کشکول

صنعت گردشگری

کشکول

صنعت گردشگری

بازی های یورو 2012 جانی دوباره برای گردشگری اوکراین

طبق گزارشهای ارسالی از کشور اوکراین تا پنجشنبه یعنی دو هفته اول بازی های جام ملت های اروپا تقریبا 4 میلیون گردشگر خارجی وارد کشور اوکراین شده اند که با توجه به این آمار تعداد متوجه یازده درصد افزایش نسبت به سال گذشته در همین فصل می شویم. از سوی دیگر به گفته وزارت امورخارجه کشور اوکراین که در وب سایت رسمی این سازمان منتشر شده به تنهایی حدود 860 هزار وسیله نقلیه از مرزهای اوکراین گذشته اند که این آمار هم نشانگر دوازده درصد رشد ورود از مرزهای زمینی اوکراین به این کشور است.

طبق همین گزارش طی زمان یاد شده اداره مهاجرت اوکراین اعلام کرده حدود 800 پرواز خارجی از مرزهای هوایی اوکراین وارد کشور شده اند و در همین راستا 520 اتوبوس مسافری نیز از مرزهای زمینی گذشتند و البته 150 قطار مسافری نیز به کشور اوکراین وارد شده اند. با توجه به این آمار حدود 1200 تور گردشگری در قالب تورهای مختلف برای بازدید از بازیهای جام ملت های اروپا و علاقمندان به فوتبال به خاک اوکراین وارد شده اند. در دوران برگزاری این بازیها دیگر مشاغل کشور اوکراین نیز از رونق بسیار خوبی برخوردار شده است. این گزارش از حجم بازدید کنندگان و خریداران مراکز خرید مرکز شهرهای محل برگزاری بازیهای یورو 2012 تهیه شده است.  رستوران ها و کافی شاپ ها در نزدیکی محل برگزاری بازیها به واقع توان خدمات دادن مناسب را نداشتند اما با این حال استقبال بسیار مناسب گردشگران از این بازیها باعث ایجاد انگیزه و شور و نشاط بین تمام مشاغل شهرها بوده است و رشدی حدود 6 درصد را نسبت به سال قبل همین موقع نشان داده است.

کشور اکراین قبل از برگزاری این بازیها پیش بینی کرده بود که 5/1 میلیارد دلار طی این بازیها درآمد برای مشاغل کشور حاصل شود که این عدد در همین دو هفته اول برگزاری بازیها حاصل شده است. 8 شهر در دو کشور اوکراین و لهستان در این دوره درگیر برگزاری بازیهای یورو 2012 باشد.

 

برای آگاهی از مسایل روز گردشگری در ایران و خارج از مرزهای ایران با برنامه اقتصاد فرهنگی در رادیو اقتصاد هر هفته دو شنبه از ساعت 40/11 تا 13 روی موج اف ام فرکانس 98 مگاهرتز همراه باشید تلفن تماس 22652525 پیامک 300003637منتظر شنیدن صدای شما هستم

عزتی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد