کشکول

صنعت گردشگری

کشکول

صنعت گردشگری

قلب نجفی میراث را تاب نیاورد

قلب نجفی میراث را تاب نیاورد

نویسنده : عماد عزتی

هرچند هنوز صنعت گردشگری ایران در کوران اخبار حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشورمان در نمایشگاه فیتور اسپانیاست و برخی مسئولان گردشگری از سراسر جهان میهمان سازمان میراث فرهنگی ایران هستند اما از گوشه و کار اخباری مبنی بر فراموش کردن افق های تعیین شده صادرات نامرئی ایران به دلیل حضور نجفی در این نهاد به گوش می رسد.

قبل از سفر نجفی به کشور اسپانیا بود که برخی خبرگزاری ها از بستن چمدان نجفی برای سفر به سازمان دیگری در دولت یازدهم گفتند و روابط عمومی میراث آن را به سرعت تکذیب کرد و پس از آن سفر نجفی به اسپانیا این خبر را تحت تاثیر خود به دست فراموشی سپرد؛ ولی هنوز یک هفته از بازگشت نجفی با سه چراغ روشن از نمایشگاه فیتور نگذشته است که استعفای نجفی از سازمان میراث فرهنگی دوباره همه آنچه که قبل از سفرش اتفاق افتاده بود را زنده کرد.

شاید ناراحتی قلبی نجفی دلیل اصلی استعفای ناگهانی وی عنوان شده و این بیماری باعث کنار رفتن مدیریت او از آینده گردشگری باشد ولی می توان این ناراحتی قلبی را به دلیل میراثی که نجفی از مدیریت قبلی سازمان به ارث برده بود ، مربوط کرد.  به هر حال اینبار بیماری مزمن سازمان میراث فرهنگی ظاهرا گریبان نجفی را گرفت و قلب ضعیف وی را همانند دیگران به درد آورده است .

به هر حال نجفی بار سفر بست و به سازمانی دیگر رفت ، اما معرفی جایگزین وی نه به دلیل اهمیت دولت یازدهم به صنعت گردشگری بود بلکه بیانگر آن است که نجفی آمده بود که برود، جای تردید نیست مدیریت معقول و منطقی نجفی می توانست چندین سال آشفتگی و بی برنامگی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری را کمی سرو سامان بخشد تا نفر بعدی با نقشه راهی که نجفی طراحی کرده طی طریق کند .

هرچند 5 ماه مدت بسیار کوتاهی برای بازسازی نقشه راه میراث فرهنگی بود اما ظاهرا نجفی با انتخاب مدیران و معاونان خود به خواسته خود رسید و توانست نقشه راه مطمئنی برای سلطانی فرد جانشین خود ترسیم کند چون سابقه همکاری با وی و البته رویکرد مدیریتی سلطانی فر حاکی از آن است که نباید منتظر تغییرات عمده ای در سازمان میراث فرهنگی باشیم بلکه سکاندار جدید کشتی گردشگری ایران احتمالا روی همان نقشه قبلی حرکت خواهد کرد و از میراث نجفی به خوبی محافظت خواهد کرد . 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد