تولد دارنده انواع کارتهای شرکت هواپیمایی.

اما پس از این خدمات یکسان با توجه به رنگ و درجه اعتبار این کارت ها خدماتی مخصوص به همان رنگ کاملتر و بهتر به دارنده آن کارت ارایه خواهد شد. به عنوان مثال امکان استفاده از مقداری بار اضافی طی سفر به صورت رایگان، تخفیفات ویژه شرکت به صورت اختصاصی به دارندگان کارت ها ، تخفیفات ویژه هنگام خرید بلیت، اقامت در هتل های مخصوص شرکت با تخفیفات بسیار جالب ، اختصاص وعده غذای گرم در صورت توقف بین پروازها در فرودگاه ترانزیت، ترانسفر فرودگاهی چه از مبداء یا در مقصد، اختصاص اتومبیل با راننده اختصاصی در شهر یا کشور مقصد و البته در نهایت عدم محدودیت زمانی برای خرید بلیت به این معنی که در برخی شرکت ها دارنده کارت های پلاتینی که بهترین و کاملترین کارت هاست هرگز بدون بلیت نخواهند ماند و با ارایه این کارت در اولین پرواز برای دارنده کارت بلیت تهیه خواهد شد و بهترین امکانات این نوع از کارت استقبال از دارنده کارت در فرودگاه مقصد است به این صورت که وقتی مسافر در فرودگاه مقصد از هواپیما پیاده می شود استقبال کننده ای مقابل ایشان حاضر می شود و مسافر را به قسمت VIP راهنمایی خواهد کرد و  درحالی که از مسافر پذیرایی می شود کارگزار مشغول انجام تشریفات گمرکی و تحویل گرفتن بار مسافر است و پس از چند دقیقه با راهنمایی مسافر به درب خروجی و قرار دادن بارها در وسیله نقلیه او را بدرقه می کند.

پس از ارایه این خدمات و همه گیر شدن آنها در بین بسیاری از شرکت های معروف هواپیمایی مسافران تشویق به عضویت در این باشگاهها و بهترین آنها برای خودشان شدند این شرکت ها با عضوگیری تقریبا توانستند برآوردی کامل از مسافران دایمی و طی سال خود داشته باشند و چیزی شبیه به بلیت های اعتباری مترو را برای خود تدارک دیده اند. البته ظهور این کارت ها در عرصه هواپیمایی تجاری برای هر دو طرف یعنی مسافران و صاحبان شرکت های هوایی مفید واقع شد چون هر دو گروه سود می برند.

اما هر یک از شرکت های تجاری هواپیمایی با توجه به امکانات و توان شرکت خود امتیازات این کارت ها را دسته بندی کرده اند و این امتیازات را به مسافران خود ارایه می دهند بنابراین نباید در انتخاب شرکت هواپیمایی خود عجله کنیم بلکه باید با دقت و وسواسی زیاد شرایط را بررسی کنید و بهترین را انتخاب کنید.

بنابراین اگر از آن دسته از مسافران هستید که بنا به اقتضای شغل خود مجبور به انجام سفرهای هوایی زیادی طی سال هستید حتما به وب سایت شرکت های هوایی و فعال در ایران سری بزنید و با مطالعه دقیق شرایط و امتیازات این شرکت ها اقدام به تهیه یکی از این کارت ها کنید تا اینکه همیشه بلیت خود را به سادگی و کمترین هزینه دریافت کنید و از خدمات بسیار مناسب این شرکت ها درست مثل شرکت خصوصی هوایی خودتان استفاده کنید.

عماد عزتی

سفر به ایالت کرالا تجربه زندگی هندی

سفر به کشور هندوستان همیشه  با اما و اگرهایی همراه بوده و هست چه از نظر جاذبه های گردشگری و چه از نظر تجاری و بازرگانی، به گونه ای که بین ما ایرانیان ضرب المثلی معروف به این واقعیت اشاره می کند و می گوید: هرکه طاووس خواهد باید جور هندوستان کشد.  البته مشکلات و موانع سفر به هندوستان که به واسطه رشد و پیشرفت تکنولوژی کمرنگ تر شده اما هنوز هم برخی از انها خودنمایی می کنند به هر حال علاقه گردشگران برای سفر به کشور 72 ملت و روز به روز هم افزایش نشان داده بخصوص که امروزه هندوستان به عنوا ن یکی از قدرت های اقتصادی نوظهور آسیایی در سطح بین المللی شناخته شده .

 با توجه به وسعت این کشور هر روز شاهد مطرح شدن یکی از شهر های این کشور به عنوان مقصدی جدید برای پذیرش گردشگران هستیم تبلیغات و خاطرات تلخ و شیرین مسافران هندوستان همه و همه باعث شده تا نام هندوستان در صدر مقاصد گردشگری باقی بماند که در همین راستا طبق سیاست های جدید این کشور مبنی بر گسترش صنعت گردشگری در سراسر هندوستان، ایالت کرالا نیز به عنوان یکی از ایالت های کشور هفتاد و دو ملت به تازگی بین بسیاری از گردشگران نامی آشنا شناخته  شده است.

این ایالت جنوبی شبه قاره هندوستان از 5 سال پیش رشد صنعت گردشگری خود را آغاز کرده و امروز به عنوان یکی از خوشنام ترین مناطق گردشگری سرزمین هفتاد و دو ملت به صنعت گردشگری جهان معرفی شده است. جشنواره های سنتی گوناگون، جشنواره های خرید، مراکز درمانی طب سنتی ، مراکز آموزش هنرهای رزمی ، آموزشگاههای آشپزی بین المللی ، سواحل زیبا و طبیعت بکر این منطقه باعث رونق هرچه بیشتر صنعت گردشگری در این ایالت شده است. البته اگر از آثار تاریخی این ایالت که به جای مانده از استعمارگران پرتغالیست بگذریم.

قسمت کوهستانی و شمالی این ایالت بهترین مکان برای جذب طبیعت گردان و علاقمندان به حیات وحش خواهد بود برگزاری تورهای هفتگی یا روزانه بصورت کمپینگ در دل جنگل و دریاچه ها و آبشارهای محلی بهترین قسمت سفر علاقمندان شمالی این ایالات خواهد بود و آنان که اهل خرید و تفریحات آبی هستند به سمت جنوب این ایالت روانه خواهند شد. به هر حال طبق آمار و نشانه های موجود و البته امکانات گردشگری منطقه امروزه کرالا یکی از ایالات های مهم و سودآور در صنعت گردشگری هندوستان شناخته شده ، رونق ورزش های آبی و تفریحات ساحلی در جنوب این ایالت باعث شده هر ساله تعداد زیادی از اروپیاییان و آمریکایی ها به منطقه سفر کنند و از آب و هوای استوایی این منطقه لذت ببرند و سفر خوبی را تجربه کنند.

از این با توجه به رشد و گسترش صنعت گردشگری در منطقه به تازگی علاوه بر گردشگران یادشده از منطقه خاورمیانه و حاشیه خلیج فارس نیز تعداد زیادی گردشگر وارد کرالا می شوند بنابراین سه فرودگاه بین المللی و مدرن این ایالت دلیل اصلی برقراری پروازهای زیادی از کشورهای حاشیه خلیج فارس به صورت مستقیم به این ایالات شده البته به یاد داشته باشید که انتخاب هر یک از فرودگاهها بستگی به مقصد اصلی گردشگران خواهد داشت اما معمولا اکثر گردشگران مقصد خود را فرودگاه Thiruvananthapuram  انتخاب می کنند چون در واقع فرودگاه مرکزی این ایالت شناخته شده و به تمامی نقاط دیگر دسترسی آسان خواهدبود و به جز این خطوط هوایی مستقیم می توان از فرودگاههای بمبئی ، دهلی، چنای و یا بنگلور و با استفاده از خطوط هواپیمایی داخلی هندوستان به کرالا رسید.

شهر کرالا  به دور از هرگونه هیاهوی جوامع امروزی بخصوص در هندوستان توانسته مهمترین مرکز جذب گردشگر در این ایالت باشد و هرساله تعداد زیادی گردشگر را گوشه و کنار جهان را به خود جلب کند. اگر بخواهیم از جذابیت های گردشگری این شهر بگوییم اولین گزینه مرداب های این شهر بوده، البته همیشه با شنیدن کلمه مرداب ترس و وحشتی خاص برتن هر گردشگری ایجاد خواهد شد و شاید ترس از حمله غریبه ها و جانوران ناشناخته باعث می شد که همیشه گردشگران از این مکان فاصله بگیرند ، اما اینبار این وحشت تبدیل به جاذبه‌ای بسیار درآمدزا شده است. مرداب های کرالا که حدود 120 مایل در طول ساحل کشیده شده اند به غیر از منبع تامین غذای ساکنان محلی و صادرات وظیفه ای عمده دیگری برای رونق صنعت گردشگری منطقه نیز بر عهده دارد. قایق هایی معروف به کِتو والا یا همان اتاق های شناور که روی این مرداب ها به آرامی حرکت می کنند در واقع اصلی ترین جاذبه گردشگری این ایالت و شهر است.

اگر به تاریخچه این شهر توجه کنیم در گذشته این ایالت توسط پرتغالی ها اداره می شد و مرکز خوشگذرانی افسران و ثروتمندان این کشور بوده آنها قایق های ماهیگیری را اجاره می کردند و چند روز را روی آبراهه های این مرداب به دور از هرگونه مزاحمت زندگی می کردند و روز شب خود را سپری می کردند. البته برای استعمال مواد مخدر محلی چون مصرف هرگونه مواد مخدر از گذشته تا کنون در این ایالت کاملا ممنوع بوده و هست از این پس قایق ها روز به روز مشهورتر و مجهز تر شدند تا جایی که امروزه به عنوان اصلی ترین جاذبه این منطقه برای جذب گردشگران هستند و با تجهیزات قرن بیست و یکمی خود هر گردشگری را حاضر به ولخرجی می کنند تا چند روزی تجربه زندگی روی آبراهه های این منطه را به خود هدیه دهد.

البته امروزه خبری از مواد مخدر نیست ولی نوشیدنی های خنک محلی مثل آب نیشکر و غذاهای تازه دریایی کافی است که دوباره این قایق ها به آرامی در آب راهه های کرالا حرکت کنند . دولت هندوستان برای اسایش هرچه بیشتر خانواده ها و گردشگران نظارت بسیار سنگینی روی عملکرد و سرویس دهی این قایق ها برقرار کرده است تا محیطی بسیار ارام و امنی را برای گردشگران فراهم کند.

این قایق ها از سال 1989 میلادی وارد مرحله تازه ای از دوران خود شدند و امروز حدود 700 اتاق شناور یا همان کتو والا روی این مرداب مشغول پذیرایی از گردشگران خارجی هستند. این قایق ها 3 خدمه دارند که یکی به عنوان سرآشپز و دونفر دیگر به عنوان سکاندار و هدایت کننده قایق به نوبت مسیر حرکت قایق را کنترل می کنند ، یک هفته اقامت در این قایق ها بسیار مهیج و خاطره انگیز خواهد بود.

در مورد مراکز دیدنی شهر کرالا می توان معابد ، قلعه های به یادگار مانده از دوران استعمار را نام برد ، اصلی ترین خیابان این شهر به نام ام جی رود M.G.road  نام دارد که اکثر فروشگاههای صنایع دستی و فروشگاههای بسیار مجلل زنجیره ای در این خیابان ساخته شده اند به عنوان مثال معروف ترین فروشگاه این ایالت به نام Trivandrum  در این خیابان واقع شده که اکثر گردشگران سری به این مرکز خرید خواهند زد و البته رستوران های بسیار زیادی از تمامی ملل نیز در این خیابان یافت می شود بنابراین مرکز اصلی تجمع گردشگران خارجی و البته داخلی هندوستان همین خیابان بوده و هست.

در مورد هتل های این شهر باید گفت که انواع هتل ها و مهمانپذیرها قابل دسترس بوده و با هرنوع بودجه ای امکان اجاره اتاق برای گردشگران فراهم شده ولی در برخی از فصول که تجمع گردشگران در منطقه زیاد بوده بهتر است از قبل برای سفر خود برنامه ریزی داشته باشید بطور کلی این شهر دارای دو فصل بسیار شلوغ است یکی فصل سفر فاصله بین ماه شهریور تا اسفندماه هر سال خواهد بود این مدت با توجه برگذاری جشنواره های محلی متعدد، تعداد زیادی گردشگر به منطقه وارد می شوند، اما مرحله دوم مربوط به علاقمندان به گردشگری پزشکی و مجتمع های طب سنتی کرالاست که معروف به Ayuvadic خواهد بود این دوره از اوایل فروردین ماه تا اوایل تیرماه خواهد بود. در این فصل اگر به کرالا سفر کنید تعداد زیادی از افراد بازنشسته یا مسن را که برای آب درمانی یا استفاده از طب سنتی به این شهر آمده خواهید دید بنابراین برای برنامه ریزی سفر خود خوب دقت کنید. اگر در ماههای مهر و آبان وارد این سرزمین رویایی بشوید شانس بسیار زیادی برای دعوت شدن به یکی از مراسم عروسی سنتی این شهر را خواهید شد، با توجه به جمعیت 33 میلیونی این ایالت و کوتاهی فصل ازدواج که دقیقا در این دو ماه سال است گاهی در یک روز 3 عروسی را تجربه خواهید کرد اما اگر به رژیم غذایی خود بسیار پایبند هستید باید به این نکته دقت داشته باشید که نخوردن غذا در این مراسم  در واقع بی احترامی به صاحب مجلس خواهد بود بنابراین باید در هر مراسم بطور کامل غذای سنتی این مراسم که سدایه     (Sedayeh)نام دارد را میل کنید. حالا اگر از آن دسته افراد هستید که به رژیم غذایی خود پایبند هستید و حتی در سفر نیز سعی می کنید به آن رژیم غذایی احترام بگذارید به دنبال سرگرمی دیگری برای خود باشد.

این غذا که در واقع غذای مقدس است و در هر مراسم سنتی و شادی این منطقه سرو می شود کاملا گیاهی بوده و روی برگ درخت موز جلوی مهمانان قرار خواهد گرفت ، خوردن این غذا ترتیب خاصی دارد که باید حتما رعایت کنید . بطور کلی غذا در فرهنگ مردم این منطقه بسیار مهم و مقدس است به همین دلیل کلاس های آشپزی در این ایالت از رونق خوبی برخوردار هستند البته مزه و رنگ بوی این غذاها نیز باعث شده تا تجارت ادویه در این منطقه رونق خوبی داشته باشد و تجار زیادی را از سراسر جهان برای خرید ، زردچوبه ، فلفل، زنجبیل به منطقه می کشاند. هرگز فراموش نکنید که حتما از غذاهای دریایی این منطقه را امتحان کنید چون عطر و طعم فراموش نشدنی را تجربه خواهید کرد.

از خوردنی و غذا های معروف این منطقه که بگذریم شاید این قسمت برای بسیاری از مردم ایران جذاب باشد که بگوییم بعد از بالیوود که در واقع مرکز اصلی ساخت فیلم های هندی بین المللی است این ایالت از دومین مرکز اصلی ساخت فیلم های هندی بوده اما صرفا ساخت فیلم هایی با زبان محلی یا هندی در آن رواج دارد ، این موضوع به هر حال برای علاقمندان به هنر سینما بسیار جذاب بوده که هنگام تصویر برداری یکی از صحنه های اکشن حضور داشته باشند، این هیجان نیز خود به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری منطقه شناخته شده است.

اما در مورد مردم این منطقه می توان گفت که هنوز فرهنگ تجمل گرایی و غربی در بین این مردم رسوخ نکرده است و هنوز هم اشتغال به صورت پدر و پسری در جریان است یعنی اگر پدر یک خانواده نجار باشد فرزندان پسر خانواده همگی نجار خواهند بود و اگر یکی از این حرفه ها به دلیل تغییر شیوه زندگی مردم طرفداری نداشته باشد واقعا زندگی برای آنها مشکل خواهد شد. چون این افراد واقعا حرفه ای دیگر ندارند به عنوان مثال یکی از همین حرفه ها که امروزه به دست فراموشی سپرده شده و در واقع صرفا نمادین اداره می شود حرفه ساخت ظروف برنجی آشپزخانه است . این صنعت که روزی از رونق بسیار خوبی برخوردار بوده امروزه با رکود بسیار زیادی مواجه شده ، کوره های خاموش این گروه از صنعت گران امروزه نمادی از رونق گذشته آن بوده است اما چندی است که به واسطه رونق صنعت گردشگری منطقه دوباره این صنعت کم کم جان گرفته و حاصل دست رنج آنها برای گردشگران سوغاتی خواهد شد .

صحبت از سوغات و یادگاری از این شهر زیبا شد که باید بگوییم بهترین سوغاتی از این شهر مجسمه های چوبی بوده اما اگر علاقمند به خرید اجناس گرانبها هستید می توان از حاصل دسترنج صنعت گرانی که از عاج فیل آثار هنری زیبایی خلق می کند و مجسمه هایی با این ماده می سازند خرید کرد و به یادگار به منزل برد اما وقتی در بازار مشغول انتخاب هستید ناگهان برق جواهرات و زیورالات این منطقه که از شهرت جهانی برخوردار است توجه شما رو جلب خواهد کرد ولی به یاد داشته باشید که کیف پول شما باید بسیار پرپول باشد تا تکه جواهری به یادگاری ببرید. بطور کل صنعت سنگ های قیمتی و طراحی جواهرالات در این منطقه بسیار پررونق است.

ایالت کرالا بطور کلی توان پاسخ گویی به هر نوع سلیقه ای را برای جذب گردشگر از سراسر جهان دارد و امروزه این ایالت توانسته به عنوان مرکز خوبی برای کوهنوردی و صخره نوردی علاقمندان بسیاری را به سوی خود جلب کند و به شهرت جهانی خود بیافزاید البته اگر از لذت فیل سواری بگذریم، لازم به یادآوری است که این جانداران بسیار بزرگ از اصلی ترین ارکان و وسایل حمل و نقل در کمپینگ های جنگلی هست که البته علاقمندان زیادی را نیز به خود اختصاص داده.

بطور کلی دست اندرکاران صنعت گردشگری منطقه با برگزاری تورهای روزانه یا هفتگی چه روی مرداب چه در دل جنگل می توانند لحظات بسیار به یادماندی ای را برای هر گردشگری فراهم کنند، همین موضوع تنوع انتخاب باعث جذب هرچه بیشتری گردشگران داخلی خارجی به این ایالت جنوبی هندوستان شده.

کلمبیا بهترین کشور برای جراحی پلاستیک و زیبایی

چندی است که جراحی زیبایی یا همان جراحی های پلاستیک در جوامع بشری از جایگاه ویژه ای برخوردار شده است اگر از بخش نیازهای پزشکی در مواقع اضطراری بگذریم دیگر موارد کاملا سلیقه ای و به صورت عادت خواهد بود. از بین بردن چربی های اضافه بدن، عمل بینی، از بین بردن چین و چروک پوست صورت و مواردی مشابه آن عباراتی بسیار آشناست و شاید روزی نیست که این کلمات را یا نشنویم یا اینکه در میان اخبار و تبلیغات جراید نخوانیم. در برخی از کشورها از جمله کشورهای خاورمیانه میزان علاقه مردم نسبت به انجام اینگونه عمل های زیبایی روز به روز افزایش یافته و رشد بسیار زیادی را نشان می دهد.

این در حالی است که هزینه اینگونه عمل های زیبایی بسیار گران هستند و بحث هزینه ها خود دست آویزی برای تبلیغات گسترده در این زمینه شده است . اما امروزه و با توجه به رشد و افزایش صنعت گردشگری پزشکی بسیاری از علاقمندان یا حتی نیازمندان به انجام اینگونه خدمات پزشکی اقدام به جستجو برای دستیابی به بهترین خدمات و ارزان ترین آنها در دیگر نقاط جهان غیر از محل اقامت خود هستند. این گروه از گردشگران با توجه به نیاز پزشکی خود بهترین گزینه را در میان کشورهایی که توانایی انجام خدمات مورد نظر آنها را دارد اقدام به انتخاب می کنند.

اما به گزارش مجله گردشگری پزشکی ، چاپ دبی چندی است که در زمینه جراحی پلاستیک یا زیبایی نام یک کشور در قاره آمریکا بیش از دیگران به چشم می خورد و شاید بتوان گفت درخشان تر از دیگران است .

جراحی های پلاستیک و زیبایی در کشور کلمبیا از موقعیت بسیار ویژه و ممتازی برخوردار است. رفتن به کشور کلمبیا برای عمل جراحی پلاستیک امروزه واژه غریبی بین علاقمندان اروپایی و یا آمریکایی نیست و تقریبا به عنوان سفری عادی و یا حتی تفریحی از آن یاد می شود. شهر بوگوتا یا همان پایتخت این کشور در واقع اولین شهر و مهمترین شهر در انجام و تحقیقات این گونه خدمات پزشکی شناخته شده است.

مراکز درمانی و خدمات پزشکی در این شهر در واقع بهترین امکانات و شرایط را برای گردشگران پزشکی مهیا کرده اند. البته این امکانات و امتیاز صرفا در جهت انجام عمل های جراحی پلاستیک است. اما چندی است که تعداد زیادی از شهرهای مهم  و اصلی این کشور در قاره آمریکا قادر به انجام اینگونه عمل های جراحی و در سطح بسیار بالای جهانی زده اند. دست اندرکاران این صنعت در کشور کلمبیا با توجه به توانمندی های بلقوه خود اقدام به تبلیغات گسترده ای در این زمینه کرده اند. اما همگی این مراکز یک شعار و هدف مشترک دارند و آنهم فراهم کردن محیطی ایمن و آرام برای مراجعه کنندگان یا همان گردشگران پزشکی. مجله گردشگری پزشکی عنوان می کند قیمت و سطح کیفی خدمات جراحی های پلاستیک در کلمبیا از اصلی ترین علل مراجعه و سفر گردشگران پزشکی به این کشور بوده .

از سوی دیگر عنوان کرده که خدمات بسیار منظم و دقیق آژانس های مسافرتی در این کشور باعث شده آنها بتوانند شرایط و پیشنهادهای بسیار متنوع و مناسبی را برای دستیابی گردشگران به خدمات بسیار مناسب فراهم کنند، البته دلیل دیگر این موفقیت دسترسی بسیار آسان و ساده بیماران و نیازمندان به خدمات پزشکی به مراکز و متخصصان در این زمینه بوده و به این معنی که این مراجعه کنندگان هرگز زمان زیادی برای دریافت اینگونه خدمات از دست نمی دهند و به سادگی می توانند به متخصص مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.

بسیاری از گردشگرانی که از خدمات پزشکی این کشور استفاده کرده اند پس از سفر خود رضایت کامل خود را از این انتخاب اعلام کرده و عنوان می کنند که هرگز انتظار اینگونه سفر خاطره انگیزی را نداشته اند و علاوه بر خدمات بسیار با کیفیت پزشکی در مورد جراحی های پلاستیک سفری بسیار به یادماندنی و مجللی را تجربه کرده اند .

طی چند سال اخیر و با همکاری های بسیار نزدیک بخش درمانی کشور کلمبیا و بخش گردشگری این کشور تعداد گردشگران پزشکی ورودی به این کشور روبه افزایش بوده طی آمار ارایه شده توسط مرکز گردشگری کلمبیا بیشتر گردشگران ورودی به این کشور از برزیل و آمریکای شمالی و کانادا بودند.

به گفته رئیس مرکز گردشگری کلمبیا، شاید یکی از نکات کلیدی و موفقیت  آمیز کشورش ارایه بلیت های بسیار ارزان قیمت هواپیماست وی می افزاید : همین برتری باعث شده تا نظر بسیاری از گردشگران اروپایی نیز به کلمبیا جلب شود چون خدمات درمانی کاملا با قیمتی مناسب ارایه می شود حال این خطوط هوایی و هتل ها هستند که باید این روند را تکمیل کنند ، اما به عقیده وی مهمترین و بهترین علل این رشد گردشگر را سیاست بسیار جالب و به جای دولت در زمینه صدور ویزا اعلام کرده و امیدوار است که این سیاست ها ادامه دار باشد.

در همین رابطه و طبق تحقیقات، مجله گردشگری پزشکی اعلام کرده اگر از نظر قیمت و هزینه قصد مقایسه این کشور را با دیگر  داشته باشیم یا به عنوان مثال اگر یک جراحی زیبایی و پلاستیک در آمریکا و اروپا حدود 5هزار دلار هزینه داشته باشد همین عمل جراحی و سطحی کاملا مشابه در کشور کلمبیا حدود 50 درصد یا در برخی از موارد حدود 70 درصد ارزان تر آن کشورهاست. بنابراین این تفاوت فاحش در این خدمات باعث شده که کلمبیا به عنوان مهمترین مقصد گردشگران پزشکی برای جراحی زیبایی و پلاستیک شناخته شود.

مترجم: عماد عزتی

مجله health care travel

سفرنامه به ایالت کرالا در جنوب هندوستان

سفر به کشور هندوستان همیشه  با اما و اگرهایی همراه بوده و هست چه از نظر جاذبه های گردشگری و چه از نظر تجاری و بازرگانی، به گونه ای که بین ما ایرانیان ضرب المثلی معروف به این واقعیت اشاره می کند و می گوید: هرکه طاووس خواهد باید جور هندوستان کشد.  البته مشکلات و موانع سفر به هندوستان که به واسطه رشد و پیشرفت تکنولوژی کمرنگ تر شده اما هنوز هم برخی از انها خودنمایی می کنند به هر حال علاقه گردشگران برای سفر به کشور 72 ملت و روز به روز هم افزایش نشان داده بخصوص که امروزه هندوستان به عنوا ن یکی از قدرت های اقتصادی نوظهور آسیایی در سطح بین المللی شناخته شده .

ادامه مطلب ...

کلمبیا بهترین کشور برای جراحی پلاستیک و زیبایی

چندی است که جراحی زیبایی یا همان جراحی های پلاستیک در جوامع بشری از جایگاه ویژه ای برخوردار شده است اگر از بخش نیازهای پزشکی در مواقع اضطراری بگذریم دیگر موارد کاملا سلیقه ای و به صورت عادت خواهد بود. از بین بردن چربی های اضافه بدن، عمل بینی، از بین بردن چین و چروک پوست صورت و مواردی مشابه آن عباراتی بسیار آشناست و شاید روزی نیست که این کلمات را یا نشنویم یا اینکه در میان اخبار و تبلیغات جراید نخوانیم. در برخی از کشورها از جمله کشورهای خاورمیانه میزان علاقه مردم نسبت به انجام اینگونه عمل های زیبایی روز به روز افزایش یافته و رشد بسیار زیادی را نشان می دهد.

این در حالی است که هزینه اینگونه عمل های زیبایی بسیار گران هستند و بحث هزینه ها خود دست آویزی برای تبلیغات گسترده در این زمینه شده است . اما امروزه و با توجه به رشد و افزایش صنعت گردشگری پزشکی بسیاری از علاقمندان یا حتی نیازمندان به انجام اینگونه خدمات پزشکی اقدام به جستجو برای دستیابی به بهترین خدمات و ارزان ترین آنها در دیگر نقاط جهان غیر از محل اقامت خود هستند. این گروه از گردشگران با توجه به نیاز پزشکی خود بهترین گزینه را در میان کشورهایی که توانایی انجام خدمات مورد نظر آنها را دارد اقدام به انتخاب می کنند.

اما به گزارش مجله گردشگری پزشکی ، چاپ دبی چندی است که در زمینه جراحی پلاستیک یا زیبایی نام یک کشور در قاره آمریکا بیش از دیگران به چشم می خورد و شاید بتوان گفت درخشان تر از دیگران است .

جراحی های پلاستیک و زیبایی در کشور کلمبیا از موقعیت بسیار ویژه و ممتازی برخوردار است. رفتن به کشور کلمبیا برای عمل جراحی پلاستیک امروزه واژه غریبی بین علاقمندان اروپایی و یا آمریکایی نیست و تقریبا به عنوان سفری عادی و یا حتی تفریحی از آن یاد می شود. شهر بوگوتا یا همان پایتخت این کشور در واقع اولین شهر و مهمترین شهر در انجام و تحقیقات این گونه خدمات پزشکی شناخته شده است.

مراکز درمانی و خدمات پزشکی در این شهر در واقع بهترین امکانات و شرایط را برای گردشگران پزشکی مهیا کرده اند. البته این امکانات و امتیاز صرفا در جهت انجام عمل های جراحی پلاستیک است. اما چندی است که تعداد زیادی از شهرهای مهم  و اصلی این کشور در قاره آمریکا قادر به انجام اینگونه عمل های جراحی و در سطح بسیار بالای جهانی زده اند. دست اندرکاران این صنعت در کشور کلمبیا با توجه به توانمندی های بلقوه خود اقدام به تبلیغات گسترده ای در این زمینه کرده اند. اما همگی این مراکز یک شعار و هدف مشترک دارند و آنهم فراهم کردن محیطی ایمن و آرام برای مراجعه کنندگان یا همان گردشگران پزشکی. مجله گردشگری پزشکی عنوان می کند قیمت و سطح کیفی خدمات جراحی های پلاستیک در کلمبیا از اصلی ترین علل مراجعه و سفر گردشگران پزشکی به این کشور بوده .

از سوی دیگر عنوان کرده که خدمات بسیار منظم و دقیق آژانس های مسافرتی در این کشور باعث شده آنها بتوانند شرایط و پیشنهادهای بسیار متنوع و مناسبی را برای دستیابی گردشگران به خدمات بسیار مناسب فراهم کنند، البته دلیل دیگر این موفقیت دسترسی بسیار آسان و ساده بیماران و نیازمندان به خدمات پزشکی به مراکز و متخصصان در این زمینه بوده و به این معنی که این مراجعه کنندگان هرگز زمان زیادی برای دریافت اینگونه خدمات از دست نمی دهند و به سادگی می توانند به متخصص مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.

بسیاری از گردشگرانی که از خدمات پزشکی این کشور استفاده کرده اند پس از سفر خود رضایت کامل خود را از این انتخاب اعلام کرده و عنوان می کنند که هرگز انتظار اینگونه سفر خاطره انگیزی را نداشته اند و علاوه بر خدمات بسیار با کیفیت پزشکی در مورد جراحی های پلاستیک سفری بسیار به یادماندنی و مجللی را تجربه کرده اند .

طی چند سال اخیر و با همکاری های بسیار نزدیک بخش درمانی کشور کلمبیا و بخش گردشگری این کشور تعداد گردشگران پزشکی ورودی به این کشور روبه افزایش بوده طی آمار ارایه شده توسط مرکز گردشگری کلمبیا بیشتر گردشگران ورودی به این کشور از برزیل و آمریکای شمالی و کانادا بودند.

به گفته رئیس مرکز گردشگری کلمبیا، شاید یکی از نکات کلیدی و موفقیت  آمیز کشورش ارایه بلیت های بسیار ارزان قیمت هواپیماست وی می افزاید : همین برتری باعث شده تا نظر بسیاری از گردشگران اروپایی نیز به کلمبیا جلب شود چون خدمات درمانی کاملا با قیمتی مناسب ارایه می شود حال این خطوط هوایی و هتل ها هستند که باید این روند را تکمیل کنند ، اما به عقیده وی مهمترین و بهترین علل این رشد گردشگر را سیاست بسیار جالب و به جای دولت در زمینه صدور ویزا اعلام کرده و امیدوار است که این سیاست ها ادامه دار باشد.

در همین رابطه و طبق تحقیقات، مجله گردشگری پزشکی اعلام کرده اگر از نظر قیمت و هزینه قصد مقایسه این کشور را با دیگر  داشته باشیم یا به عنوان مثال اگر یک جراحی زیبایی و پلاستیک در آمریکا و اروپا حدود 5هزار دلار هزینه داشته باشد همین عمل جراحی و سطحی کاملا مشابه در کشور کلمبیا حدود 50 درصد یا در برخی از موارد حدود 70 درصد ارزان تر آن کشورهاست. بنابراین این تفاوت فاحش در این خدمات باعث شده که کلمبیا به عنوان مهمترین مقصد گردشگران پزشکی برای جراحی زیبایی و پلاستیک شناخته شود.

مجله health care travel

شماره 2