کشکول

صنعت گردشگری

کشکول

صنعت گردشگری

افتتاح راه آهن سریع السیر بین فرانسه و اسپانیا

با توجه به رشد روبه افزایش تقاضای سفر بین کشورهای فرانسه و اسپانیا این دو کشور اواسط ماه جاری با یک قطار سریع السیر به یکدیگر متصل خواهند شد. رهبران دو کشور فرانسه و اسپانیا طی یک نشست خبری ضمن تایید این خبر اعلام کردند از 15 ماه دسامبر سال جاری میلادی این مسیر افتتاح شده و برای استفاده عمومی آماده ارایه خدمات است.

ماریانو راخوی ، نخست وزیر اسپانیا  این خبر را پس از نشستی دو جانبه با فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد و گفت: این مسیر که بین بارسلون و پاریس با زمانی تقریبا 6 ساعت و بیست دقیقه برنامه ریزی شده است.

به گزارش فرانس پرس، راخوی در این کنفرانس خبری  گفت: این راه آهن جدید در واقع به واقعیت پیوستن یک رویای تاریخی بوده است . این در حالی است اولاند نیز در این کنفرانس گفتته  «این یک موفقیت تاریخی بوده که 20 سال طول کشیده است.»

اتصال شبکه راه آهن سریع العسیر  بین دو کشور اوایل سال آینده میلادی انجام خواهد شد اما هم اکنون مسافران می توانند از این مسیر برای سفر بین دو کشور استفاده کنند اما زمان تعویض قطار در ایستگاه فیگورس (Figueres) فقط 20 دقیقه به طول سفرشان اضافه خواهد شد که در آینده نزدیک این جابجایی نیز حذف خواهد شد این در حالی است که قبل از اتصال این دو شبکه به یکدیگر مسافران باید مسافت بین دو کشور را در مدت یک شبانه روز طی می کردند.

این گزارش می افزاید: شرکت حمل و نقل ریلی اسپانیا RENFE و شرکت حمل و نقل ریلی فرانسه SNCF با سرمایه گذاری مشترک این پروژه را تا انتها انجام خواهند داد.

شرکت خدمات حمل و نقل ریلی فرانسه طی بیانیه ای اعلام کرده است ابتدا این مسیر با دو قطار رفت و برگشت بین شهرهای پاریس و بارسلون ، یک قطار رفت و برگشت بین لیون و بارسلون و یک قطار رفت و برگشت بین تولوس و بارسلون شروع به کار خواهد کرد.

اما برای ایجاد رفاه بیشتر مسافران بین دو کشور یک قطار رفت و برگشت روزانه بین بندر مارسی ، بارسلون و مادرید نیزدر نظر گرفته شده است. این درحالی است که هدف نهایی برای این پروژه پیمودن مسافت بین پاریس تا بارسلون در زمانی حدود 5 ساعت و سی و پنج دقیقه است .

بد نیست بدانیم اسپانیا هم اکنون با داشتن سه هزار کیلومتر راه آهن پرسرعت دومین کشور جهان در این زمینه است .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد