کشکول

صنعت گردشگری

کشکول

صنعت گردشگری

تاثیر میزبانی از رویدادهای بین المللی ورزشی در صادرات نامرئی کشورها


رشد 10 میلیونی گردشگران برزیل

همواره در گوشه و کنار جهان کشورهای گردشگرپذیر در حال ایجاد جاذبه های تازه برای رونق صادرات نامرئی خود هستند و یکی از راهکارهای بسیار مشهور در این زمینه میزبانی و برگزاری بازیهای بین المللی مثل المپیک یا جام جهانی است.

خوزه رائول مالک یکی از شرکت های گردشگری در برزیل به نام امبرا تور روز گذشته گفت با توجه به میزبانی بازیهای جام جهانی در کشور برزیل از هم اکنون تلاش های گسترده ای در برزیل برای رونق صنعت گردشگری نیز آغاز شده است.

رئیس امبراتور می گوید از اوایل سپتامبر شاهد اتخاذ تصمیم های گسترده ای در این زمینه یعنی رونق صنعت گردشگری سراسر جهان از سوی مسئولان گردشگری برزیل بوده ایم که بیشترین این فعالیت ها در کشور ژاپن ، آمریکای شمالی و روسیه صورت گرفته است

دلیل توجه مسئولان گردشگری برزیل به کشور روسیه این است که براساس آمار و اخبار بین المللی گردشگران روسیه جایگاه پنجم از نظر تعداد گردشگران را در دهکده جهانی به خود اختصاص داده اند

از سوی دیگر توجه برزیلی ها به ژاپن هم به این خاطر است که تقریبا یک میلیون هشتصد هزار نفر از ساکنان این کشور در واقع ژاپنی تبار هستند و برخی از صنایع کشور برزیل را نیز ژاپنی ها اداره می کنند

این درحالی است که امتیاز ویژه میزبانی بازیهای جام جهانی فوتبال در کنار میزبانی میزبانی المپیک سال 2016 میلادی این قابلیت را به گردشگری کشور برزیل داده است تا بتواند طی این دو دوره رویداد بین المللی صنعت گردشگری خود را رونق غیر قابل تصوری داده و در صدر مقاصد گردشگری جهان قرار گیرد.

لازم به یادآوری است که گردشگران آلمانی  با 5 درصد کل گردشگران اروپایی به عنوان برترین بازدید کنندگان اروپایی از برزیل هستند و براساس آمار ارایه شده جاذبه های طبیعی در کنار تورهای ماجراجویی بهترین جاذبه برای این گروه تا کنون بوده است

در همین زمینه می توان به این موضوع اشاره کرد که سه پنجم کل پنج میلیون هفتصد هزار نفر گردشگری که در سال 2012 میلادی از برزیل بازدید کرده اند براساس جاذبه های خورشید، دریا و سواحل به برزیل جذب شده اند.

گردشگران آرژانتین سهم سی درصدی از صادرات نامرئی برزیل را به خود اختصاص داده اند و گردشگران آمریکایی نیز یازده درصد از گردشگری برزیل را تشکیل می دهند.

جالب اینجاست که سهم قابل توجهی از گردشگران خارجی بخصوص از کشورهای آمریکای شمالی که به برزیل سفر می کنند به دنبال خدمات لوکس و سفرهای فوق لوکس هستند این در حالی است در بخش گردشگری لوکس برزیل 109 هتل جدید با تجهیزات فوق مدرن ساخته شده است که این تعداد هتل در دوازده شهر میزبان جام جهانی تجهیز شده اند.

مسئولان گردشگری برزیل امیدوار هستند که با توجه به این روی داد بین المللی تا سال 2020 میلادی بتوانند حدود ده میلیون گردشگر به تعداد کل گردشگران کنونی بیافزایند و لازم به یادآوری است که هشت و شش دهم درصد از تولید ناخالص برزیل مربوط به صنعت گردشگری است و با توجه به رشد ده میلیون نفری گردشگران تا سال 2020 میلادی این سهم به چیزی حدود ده درصد از کل درآمد ناخالص برزیل خواهد رسید

این در حالی است که در سال 2010 میلادی مسئولان مالی برزیل اعلام کرده اند کل درآمد ناخالص برزیل معادل 80 میلیارد دلار بوده است که افزایش یاد شده در درآمد ناخالص ملی برزیل تا سال 2020 میلادی می تواند سه میلیون فرصت شغلی را به گردشگری برزیل هدیه دهد.

در پایان مسئولان گردشگری برزیل اعلام کرده اند که زندگی و معیشت حدود 200 میلیون نفر از برزیلی ها در گرو ساخت و بازسازی زیرساخت های میزبانی دو رویداد بزرگ بین المللی یعنی جام جهانی و المپیک در کشور برزیل است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد