کشکول

صنعت گردشگری

کشکول

صنعت گردشگری

سفارت ایران در برزیل را دریابید نه تورهای مسافرتی

سفارت ایران در برزیل را دریابید نه تورهای مسافرتی

بحث برگزاری بازیهای جام جهانی برزیل و البته رقابت های تیم ملی کشورمان در این دوره از جام جهانی داغ شده و بسیاری را به خود مشغول کرده اما این بحث ظاهرا به غیر از محافل ورزشی در سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشورمان نیز بیش از پیش رونق گرفته و اکثر مدیران و مسئولان این سازمان را به خود جلب کرده است تا جایی که معاون گردشگری این سازمان به ریاست سازمان نامه نوشته تا با نظر خواهی از ریاست جمهوری ایران بتوانند به بهترین شکل از این فرصت به نفع گردشگری ایران استفاده کنند .

این درحالی است که هنوز حتی بحث اعزام تماشاگران و علاقمندان به این مسابقات در سازمان میراث فرهنگی ادامه دارد و سکاندار گردشگری کشورمان علی رغم امضاء تفاهم نامه با انجمن گردشگری ورزشی و اعلام تشکیل کمیته اعزام تماشاگران به بازیهای جام جهانی هنوز اندرخم یک کوچه است و هیچ اقدامی در این زمینه صورت نداده ولی به فکر بهره برداری مناسب از این فرصت برای گردشگری کشورمان افتاده است.

شاید این موضوع بیانگر دوراندیشی مسئولان این سازمان برای آینده گردشگری کشورمان باشد اما ظاهرا این سردرگمی و البته بدون برنامه بودن داستانی همیشگی در سازمان میراث فرهنگی کشورمان است که با حاشیه پردازی از اصل موضوع دور مانده و همیشه از غافله دیگر کشورها عقب مانده است . حاشیه ای که هرگز از ابتدا نیز نباید به آن وارد می شد و این موضوع یعنی اعزام تماشاگران به بازیهای جام جهانی را به بخش خصوصی واگذار می کرد و از همان روز اول به فکر چگونه بهره برداری کردن از این فرصت طلایی می افتاد .

با کمی دقت در میابیم انواع و اقسام موضوع ها هم اکنون گریبان سازمان میراث فرهنگی و حضور ایران در بازیهای جام جهانی را گرفته که شاید هیچ کدام به این سازمان مربوط نبوده و به جز دورشدن از اصل ماجرا یعنی توسعه گردشگری ایران هیچ فایده ای برای مدیران کنونی سازمان میراث فرهنگی کشورمان نخواهد داشت. در حالی که  اگر این سازمان به همکاری بیشتر خود با سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور میزبان بازیهای جام جهانی یعنی برزیل فکر کند و از امتیازات و امکانات این سفارتخانه و البته رایزن فرهنگی مقیم آنجا بهره برد نه تنها بیشتر و بهتر می تواند برای گردشگری کشورمان مفید بوده بلکه می توان برای آینده ارتباط هرچه بیشتر گردشگران دیگر نقاط دهکده جهانی با جاذبه های تاریخی و گردشگری ایران برنامه ریزی کند.

حضور گسترده گردشگری ایران در رسانه های برزیل ، برگزاری هفته فرهنگی ، نمایشگاههای صنایع دستی و حتی پخش و ارایه کارت پستالهایی با تصویر آثار باستانی ایران بین تماشاگران و علاقمندان گردشگری در کشور برزیل می تواند بسیار مفید تر از برنامه ریزی برای چگونگی اعزام تماشاگران به این بازیها بوده و در نهایت به نفع گردشگر ی ایران استفاده شود. پس بجاست که به جای نامه نگاری و کاغذبازیهای همیشگی با استفاده از ارتباطات معاون محترم گردشگری در وزارت امورخارجه از هم اکنون شرایط برگزاری هفته فرهنگی ایران در کشور برزیل را با همکاری سفارتخانه کشورمان تدارک دید تا با استفاده از امکانات و آشنایی کارکنان این سفارتخانه با جامعه میزبان به شکل کارآمدی توانمندی های گردشگری ایران را به خیل عظیم گردشگران ورودی به این کشور در زمان برگزاری بازیهای جام جهانی را معرفی کنیم.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد