کشکول

صنعت گردشگری

کشکول

صنعت گردشگری

سفری ارزان به برلین را تجربه کنید

برلین یکی از مشهورترین شهرهای گردشگر پذیر اروپاست که هر ساله تعداد زیادی از علاقمندان به تاریخ و مدرنیته را به خود جلب می کند البته شاید هزینه اقامت و سفر به این شهر برخی از این ماجراجویان را از سفر به برلین و کشف تاریخ آن منصرف می کند اما با همین شرایط هم راههایی برای کاستن از هزینه های سفر به برلین وجود دارد که می توان با استفاده از آنها از اقامت خودتان در برلین لذت ببرید و کمتر پول خرج کنید، بنابراین اگرآماده اید چمدان را بردارید تا با هم حرکت کنیم اما اینبار با کمترین هزینه که قرار است به برلین سفر کنیم.

به دنبال کاستن از هزینه خوراک باشید

در برلین می توان منوهای ارزان قیمت زیادی را ببینید. در بسیاری از فروشگاههای فست فود  و یا اغذیه فروشی های خیابانی برلین می توانید سینی غذای کاملی بین 5 تا 7 دلار میل کنید و از وعده غذای خود لذت ببرید. در برخی از خیابان های برلین رستورانهای بسیار ارزان قیمتی هستند که هنگام ناهار باز هستند و غذاهای ارزان قیمتی را برای مشتریان گرسنه خود تهیه کرده اند اما به یاد داشته باشید که اگر هنگام اقامت در برلین سوئیت شما آشپزخانه دارد بهترین روش برای کاستن از هزینه غذا شما پخت و پز داخل منزل است می توانید از بازارهای محلی مواد اولیه ارزان قیمتی را تهیه کنید و در منزل خود مثل سرآشپز رستوران بسیار معروفی دست بکار شوید. برخی از رستوران ها و کافه های برلین هم که در منطقه قدیمی و سنتی شهر هستند یک یا 2 روز از هفته را غذاهای خود را حراج می کنند بنابراین می توانید به این رستوران ها سری بزنید و به کیف پول خود خدمتی بزرگ کرده باشید. گاهی در این رستوران ها یک وعده غذای کامل را با کمتر از 2 دلار تهیه کنید.

برای انتخاب اقامتگاه خود هوشیار باشید

برلین به شهر مهمانپذیرها معروف شده و بهترین شهر برای مسافرت های گروهی یا دسته جمعی معروف شده هنگامی که در مراکز تاریخی یا باستانی شهر حرکت می کنید افراد بسیاری هستند که به شما پیشنهاد اقامت در مهمانپذیرشان را می دهند البته به تازگی سیستمی معروف به room sharing یا به اشتراک گذاشتن اتاق را به کار گرفته اند. با استفاده از این روش  برخی از خانواده ها یک اتاق از منزل خود که بلااستفاده هست را به مسافرانی که به دنبال صرفه جویی در هزینه اقامت گاه خود هستند ، اجاره می دهند. این امکان بیشتر اطراف شهر مهیاست.

البته هتلهای ارزان قیمتی هم در سراسر شهر ساخته شده اند که هزینه اقامت در این هتل ها از شبی 15 تا 25 یورو متجاوز نیست. به یاد داشته باشید تعداد زیادی هم آپارتمان اجاره ای در این شهر به شما پیشنهاد داده خواهد شد بنابراین اگر به صورت گروهی سفر می کنید حتما از این امتیازات استفاده کنید البته قیمت این آپارتمان ها آخر هفته ها کمی بیشتر خواهد شد.

هزینه حمل ونقل خودتان را کنترل کنید

حمل و نقل عمومی

قیمت بلیت تک سفره مترو در شهر برلین حدود 5/2 یورو تعیین شده و برای بلیت یک روزه 30/6 یورو از طرف شهرداری تعیین شده است بنابراین بلیت یک روزه برای گردشگرانی که قصد سفرهای درون شهری دارند بهترین گزینه برای صرفه جویی است  . این نوع بلیت های یکروزه به گردشگران اجازه می دهد که یکروز از اتوبوس ، تراموا و مترو با همان مبلغ حدود هفت یورو استفاده کنید بنابراین اگر چندین بار قصد سفر درون شهری داشته باشید مقدار بسیار زیادی صرفه جویی کرده اید اما برای جلب گردشگران در شهر برلین شهرداری امکانات ویژه ای برای گردشگران ورودی به شهر ارایه داده است این نوع کارت ها که معروف به کارتهای به برلین خوش آمدید برای مدت 48 ساعت ، 72 ساعت یا پنج روز به گردشگران اجازه می دهد با مبلغی اندک از کلیه خدمات حمل و نقل عمومی برلین تا زمان اعتبار این کارت بامبلغی ثابت استفاده کنند.

The #200 Bus Tour

اکثر شهرهای گردشگر پذیر در سراسر جهان این امکانات را برای گردشگران فراهم کرده اند که برلین هم از جمله این شهرهاست شهرداری برلین با برنامه ای برخی از اتوبوس های فرسوده شهری را که از رده خارج شده اند با بازسازی به اتوبوس های تفریحی برای گردشگران تبدیل کرده است. این اتوبوس ها که معمولا دارای دو طبقه هستند و طبقه بالای آنها به صورت فانتزی تزئین شده و گاهی هم برای فصل تابستان بدون سقف هستند اتوبوس های برلین معروف به اتوبوس شماره 200هستند.

در شهر برلین اتوبوس های شماره 200 معمولا هر روز و در ساعات مختلفی طبق برنامه از ایستگاه مبداء خود یعنی ایستگاه Zoologischeral garten حرکت می کنندو در طول مسیر از بخش های گردشگری و تاریخی یا تجاری شهر عبور می کنند که برخی از مناطق معروفی که این اتوبوس ایستگاه دارد عبارتند از ایستگاههای Gedachnis-Kirche, Tiergarten, Potsdamer Platz, Mitte, Museum Isle, Alexander Platz,.

بنابراین می توانید با استفاده از این اتوبوس ها با پرداخت مبلغی بسیار اندک بیشتر جاهای دیدنی و تاریخی برلین را بازدید کنید و البته کرایه کمی هم پرداخت کنید.

Bike the city

در قاره سبز برخی از کشورهای گردشگرپذیر اقدام به راه اندازی مراکزی برای اجاره دوچرخه کرده اند که با این کار دو هدف را دنبال می کنند یکی اینکه جلوی آلودگی هوا را می گرند و دوم اینکه از ترافیک شهری کاسته اند . حالا اگر به سلامتی خود اهمیت می دهید و توان دوچرخه سواری را دارید با اجاره دوچرخه برلین را ببینید .

رایگان بازدید کنید

برلین شهری است با بسیاری از امکانات رایگان برای بازدیدکنندگان داخلی و خارجی ، موزه ها و گالری های بسیاری هستند که در سطح این شهر درهای خود را رایگان بروی گردشگران گشوده اند .

1.        ساختمان ریشستاگ : این ساختمان با گنبد شیشه ای خودش که طراحی نورمن فوستر Norman Foster یکی از ساختمان های رایگان برای گردشگری  شهر برلین به گردشگران معرفی شده است. این ساختمان که در واقع به عنوان رصدخانه ساخته شده بود امروزه به عنوان یکی از مقاصد گردشگری شهر برلین خودنمایی می کند.

2.      تور روزانه پیاده روی در برلین: تور پیاده روی های طولانی در شهر برلین به عنوان یکی از معروفترین و جذاب ترین تورهای قاره سبز شناخته شده است. طی این تور گردشگران هنگام پیاده روی با تاریخ این شهر آشنا شده و به نوعی خود را در همان تاریخ حس خواهند کرد. طی این پیاده روی 5/3 ساعته که از دروازه برندنبورگ Brandenburg شروع می شود ، گردشگران اطلاعات خوبی درباره شهر و تاریخچه آن دریافته خواهند کرد.

3.        یادبود هولوکاست: این بنای یادبود از کشته شدگان هولوکاست در زمان هیتلر توسط پتر ایشمن ساخته شده است که در واقع این بنا که در واقع 2711 سازه بتنی با ابعاد مختلف است که توسط این شخص ساخته شده .

4.        دروازه براندنبورگ Brandenburg Gate این دروازه یکی از مهمترین جاذبه های توریستی در شهر برلین شناخته شده است که در سال 1788 میلادی ساخته شده است. جالب ترین نکته درباره این سازه قدیمی این است که از تمامی حوادث مثل جنگ جهانی، تخریب های انسانی و عوامل محیطی جان سالم به در برده و سالم مانده است.

5.        مرکز بازرسی چارلی Checkpoint Charlie ، در واقع یکی از مهمترین مراکز گردشگری شهر برلین معرفی شده است. این مرکز در واقع مرکز کنترل پاسپورت بین برلین شرقی و غربی برای بازدیدکنندگان از شهر ساخته شده بود. این سازه برای بازدیدکنندگان به صورت رایگان درنظر گرفته شده اما برای بازدید از موزه های اطراف آن حتما باید مبلغ ورودیه را پرداخت نمایید.

6.      دیوار برلین : این دیوار در واقع اصلی ترین نماد پیشرفت شهر برلین از دوران کهن به شهری مدرن است اگرچه یادآور خاطرات ناگواری بوده است اما امروزه بازدید و قدم زدن در کنار بقایای این دیوار احساس خوبی برای گردشگران ایجاد می کند.

7.      موزه ترور: این گونه موزه های در گوشه و کنار برلین بسیار دیده می شود و از نقش این شهر در دوران جنگ جهانی دوم پرده برمی دارد و خاطرات زمان جنگ را برای بازدیدکنندگان دوباره زنده می کند. موزه گشتاپو یکی از اینگونه آثار و نماد های برلین در بین گردشگران است.

8.      گالری بخش شرقی دیوار برلین: این گالری یکی از عمده جاذبه های گردشگری برلین شناخته شده است جذابیت این بخش به خاطر نقاشی های کشیده شده روی بخشی از دیوار برلین بوده اما به تازگی تعداد دیگری از آثار هنری در کنار انها به نمایش درآمده است که باعث رونق گردشگری منطقه شده است.

این آثار و مراکز گردشگری در برلین تنها بخش کوچکی از مراکز رایگان گردشگری در شهر برلین است که به شما معرفی شده است بنابراین هرگز برای سفر به برلین با عجله برنامه ریزی نکنید و هرگز برای بازدید از مراکز دیدنی این شهر نیز عجول نباشید و کاملا تحقیق کنید وسپس به برلین بروید چون امکانات بی شماری در انتظار شما هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد