کشکول

صنعت گردشگری

کشکول

صنعت گردشگری

مشعل المپیک لندن

با گذشت یک هفته از زمان آغاز بازی‌های المپیک لندن و در حالی که انتظار می‌رفت لندن در این ایام با افزایش ورود گردشگران کشورهای مختلف، رشد اقتصادی را تجربه کند اما آمارها گویای تنزل ۳۰ درصدی شمار گردشگران و شمار بازدیدکنندگان از اماکن گردشگری قلب بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ است. 
به گزارش جوان و به نقل از روزنامه گاردین انگلیس، از خالی ماندن صندلی سکوی تماشاگران در زمین‌ها و استادیوم‌های ورزشی گرفته تا خلوتی خیابان‌ها و معابری که مسئولان شهری لندن بار شلوغی و ترافیک و ازدحام جمعیت را برایش پیش بینی می‌کردند المپیک لندن برای لندن نشین‌ها و سایر مردم انگلیس با افت ورود گردشگری و ناکامی در کسب درآمدهای جانبی حاصل از برگزاری یک رویداد پر هزینه جهانی همراه بوده است. بر اساس آمار جدید انجمن تجاری لندن، در هفته اغازین المپیک، میزان حضور گردشگران و بازدیدکنندگان در اماکن گردشگری و سنتی لندن نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش داشته است. در عین حال میزان درآمد رستوران‌های لندن و میزان استفاده از تاکسی‌های سیاه ویژه لندن نیز در مقایسه با سال پیش با ۴۰ درصد کاهش مواجه شده است. از برج لندن گرفته تا همپتون کورت‌، کاخ‌های سلطنتی لندن نیز دراین مدت با جذب تنها نیمی از شمار گردشگران در مدت زمان مشابه سال گذشته به شدت ضربه خورده‌اند. 

همچنین آمار گویای آن است که موزه بریتانیا یک چهارم و گالری ملی لندن نیز دو پنجم بازدیدکنندگان خود را از دست داده است. انجمن هتلداری انگلیس پس از گذشت یک هفته از آغاز بازی‌های المپیک در نامه‌ای خطاب به اعضایش نسبت به کاهش ضریب اشغال هتل‌های لندن در ماه آگوست و پایین بودن آمار ضریب اشغال از حد معمول هشدار داده است. 

بر اساس این گزارش، چهره کنونی این روزهای لندن بیش از پیش بی‌روح و سرد است و برخلاف انتظارها کسب و کار لندنی‌ها نیز با افت گردشگری و خالی از سکنه شدن شهر خاموش شده است. به جز توریست‌ها اهالی لندن نیز در واکنش به هشدار مقامات شهری، شهر خود را تحریم کرده، خانه نشین شده‌اند یا دست به مهاجرت دسته جمعی زده‌اند و این در حالی است که ماه‌ها پیش از آغاز رقابت‌های ورزشی المپیک لندن، اهالی این شهر برای مواجه شدن با صف‌های طولانی ایستگاه مترو، رستوران‌ها و ازدحام جمعیت خود را آماده کرده بودند. 

لندن در حالی پس از صرف هزینه‌های عمرانی و جانبی فراوان برای برگزاری المپیک، در انتظار بازگشت سرمایه و سود اقتصادی از طریق جذب گردشگر بوده است که شرایط فعلی در این شهر مردم و مقامات شهری لندن را به‌شدت شوکه و ناامید کرده است.

الناز خمامی زاده

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد