کشکول

صنعت گردشگری

کشکول

صنعت گردشگری

آب هویج بستنی هم گران شد!

لذت نوشیدن یا خودرن بستنی و آب میوه بخصوص در فصل گرما برای همه ما تجربه ای خوش و مطبوع است هرچند سرمای زمستان هم خوراکی ها و نوشیدنی های خاص خد را دارد ولی تب و تاب صنف آب میوه و بستنی فروشان در گرمای تابستان بالا می گیرد و متقاضیان زیادی را به خود اختصاص می دهد.

شاید هنگام مراجعه به یکی از آب میوه فروشی های سطح شهر تصور اینکه سازوکاری اداری این صنف را مدیریت می کند برای شما کمی دشتوار باشد چون به ظاهر حرفه ای ساده به نظر می آید اما از آنجا که فروشندگان بستنی و کافی شاپ ها امروز به جزوی از زندگی مدرن و شهری ما تبدیل شده اند ؛ اتحادیه و صنف مخصوص به خود را جهت ارایه خدمات مناسب در اختیار گرفته است.

به همین دلیل اگر شخصی علاقمند به افتتاح مغازه ای در این زمینه و صنف کاری باشد بدون تردید اولین پله را باید از اتحادیه مذکور آغاز نماید و با طی کردن مراحل اداری پس از گذراندن آموزش های لازم با تایید صنف می تواند اقدام به ارایه خدمات نماید و از آن پس میزبان متقاضیان خود باشد.

از سوی دیگر و از آنجا که خدمات ارایه شده این صنف با سلامتی مردم سروکار دارد اتحادیه صنف فروشندگان بستنی، آبمیوه و کافی شاپ ها با اعمال نظارت مداوم در این زمینه کیفیت خدمات ارایه شده را کنترل و در صورت مشاهده یا اعلام تخلف توسط مشتریان با آن برخورد قانونی خواهد داشت. در این زمینه یکی از مهمترین نظارت ها بحث اعلام نرخ رسمی برای محصولات این صنف است که هر ساله توسط اتحادیه تصویب و اعلام می شود و فروشندگان مجاز باید این نرخ مصوب را در دید مشتریان نصب نمایند.

اسکندر آزموده رئیس اتحادیه بستنی، آب میوه و کافی شاپ های تهران در این زمینه می گوید: با توجه به تعیین نرخ مصوب برای سال 1393 از سوی این اتحادیه متقاضیان در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا مشکل می توانند با تلفن 124 یا شماره تلفن اتحادیه 66935910 تماس حاصل نمایند تا کارشناسان این نصف رسیدگی نموده و در صورت نیاز با متخلفان برخورد قانونی داشته باشند.

آزموده درباره تعیین قیمت ها برای سال 1393 نیز می افزاید: از آنجا که در اسفند ماه سال گذشته باتوجه به احتمال افزایش قیمت ها در سال جاری نرخ های مصوب را تصویب کرده ایم  و حدود 15 درصد افزایش قیمت برای سال جدید داشتیم هم اکنون افزایش قیمت نخواهیم داشت مگر قیمت نهاده های مورد نیازمان تغییر قیمتی فاحشی داشته باشد که در این صورت با برگزاری جلسه هیات مدیره دوباره درباره قیمت های جدید تصمیم گیری خواهیم کرد.

قیمت مصوب انواع بستنی در اتحادیه

نوع بستنی

واحد محاسبه

قیمت (تومان)

سنتی معمولی

عدد

500

بستنی میوه ای چوبی

عدد

1500

بستنی مغزدار رویه شکلاتی

عدد

2000

بستنی سنتی ساده

کیلو

8000

بستنی میوه ای ممتاز

کیلو

10000

بستنی فالوده ای

کیلو

7500

بستنی سنتی مغزدار و خامه ای

کیلو

12000

بستنی سنتی خامه ای

کیلو

10000

بستنی میوه ای مغزدار ویژه

کیلو

12000

بستنی میوه ای (همراه با ظرف و قاشق)

اسکوپی (100 گرمی و 50 گرمی)

متناسب با قیمت گیلویی بستنی مورد استفاده

 

اسکندر آزموده رئیس اتحادیه صنف بستنی ، آبمیوه و کافی شاپ تهران درباره قیمت انواع آب میوه در بازار نیز می گوید: از آنجا که ماده اولیه این محصولات میوه های فصلی و تازه هستند براساس قانون قیمت مواد اولیه را با اتحادیه میوه و تربار تعیین و تنظیم می کنیم  و از آنجا که قیمت نهاده های اولیه یا همان میوه ها هر روز دستخوش تغییرات می شوند و براساس فصول مختلف برخی میوه ها تغییر قیمت محسوسی دارند نمی توان قیمت واحدی را برای فروش محصولات در آب میوه فروشی ها تعیین کرد و صرفا باید به عرف بازار بسنده کنیم هرچند نسبت به این موضوع نیز رسیدگی داریم و درباره گرانفروشی حساس خواهیم بود .

قیمت آب میوه در بازار

نوع آب میوه

واحد محاسبه

قیمت به تومان

آب هویج (بزرگ)

لیوان

3000

آب هویج (کوچک)

لیوان

2000

آب زرشک (کوچک)

لیوان

2500

آب زرشک (بزرگ)

لیوان

4000

آب آلبالو (بزرگ)

لیوان

2000

آب آلبالو (کوچک)

لیوان

1500

خاک شیر (بزرگ)

لیوان

2000

خاک شیر (کوچک)

لیوان

1500

یخ در بهشت (بزرگ)

لیوان

2000

یخ در بهشت (کوچک)

لیوان

1500

آب پرتقال بزرگ

لیوان

5000

شیرموز بستنی (بزرگ)

لیوان

6500

طالبی (بزرگ)

لیوان

6000

معجون میوه ای (بزرگ)

لیوان

13000

معجون معمولی

لیوان

10000 تا 12000

شیرموز

لیوان

5000

آب انار

لیوان

6000

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد