کشکول

صنعت گردشگری

کشکول

صنعت گردشگری

10 جهنم واقعی روی کره زمین

همیشه برای برنامه ریزی سفر به سواحل زیبا یا مناطق خوش آب و هوای کوهستانی فکر می کنیم و به دنبال بهترین آب و هوای روی کره زمین یا همان دهکده جهانی هستیم. اما ماجراجویانی هم هستند که برخلاف این موضوع فکر می کنند و به دنبال گرمترین نقاط روی کره زمین برای سفر هستند هرچند با شنیدن نام مناطق گرمسیری اولین نامی که در ذهن شما عبور خواهد کرد نام قاره آفریقا خواهد بود اما هستند مناطقی که از آفریقا نیز گرمتر هستند و به عنوان گزینه ای مناسب برای این دسته از ماجراجویان مطرح شده است.

بنابراین اگر جزو این گروه ازماجراجویان و طبیعت گردان هستید که به کویرنوردی و زندگی در گرمترین نقاط زمین علاقمند هستید با توجه به رعایت نکات ایمنی و همچنین رعایت تمام اصول سفر در کویر بارسفر ببندید تا به ده جهنم واقعی روی زمین سفر کنیم، جالب اینجاست که 3 نقطه از گرمترین نقاط جهان در کشور ایران واقع شده اند اگرچه منتظر شنیدن نام مناطقی بدون زندگی هستیم ولی هستند برخی از این مناطق که زندگی در آنها جریان دارد و ساکنان آن هنوز هم مشغول گذران زندگی هستند و بی توجه به گرمای طاقت فرسای منطقه با آن کنار آمده و زندگی می کنند پس این سفر هرگز سفری بی بازگشت نیست در صورتی که با ما همراه باشید. در عین حال لازم به یادآوری است که این نام ها با توجه به ثبت درجه حرارت منطقه ها در سازمان های معتبر و جهانی هواشناسی طی سالها 2010 و 2011 میلادی صورت گرفته است .

10. آغاجری ایران

این منطقه در جنوب غربی ایران به عنوان دهمین منطقه گرم در فهرست ما انتخاب شده که می توان همین گرمای طاقت فرسا را به عنوان جاذبه ای برای رونق گردشگری آن در نظر گرفت اما امروزه این منطقه در محاصره خطوط انتقال نفت و گاز است و هیچ توجهی به سرمایه با ارزش آن در گردشگری نشده است . گرمای این منطقه در بیشترین حالت به نزدیک 53 درجه سانتی گراد می رسد که حتی تصور زندگی در این حرارت می تواند آزار دهند ه باشد ولی هستند افراد و ماجراجویانی که به دنبال از این منطقه گرمتر نیز هستند تا در آنجا سفری ماجراجویانه داشته باشند اگرچه صنایع گازی و نفتی در این منطقه اکثر توجه ها را به خود جلب کرده اما می توان با درنظر گرفتن درآمد صنعت گردشگری می توان از این آهن آلات و تجهیزات صرفه نظر کرد.

9. اهواز ایران

منطقه اهواز که در نزدیکی دهمین رتبه از فهرست ما یعنی جنوبی غربی ایران واقع شده توانسته با ثبت درجه حرارت 5/53 درجه سانتی گراد به عنوان نهمین منطقه گرم فهرست ما انتخاب شده شاید تصور کنید که امکان زنده ماندن در این درجه حرارت به حداقل کاهش یافته اما هم اکنون تعدادی از هموطنان ما در این شهر و منطقه مشغول گذران زندگی هستند البته متخصصان و کارگران زحمتکش صنعت نفت ایران نیز چرخه اقتصادی شهر را به حرکت در آورده اند اما می توان صنعت و رونق اقتصادی شهر و منطقه را با گردشگری نیز رونق بخشید و نتیجه خوبی نیز دریافت کرد.

8. تیرات زوی TIRAT ZVI

هشتمین پله از این فهرست ده تایی گرم ما به سرزمین های اشغالی فلسطین رسیده این منطقه که ظاهرا به دلیل گرما هیچ جاذبه ای برای هیچ کس و هیچ فعالیتی ندارد ، اما می تواند جاذبه خوبی برای گردشگران و ماجراجویان باشد هرچند همه از گرمای زیاد منطقه فراری هستند اما زندگی در این شرایط گاهی اوقات دلیل سفرهای ماجراجویان خواهد بود . این منطقه توانسته با ثبت درجه حرارتی معادل 8/53 درجه سانتی گراد این رتبه را در بین گرمترین های جهان به خود اختصاص دهد.

7. آرا اوآنه ARA OUANE

آرا اوآنه منطقه ای گرمسیری در کشور مالی و در قلب آفریقا است و با ثبت درجه حراتی معادل 4/54 درجه سانتی گراد رتبه هفتم فهرست دهتایی ما را به خود اختصاص داده و در کنار دیگر جاذبه های گردشگری مالی می تواند دلیل سفر برخی از ماجراجویان حرفه ای به مالی باشد اگرچه تحمل حدود 55 درجه گرما کار ساده ای نیست اما این هم نوعی تفریح است که به تازگی مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است. اگرچه شمال این کشور به دلیل گرمای بیش از حد زیاد مورد توجه نیست و فقط ماجراجویان گرما دوست ما به آن توجه دارند اما جنوب کشور مالی دارای جاذبه های مناسبی برای گردشگران است.

6. تیم باکتو TIMBAKTU

تیم باکتو هم در کشور مالی قرار گرفته و در کنار جاذبه قبلی یعنی هفتمین رتبه فهرست ما توانسته رتبه ششم گرمترین های ما را به خود اختصاص دهد شاید تفاوت درجه حرات رتبه ششم و هفتم با هم فقط چند صدم درجه سانتی گراد باشد اما واقعا گاهی همین تفاوت بسیار اندک و ناچیز در زندگی روزانه ما مشکل ساز خواهد بود بنابراین قبل از سفر حتی به این تفاوت های کوچک توجه کنید تا دچار گرما زدگی نشوید .

5. کبیو KEBIU

منطقه گرمسیری کبیو در کشور تونس واقع شده و به عنوان پنجمین انتخاب فهرست ما به شما معرفی شده این منطقه که در قاره آفریقا واقع شده می تواند با گرما بیش از حد خود گردشگران را از خود فراری می دهد در صورتی که امروزه همین گرما توانسته سوژه خوبی برای صنعت گردشگری  تونس باشد. کبیو با ثبت در جه حراتی معادل 55 درجه سانتی گراد این رتبه را به خود اختصاص داده بنابراین قبل از سفر به این منطقه خوب فکر کنید و حتما با آگاهی و لوازم کافی و لازم قدم به منطقه بگذارید.

4. غدامس GHADAMES

غدامس در کشور بحران زده لیبی واقع شده و با درجه حرارت 5/55 سانتی گراد توانسته خود را تا پله چهارم فهرست ما بالا ببرد . عدم بارش باران و خشکی هوا باعث شده تا طبیعت گیاهی کاملا محدودی در منطقه حام باشد به همین دلیل اگرچه خالی از سکنه نیست ولی جمعیت آن اینقدر پراکنده است که بهتر از این منطقه را خالی از سکنه اعلام بدام و برای سفر به آن منطقه فکر کنیم چون اگر مشکلی ایجاد شود چند صد کیلومتر با کمک فاصله خواهید داشت بنابراین کاملا مراقب باشید.

3. دره مرگ DEATH VALLEY

سومین رتبه فهرست ده تایی ما بالاخره به آمریکا رسیده اگر چه منطقه آریزونا نامی آشنا برای همگی ماجراجویان هست اما این منطقه توانسته با ثبت رکورد 57 درجه سانتی گراد جزو گرمترین های این قاره پهناور شناخته شده و به عنوان سومین رتبه گرمترین نقطه در این فهرست ما معرفی شود. این منطقه شاید روزگاری سرشار از زندگی بوده اما به ظاهر هم اکنون خالی از سکنه است و صرفا برای سفرهای کوتاه ماجراجویان و سفرهای تحقیقاتی از آن یاد می شود که البته این درجه حرارت به خودی خود می تواند جاذبه گردشگری مناسبی برای ماجراجویان باشد.

2. العزیزیه Al AZIZIYAH

دومین رتبه گرمترین های ما بازهم از کشور لیبی انتخاب شده این منطقه با رکورد 58 درجه سانتی گراد توانسته دومین رتبه از نظر فهرست ما معرفی شود واقعا در این درجه حرارت زندگی دشوار خواهد بود و البته این سئوال که گرمترین نام فهرست ما چیست و چگونه در آن می توان زندگی کرد؟ را دایم در ذهن ما یادآوری می کند. اما به هر حال این درجه حرارت هم با توجه به تکنولوژی های قرن حاضر می توان برای سرمایه گذاری صنعت گردشگری موقعیتی مناسب را فراهم کند تا از جهنم واقعی نیز درآمد کسب کرد.

1.        کویر لوت

اما گرمترین و اولین رتبه این فهرست دهتایی ما به ایران و کویر لوت رسیده هرچند تفاوت گرمای این منطقه با رتبه دوم و دیگر مناطق ذکر شده بسیار است و شاید کمی غیر قابل باور باشد اما همین موضوع باعث صدر نشینی آن نسبت به دیگران شده است . کویر لوت با ثبت رکورد 70 درجه سانتی گرادی خود و اختلافی بسیار زیاد به عنوان صدرنشین این فهرست دهتایی معرفی شده که می تواند به عنوان یکی از جاذبه های گرمسیری ایران برای ماجراجویان و گردشگران خارجی و داخلی نیز معرفی شود. هرچند در برخی از مناطق این کویر غیر قابل زندگی است اما ایرانیان باستان توانستند با ذکاوت خود مایع حیات را به نوعی به این منطقه انتقال دهند و با ساخت قنوات مختلف که خود هم اکنون به عنوان جاذبه گردشگری هستند زندگی را در حاشیه این کویر جاری نگهدارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد