کشکول

صنعت گردشگری

کشکول

صنعت گردشگری

چشم انداز صنعت غذا اتحادیه اروپا ٢٠١٧: دیدگاه تجاری


▪️کمبود ویتامین، نقش خوراک دام در اقتصاد، سیاست پروتئین آینده اتحادیه اروپا و تصویر عمومی این بخش، بعضی از موضوعات غالب در سال ٢٠١٨ برای بخش تغذیه اروپا خواهد بود.


▪️اولین چالش حاد در مقیاس جهانی در سال ٢٠١٨  بحران کمبود تامین ویتامین A و ویتامین E است که به دنبال آن تعیین یک فورس ماژور تولید توسط تولید کنندگان ویتامین جهانی در سراسر جهان است. این موضوع  ممکن است حداقل تا ماه مارس یا آوریل ٢٠١٨ ادامه یابد.


▪️فدراسیون تولید کنندگان خوراک دام اروپا FEFAC به طور رسمی به انجمن های همکار دربخش دامداری اطلاع داد که تولید کنندگان خوراک دام در سطح جهانی انتظار دارند تاثیر میزان گنجاندن ویتامین ها در خوراک موجود را ببینند. رییس این فدراسیون گفت "به عنوان بخش خوراک دام، متعهد هستیم که بیشترین تلاشمان را انجام دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که کمبود ویتامین A و E تأثیری بر سلامت و رفاه حیوانات ندارد."

"ما باید توجه کمتری داشته باشیم به سر و صدایی که منتقدان می آفرینند و به دنبال پیدا کردن پاسخ به هر سر و صدایی نباشیم بلکه بیشتر تمرکز کنیم تا بتوانیم  بهتر توضیح دهیم که نقش ما در بخش دام ، رضایت مصرف کنندگان نهایی محصولات پروتئینی است و همچنان برای رسیدن به این هدف به کارمان ادامه می دهیم."


▪️کمیسیون اتحادیه اروپا بیانیه ای با موضوع «ارتباط آینده مواد غذایی و کشاورزی» در ماه نوامبر گذشته منتشر کرد. بر همین اساس ، آقای نیک ماژور اعلام کرد که فدراسیون تولید کنندگان خوراک دام اروپا مشتاقانه درحال تهیه پیشنهادهای قانونی در مورد سیاست مشترک کشاورزی (CAP) نسخه سال ٢٠٢٠ می باشد. 


▪️وی گفت: "به طور خاص، ما منتظر برنامه پروتئین اروپا هستیم، برای اولین بار این موضوع در کنگره فدراسیون تولید کنندگان خورام دام اروپا در ماه ژوئن ٢٠١٧ اعلام شد و تا پایان سال ٢٠١٨ برای آن برنامه ریزی شده است. ما امیدواریم که این گزارش کمیسیون بر روی الزامات تغذیه ای دام تأکید داشته باشد تا بتوان محصولات بیشتری در اروپا کشت کرد و بتوان از این تمرکز محدود و منفی فعلی نسبت به کمبود پروتئین اروپا، عبور کنیم. "


❇️ اقدامات مربوط به مقاومت میکروبی


▪️فدراسیون تولید کنندگان خوراک دام اروپا در سال جاری شاهد پیشرفت های مهمی در خصوص شناخت سهم صنایع خوراک دام در مقاومت میکروبی بوده است. 


▪️" استراتژی های خوراک دام در فصل جدید برنامه پیشگیرانه اتحادیه اروپا، در خصوص مقاومت میکروبی AMR اعتبار دریافت کرده است. همچنین بر روی ظرفیت صنعت خوراک دام برای کمک به کاهش زباله های مواد غذایی، تاکید داشته است. ما امیدواریم که این روند همچنان ادامه داشته باشد و تا سال ٢٠١٨ به سطح ملی برسد، به ویژه از طریق اقدامات پیشگیرانه در زمینه تغذیه دام از طریق برنامه های ملی مقاومت میکروبی و روشن شدن مرز بین قوانین تغذیه و زباله ها ".


▪️" انتظار میرود مطالعات آزمایشی کمیسیون در خصوص رد پای محیط زیستی محصولات (PEF) در اوایل سال ٢٠١٨ در سطح اتحادیه اروپا به مرحله نهایی خود برسد. فدراسیون تولید کنندگان خوراک دام اروپا در برنامه Feed Pilot PEFCR سرمایه گذاری کرده است. این یک روش هماهنگ می باشد که بر اساس آن اندازه گیری سطح مسائل زیست محیطی تولید خوراک دام ، فراهم می شود. این یک روش حیاتی در تعیین عملکرد زیست محیطی محصولات دامی خواهد بود و نقش ما را به عنوان یک شریک مشترک با منابع در دامداری کارآمد را  مشخص می کند. "

منبع انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد