کشکول

صنعت گردشگری

کشکول

صنعت گردشگری

ارزان ترین کشورهای برای تعطیلات سال نوی میلادی 2013

بهترین مناطق و ارزانترین کشورها برای کریسمس 2013

تقریبا نزدیک به یک ماه تا پایان سال 2012 میلادی با تمام حواشی آن باقی مانده و بسیاری برای تعطیلات آخرسالشان مشغول برنامه ریزی سفر هستند. هرچند این تعطیلات مخصوص کشورهایی است که تقویم میلادی در آنها به عنوان مبنی تاریخ رسمی استفاده می شود ، اما در دیگر کشورها نیز هستند گردشگرانی که این زمان را برای سفرشان انتخاب می کنند تا از فرهنگ دیگر کشورها در این ایام اطلاعاتی به دست آورند و تجربه منحصر به فردی را از سفرشان داشته باشند. بنابراین سئوال هایی چون کجا برویم و چقدر هزینه دارد از مهمترین سوالاتی هست که ذهن این گروه از گردشگران را به خود مشغول کرده است.

اگرچه تعطیلات سال نوی میلادی در کشورمان همانند دیگر کشورها نیست، اما فروش درخت کاج در برخی از مناطق تهران و دیگر شهرها بیانگر حضور اقلیت های مذهبی در کشورمان است و البته یادآور فرارسیدن این تعطیلات برای سفرهای برون مرزی آنهاست. بنابراین اگر برای تجربه تعطیلات سال نوی میلادی در کشورهای دیگر بار سفر بسته اید چمدان اینبار تصمیم گرفته برای شما آخرین و جدیدترین فهرست ارزانترین کشورهای جهان برای گذراندن تعطیلات سال نوی میلادی 2013 را معرفی کند. بدون تردید مبنی انتخاب این کشور ها هزینه اقامت و خوردوخوراک روزانه یک نفر است و هرگز اقامتگاهها و بطور کلی سفرهای تجملی در این فهرست جایی نخواهد داشت.

هندوستان یا سرزمین عجایب

اولین انتخاب چمدان کشور هندوستان است، اگرچه از قدیم الایام این کشور به عنوان مقصدی ارزان قیمت برای علاقمندان تجربه سفر به سرزمین عجایب شناخته شده اما جاذبه های جدید آن همانند بالیوود و طبیعت ناشناخته شمال هندوستان باعث شده که توجه بسیاری از گردشگران در سنین مختلف به این سرزمین مرموز جلب شود به هر حال جنگل ها و بنادر مختلف این کشور توجه بسیاری از ماجراجویان و گردشگران را به خود جلب کرده  و هزینه ای روزانه معادل 25 دلار را برایشان به ارمغان خواهد داشت.

نپال

هرچند این کشور به واسطه قلل مرتفع خود در جهان و بین ورزشکاران معروف و سرزمینی کاملا ناشناخته برای گردشگران تاکنون باقی مانده است . اما هزینه ارزان اقامت و گشت و گذار در این سرزمین بلند باعث شده تا امروزه در میان گردشگران نیز بسیار مشهور شده و علاقمندان زیادی را وادار به بستن چمدان به سوی نپال کند طبیعت بکر و ارتفاعات این کشور از مهمترین جاذبه های توریستی برای گردشگران نپال بوده است. شاید هنوز مراکز اقامتی مناسبی در دسترس نباشد اما به قول معروف نابورده رنج گنج میسر نخواهد شد. اگرچه برخی از اطلاعات حاکی از این است که اگر واقعا سفری ارزان قیمت را در نپال دنبال می کنید حتی می توان با روزی حدود 8 دلار هم در این کشور سفر کنید. اما هزینه اقامت در این کشور معادل 20 دلار تعیین شده است.

اندونزی

سومین کشور در فهرست ده تایی این هفته ما کشور اندونزی است . نام این کشور بنا به دلایلی سیاسی برای مدت کوتاهی از فهرست گردشگری جهانی و مقصد سفر گردشگران خارج شده بود اما پس از برطرف شدن مشکلات دوباره به عنوان مقصد بسیاری از گردشگران و ماجراجویان خارجی که به دنبال مقصدی ارزان قیمت بودند انتخاب شد. سواحل بسیار زیبا در کنار هوای گرم این کشور باعث شده تا بسیاری از گردشگران اروپایی آب و هوای سرد کشورشان در این فصل از سال یعنی تعطیلات کریسمس رها کرده و به گرمای سواحل اندونزی پناه برند. خرید از بازارهای محلی یکی از جالب ترین قسمت های سفر این گردشگران خواهد بود به یاد داشته باشید که سفر به اندونزی برای شما روزانه بین 15 تا 20 دلار هزینه خواهد داشت ، اما اگر کمی پولدار تر هستید و به حقوق ماهیانه خود برای این سفر اکتفاء نکرده اید با روزانه 40 دلار سفر خوبی را در این کشور تجربه خواهید کرد.

ایران

اما چهارمین پله از فهرست ده تایی ما نامی آشنا است، ایران باستانی هرچند دارای جاذبه های فراوانی تاریخی و طبیعی است اما به واسطه تبلیغات سوء دیگران کمتر مورد توجه گردشگران بوده اما به تازگی با توجه به سیاست های جدید دولت و البته ارزان بودن هزینه سفر بسیاری از گردشگران خارجی را به خود جلب کرده است. آثار باستانی ایران در کنار آب و هوای بسیار مناسبش در این ایام توانسته نام کشورمان را در رده چهارم فهرست ده تایی ارزان ترین های سال 2012 میلادی ثبت کند هزینه اقامت در ایران برای گردشگران بین المللی روزانه حدود 23 دلار محاسبه شده است.

لهستان

پنجمین نام از فهرست ما مربوط به کشور لهستان در قاره سبز است . اگرچه این کشور در هنگام تعطیلات سال نو آب و هوای سردی را تجربه می کند اما هزینه اقامت و سفر به این کشور باعث شده که گردشگران این سرما را به جان خریده و به لهستان سفر کنند . این کشور که جزو اتحادیه اروپاست هنوز کشوری ارزان قیمت برای سفر گردشگران است و هزینه اقامت برای آنها در این کشور بسیار پایین است . بدون تردید خیابان ها و روستاهای این کشور در این ایام مملو از گردشگران خواهد بود . هرچند این کشور داغ جنگ جهانی را به خود دارد اما همین یادگاری ها هم به عنوان یکی از جاذبه های لهستان شناخته شده است. هزینه اقامت در این کشور برای سفری ارزان قیمت حدود 25 دلار آمریکا محاسبه شده است اما اگر کمی ولخرجی کنید و بین 35 تا 40 دلار هزینه کنید سفری بسیار جالب را در لهستان تجربه می کنید.

لائوس

آسیای جنوب شرقی همیشه سرزمین موعود ارزان قیمت برای گردشگران بوده و هست هرچند برای سالهای متمادی کشور تایلند به عنوان ارزان ترین مقصد گردشگران در آسیای جنوب شرقی بوده اما به تازگی گردشگران و ماجراجویان به جاذبه های لائوس نیز علاقه نشان داده اند و آن را به عنوان مقصدی ارزان قیمت برای خود انتخاب کرده اند. اگرچه این کشور سواحل و زیبایی های تایلند و ویتنام را ندارد اما می تواند با شبی 15 دلار در این کشور تجربه سفر خوبی را برای خود مهیا کنیم قایق سواری با حدود 50 سنت و البته وعده غذایی با یک دلار واقعا هر گردشگری را ترغیب خواهد کرد تا به جای دیگر نقاط این منطقه به لائوس سفر کند. طبق آخرین گزارش ها اگر کمی به پس از نداز خود دست برد بزنید و روزانه حدود 75 دلار هزینه کنید سفری رویایی را در لائوس خواهید داشت.

سودان

نوبت به هفتمین پله از فهرست ده تایی ارزان قیمت ما رسید و کشوری سیاه پوست این رتبه را به خود اختصاص داده است . سودان کشوری آفریقایی است که با جاذبه های تاریخی و طبیعی خود توانسته نظر  بسیاری از گردشگران را به خود جلب کند هرچند برخی درگیری های قومی در این کشور باعث شد تا مدتی نظر گردشگران از آن برگردد. اما امروزه این مشکل نیز برطرف شده و بسیاری به سمت سودان بار سفر بسته اند. گردشگران علاقمند سودان می توانند با هزینه ای حدود روزانه 10 دلار از دیدنی های این کشور دیدن کنند و لذت ببرند.

هندوراس

اگر به دنبال جاذبه های زیرآبی بی نظیر در دهکده جهانی هستید و به غواصی علاقمند شدید، بهترین گزینه و البته ارزان ترین آنها در کشور هندوراس برای شما مهیاست. جای خواب همراه با یک وعده غذای گرم با کمتر از 11 دلار در دسترس است . هندوراس در منطقه کارائیب به واقع بهشت گردشگرانی خواهد بود که ارزان سفر می کنند. بسیاری از جاذبه های دریایی این کشور توسط سازمان یونسکو ثبت جهانی شده اما اگر روزانه 20 دلار ولخرجی کنید می توانید تجربه ای بی نظیر از هندوراس و سواحلش را به خودتان هدیه بدهید.

مراکش یا سرزمین عطر و بو

دعوت مراکشی ها برای خرید از مغازه هایشان شما را به یاد ترکیه خواهد انداخت اما عطر و بوی مخصوص این کشور باعث یادآوری این موضوع به شما است که در کشوری عربی و بدون تردید در مراکش به سرمی برید. این کشور اسلامی و تاریخی یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای تعطیلات سال نوی میلادی گردشگران اروپایی شناخته شده . بازدید از اماکن تاریخی و هزینه خوراک و اقامت روزانه گردشگران در این کشور زیبای عربی تقریبا حدود روزانه 40 دلار خواهد بود.

اردن

هرچند بسیاری قلعه پترا را به عنوان نمادی از اردن می دانند اما بدون تردید جاذبه های این کشور فقط به یک این قلعه نیست چون هزینه ارزانقیمت اقامت در این کشور که تنهاشبی 5 دلار امریکاست به عنوان نوعی جاذبه برای جلب نظر گردشگران به این کشور است. بنابراین بسیاری ازماجراجویان و گردشگران برای جستجوی و کاوش جاذبه های گردشگری این کشور حاضر هستند روزانه حدود 12 دلار هزینه کنند و از دیدنی های دیگر این کشور بیشتر لذت ببرند . تعطیلات سال نوی میلادی بهترین زمان ماجراجویی برای آنها در اردن خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد