کشکول

صنعت گردشگری

کشکول

صنعت گردشگری

دفتری سبز و مقرون به صرف برای خود تدارک ببینید

دفتری سبز و مقرون به صرف برای خود تدارک ببینید

راه و رسم صرفه جویی در محل کار برای صاحبان مشاغل

 

نویسنده: شیدا رمزی

 

شمایی که به تازگی شرکت تجاری خود را راه اندازی کرده اید یا اینکه از منزل خود به عنوان دفتر کارتان استفاده می کنید بدون تردید به دنبال یافتن راه هایی برای کاستن از هزینه های روزانه شرکت و صرفه جویی در تمام هزینه ها هستید ؛ تا با استفاده از این روش ها در پایان سال مالی بتوانید مبلغ قابل توجهی در حساب شرکت پس انداز کنید.

ممکن است در نگاه اول به فکر انجام دادن کارها توسط خودتان باشید یا اینکه برخی از پرسنل به ظاهر اضافه را اخراج کنید و کنید تجهیزات غیر ضروری را بفروشید؛ اما قبل از هر کاری کمی تامل کنید چون راهکارهای دیگری نیز برای کاهش هزینه ها وجود دارد تا با استفاده از آنها بتوانید دودوتای کسب وکارتان را چهارتا کنید.

 بد نیست بدانید با استفاده از راهکارهایی بسیار ساده می توانید علاوه برسازگاری دفترتان کارتان با محیط زیست ،  مبلغ قابل توجهی نیز در هزینه های روزانه شرکت صرفه جویی کنید. از این رو در این مقاله فرصت امروز قصد دارد راهکارهای بسیار ساده ای برای سازگاری دفتر کار شما با محیط زیست برایتان بگوید تا با اینکار بتوانید چرخ اقتصادکارتان را به حرکت درآورید.

قبل از هر کاری لازم به یادآوری است ، بیشترین هزینه دفاتر و شرکت های تجاری در بخش انرژی و لوازم اداری تعیین شده  و مدیران و صاحبان صنایع همواره سعی در کاهش هزینه های این دو بخش دارند جالب است بدانیم براساس تحقیقات این دو بخش حدود 35 درصد از هزینه های یک دفتر اداری تجاری را به خود اختصاص داده اند که می توان با ابتکار عمل این بخش را به حداقل رساند و صرفه جویی قابل ملاحظه ای در این زمینه داشته باشیم.

 

1.      لوازم و تجهیزات الکترونیکی را هنگامی که از آنها استفاده نمی کنید بطور کلی از برق بکشید. محققان دریافتند درصورتی که کامپیوتر دفترتان را هنگامی که با آن کاری ندارید بطور کامل خاموش کنید و از برق بکشید در یک روز کاری به میزان 50 درصد در مصرف برق آن صرفه جویی کرده اید که در طول سال رقم قابل ملاحظه ای خواهد شد.

 بد نیست بدانید در دفاتر تجاری و شرکت ها به دلیل تعدد لوازم الکترونیکی معمولا از سه راهی های برق برای تقسیم جریان الکتریسیته میان آنها بسیار استفاده می شود و اکثر آنها دارای کلید قطع و وصل هستند که با لامپ کوچکی مشخص شده است ؛آیا تاکنون فکر کرده اید این لامپ ها خودشان برای شما هزینه ساز هستند و اگر در ساعاتی که با وسیله برقی متصل به آنها کاری نداشته باشید، روشن باشند چقدر به هزینه برق شرکت شما می افزایند؟

 

2. سعی کنید تمام نامه نگاری های اداری را از طریق پست الکترونیک انجام دهید و تا حد امکان از تایپ و ارسال نامه به صورت مکتوب خودداری کنید با این روش می توانید علاوه بر صرفه جویی در مصرف برق، کاغذ و تونر چاپگر به محیط زیست نیز کمک کنید چون هیچ ضایعاتی را به طبیعت تحمیل نکرده اید.

3. سعی کنید از فکس مودم ها به جای فکس های معمولی استفاده کنید با این روش در ساعت اداری هنگامی که فکسی برای شما ارسال می شود می توانید بدون اینکه کاغذی مصرف شود آن را روی صفحه مانیتور مطالعه کنید و در صورت لزوم آن را پرینت بگیرید این درحالی است که وقتی در محل کارتان نیز حضور ندارید این دستگاه می تواند تمام فکس های رسیده را در حافظه کامپیوتر حفظ کرده تا در روز کاری بعد شما آنها را مطالعه کنید، نه اینکه تعدادی برگ کاغذ با مطالبی تبلیغاتی برایتان پیرنت گرفته باشد.

4. تا جایی که ممکن است از دوطرف کاغذ برای نوشتن استفاده کنید با این روش می توانید مصرف کاغذ را در محل کارتان نصف کنید و البته از تولید زباله اضافه نیز جلوگیری کنید. به خاطر داشته باشید در شرکت های تجاری بسیاری از اسناد باید برای بایگانی کپی گرفته شوند برای اینکار می توانید از این نوع کاغذها استفاده کنید.

5. از دستگاه الکترونیکی کف ساز برای سرویس بهداشتی خود استفاده کنید با این روش اگر حتی به ازای هر فرد شاغل در شرکت شما یک قطره مایع دستشویی صرفه جویی شود در طول سال چند صد لیتر مایع دستشویی صرفه جویی کرده اید. هرچند به تازگی دستگاه های کفساز مکانیکی هم اکنون در بازار موجود است و می توانید از آنها استفاده کنید .

6. سرویس های دوره ای مربوط به تاسیسات دفتر را جدی بگیرید تا با اینکار نه تنها تمام سیستم تهویه مطبوع بهینه کارکند، بلکه در مصرف انرژی و برق صرفه جویی مناسبی کرده باشد چون راندمان این دستگاه با سرویس های دوره به حداکثر خود خواهد رسید.

7. ماهیانه تمام شیرآلات دفتر کارتان را سرویس کنید تا هرگز چکه نکنند که در غیر این صورت مبلغ صورتحساب آب بسیار بالا خواهد بود

8. به جای استفاده از فلاش تانک های بزرگ از فلاش تانک های تحت فشار در سرویس بهداشتی دفترکارتان استفاده کنید که این نوع از فلاش تانک تنها 3.5 لیتر آب را روانه فاضلاب می کنند درحالی که فلاش تانک های قدیمی حدود 6 لیتر آب در خود نگهداری و در نهایت آن را روانه فاضلاب می کنند بنابراین با این روش نیز می توانید علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب؛ میزان قابل توجهی هم از صورتحساب آب ماهیانه واحدتجاری شما کاسته می شود.

9. تا حد امکان از کاغذهای بازیافتی در محل کارتان استفاده کنید چون این نوع کاغذها بسیار ارزانتر از کاغذهای نو هستند.

10. اگر نوع تجارت شما به گونه ای است که زیاد کاغذ مصرف می شود کاغذهای غیر قابل استفاده را تحویل ماشین حمل زباله ندهید بلکه آنها را جمع آوری کنید و تحویل دادن آنها به مراکز بازیافت مواد شوینده بگیرید چون با این کار در واقع دو نشان زده اید هم به محیط زیست کمک کرده اید و هم برای خرید مواد شوینده مورد نیاز دفتر هزینه نمی کنید.

11. اگر از سرویس های پیک استفاده می کنید تا حد ممکن از شرکت هایی استفاده کنید که برای شما امتیاز ویژه ای مثل بازگشت رایگان، سرویس های مجانی ، تحویل جراید به صورت رایگان یا ... با این روش برای خودتان امتیازات ویژه ای فراهم کرده اید. بنابراین صرفا به لیست قیمت پیک موردنظرتان توجه نداشته باشید.

12. در صورت امکان برای تامین آب گرم محل کارتان از آبگرمکن های آفتابی استفاده کنید با این کار هزینه قابل توجهی برای سوخت و گرم کردن آب بخصوص در فصول سرد جلوگیری و به محیط زیست هم کمک بزرگی کرده اید

13. اگر قصد تغییر دکوراسیون دفتر کارتان را دارید در میان آگهی ها خوب مطالعه کنید چون دفاتری دیگری هم مثل شما قصد تغییر دکوراسیون دارند بنابراین می توانید از میان مبلمان دست دوم آنها گزینه مناسبی را با قیمت بسیار اقتصادی انتخاب کنید.

14. با نصب حرارت سنج برای وسایل برودتی و گرمایی دفتر کارتان، سعی در کنترل دما داشته باشید با اینکار از کارکردن بی مورد وسایل گرمایشی و سرمایشی محل کارتان جلوگیری کرده  و در نهایت با کاهش مصرف سوخت و برق به اقتصاد شرکت کمک شایانی کرده اید.

15. استفاده از سیستم منشی تلفنی کامپیوتری را هرگز فراموش نکنید چون با این روش یک نفر پرسنل کمتر استخدام می کنید و مبلغ حقوق ماهیانه این شغل را در دیگر شغل های مورد نیاز دفتر که می توانند برای شما درآمدزا باشند هزینه خواهید کرد.

16. برای سرویس بهداشتی شرکت از لامپ های سنسوردار استفاده کنید چون بسیاری از کارمندان شما هنگام خروج از سرویس بهداشتی فراموش می کنند چراغ یا هواکش را خاموش کنند با این روش شما علاوه بر مدیریت زمان استفاده از هواکش و لامپ روشنایی سرویس بهداشتی مبلغ قابل توجهی از صورتحساب برق شرکت کاسته اید.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد