کشکول

صنعت گردشگری

کشکول

صنعت گردشگری

ایران یکهزارم فیتور را به خود اختصاص داده

ایران یکهزارم فیتور را به خود اختصاص داده

فردا «نمایشگاه فیتور» یکی از بزرگترین رویدادهای صادرات نامرئی سال 2014 میلادی در کشور اسپانیا افتتاح می شود و همه فعالان عرصه گردشگری به این نمایشگاه چشم دوخته اند تا با داشته و نداشته های خودشان سهم بیشتری از صادرات نامرئی بین المللی را به خود اختصاص دهند.

کشورهایی چون آمریکا و حتی کشور میزبان با درنظر گرفتن این امتیاز در بهترین شرایط ممکن برای حضور در این نمایشگاه برنامه ریزی کرده و حضوری پررنگ خواهند داشت در حالی که ایران به عنوان یکی از ده کشور پرجاذبه گردشگری در جهان تنها با 9 شرکت کننده به استقبال این رویداد مهم صنعت گردشگری در جهان رفته است .

با کمی دقت و بهره گیری از اطلاعات و آماری که توسط سازمان برگزارکننده این نمایشگاه متوجه می شویم حدود 9 هزار شرکت فعال در زمینه های مختلف گردشگری در فیتور سال 2014 شرکت کرده اند و با دودوتا چهارتای خودمانی سهم یکهزارمی ایران را از این نمایشگاه در می یابیم.

هرچند برای نتیجه گیری حضور ایران در این نمایشگاه و رویداد مهم گردشگری جهان زود است هنوز تا اختتامیه آن و اعلام آمار و ارقام ارایه شده توسط کشور میزبان و البته مسئولان ایرانی حاضر در این نمایشگاه وقت باقی مانده و باید منتظر بود اما جای تردید نیست که این تعداد شرکت ایران که در فیتور امسال حاضر هستند به نوعی در هیاهوی بزرگ دیگر کشورها مثل ترکیه که با حدود 50 شرکت گردشگری در فیتور حاضر شده راه به جایی نخواهد داشت و به ناچار همانند گذشته با صورتحسابی سنگین دوباره راهی وطن خواهد شد .

اما اگر بخواهیم به نیمه پر لیون بنگریم همین که ریاست سازمان گردشگری ایران به عنوان سکاندار صادرات نامرئی کشورمان در این نمایشگاه حاضر است جای بسی خوشحالی است می توان به جای چشم امید داشتن به فعالیت پراکنده نه شرکت کننده ایرانی در نمایشگاه به سخنرانی ها و جلساتی که معاون رئیس جمهور ایران به عنوان بالاترین مقام گردشگری کشورمان در آنها حضور دارد چشم امید داشت .

امید است مدیریت نجفی در فیتور هم کارساز شده و با دستی پر از اخبار خوش به کشورمان بازگردد و فعالان عرصه گردشگری ایران را با اخبار خود به آینده روشن در صادرات نامرئی ایران نوید دهد

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد