کشکول

صنعت گردشگری

کشکول

صنعت گردشگری

وزیر گردشگری جامائیکا

Wykeham McNeill tourism minister of Jamaica Dr.

دکتر مایکهام مک نیل که چندی است در پست وزارت گردشگری و تفریحات جامائیکا منصوب شده چند دقیقه ای از صنعت گردشگری این کشور  و آینده آن در قاره آمریکا و دریای کارائیب  برایمان می گوید.

ششمین روز از ماه آگوس سال 2012 میلادی دقیقا  پنجاهمین سالگرد استقلال جامائیکا  فرا می رسد که به همین دلیل جشن های بسیار مجللی در سطح کشور برپا می شود و پرچم کشور جامائیکا در کل جزایر دریای کارائیب برافراشته خواهد شد و این کشور سعی دارد در این روز حجم زیادی از گردشگران به سمت منطقه خود جلب کند و با برپایی جشن های بسیار مجلل و بزرگ توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. اما از سوی دیگر در همین زمان شاهد آغاز مراسم برگزاری بازیهای المپیک لندن خواهیم بود حال باید دید که پوشش خبری لندن باعث جذب گردشگران خواهد شد یا اینکه جشن های استقلال این کشور در دریای کارائیب؟ چون هر دو کشور قصد جذب حداکثر گردشگران را با توجه به این جشن ها به کشورشان دارند . اما ظاهرا کشور جامائیکا قصد دارد با استفاده هرچه بیشتر از کانال های تلویزیونی خود و ارتباطات ماهواره ای حداکثر توجه را به کشورش جلب کند تا صنعت گردشگری جامائیکا را رونق مناسبی بخشد.

ما در حالی توانستیم با دکتر مایکهام مک نیل مصاحبه کنیم که امسال کشور جامائیکا از سوی جامعه جهانی و گردشگران در صنعت گردشگری نامهای متفاوت و خوبی را به خود اختصاص داده است.

جامائیکا سرزمین ماه عسل ، جامائیکا سرزمین موسیقی و رقص، جامائیکا مقصد اصلی گردشگری دریایی   از جمله شعارهای تبلیغاتی برای صنعت گردشگری این کشور در دریای کارائیب هست که همیشه در ذهن گردشگران جهان باقی خواهد ماند.

همانطور که می دانیم شما دو هفته است که سکان وزارتخانه گردشگری و تفریحات جامائیکا را به دست گرفته اید لطفا نظرتان را درباره گردشگری این کشور بگویید؟

با توجه به مدت کمی که در این سمت انتخاب شده ام کمی سخت است که به سئوال شما پاسخ دهم اما، من تازه متوجه معنی درگیری کاری در زندگی شخصی خود شده ام طی این دو هفته بسیار مشغول آشنایی با کارمندان وزاتخانه تحت فرمانم شده بودم. البته این موضوع به معنی تازه کار بودن من نیست بلکه اهمیت آشنایی با توانمندی های کارمندان زیر دست در این وزارتخانه است که به عقیده من کلیدی ترین رمز موفقیت در اینگونه سمت هاست چون هدف های کلان از قبل مشخص شده بنابراین شما باید از تمام ابزار و توان کاری خود و پرسنلتان برای رسیدن به آن اهداف استفاده کنید. پس باید کاملا با توان آنها آشنا باشید/

آیا می توانید برای ما توضیح دهید که چه ارتباطی بین سرگرمی و گردشگری هست که شما در صدر وزارت آن قرار گرفته اید؟

اولین چیزی که به ذهن من می رسد این است که ادغام این دو یعنی کار اضافه و مسئولیت بیشتر را برای من به ارمغان خواهد آورد. اما این اولین باری نیست که دو موضوع گردشگری و سرگرمی به عنوان یک وزارت خانه در جهان معرفی شده است بلکه این اتفاق در سراسر جهان از اوایل سال 2000 میلادی شروع شده است و نشانگر نقش مکمل این دو موضوع با یکدیگر است. هر سفری سرگرمی همراه خواهدداشت و هر سرگرمی باعث شادابی روحیه خواهد شد بنابراین این دو موضوع هرگز از هم جدا نبوده و نیستند.

همگی می دانیم کشور من در جهان به عنوان کشور موزیک محلی و کشاورزی معرفی شده بنابراین این وظیفه اداره یا وزارتخانه من هست که این نام را در ذهن مردم جهان زنده نگهدارم و تفریحات سرگرم کننده ای برای مسافران جامائیکا فراهم کنم تا این نام سالهای سال باقی بماند.  البته این موضوع باعث تدام روند رشد اقتصادی کشاورزی و روستایی نیز خواهد شد چون روستا نشینان علاوه بر فروش محصولات می توانند از تفریحات محلی خود یعنی نواختن موسیقی محلی کسب درآمد کنند. به عنوان مثال آواز خوانی هنگام برداشت محصول امسال 500 هزار گردشگر را به خود جلب کرد و باعث رونق گردشگری روستایی جامائیکا شد بنابراین هم گردشگران سرگرم بودند و هم صنعت گردشگری جامائیکا رونق داشت .

جامائیکا در دوران وزیر گذشته بسیار نیرومند عمل کرده است و صنعت گردشگری را که با چالشهای جدید روبرو بوده بسیار قدرتمند هدایت کرد آیا شما در یک سال پیش رو قصد تغییرات عمده ای در این سیاست ها دارید ؟

با تشکر از مدیریت گذشته هرگز قصد از بین بردن محصول تلاش های گذشته را ندارم چون بسیاری از آنها موفق و کامل عمل کردند بنابراین صرفا قصد افزایش تبلیغ در زمینه گردشگری جامائیکا را خواهم داشت . چون مدیریت قبلی بستر مناسبی برای تدام رشد گردشگری جامائیکا را فراهم کرده است و تلاش می کنم از تجربیات وزیر قبلی استفاده کنم تا اینکه خودم تجربه آنها را تکرار کنم چون با این کار باعث از بین رفتن هزینه و فرصتهای مناسب خواهم شد به قول معروف آزموده را آزمودن خطاست.

آیا قصد بازارسازی جدید و یافتن هدفهای جدید در دهکده جهانی را دارید؟

البته که پاسخ من مثبت است ، صنعت گردشگری هر روز در حال تازه شدن و یافتن راهکارهای جدید است بنابراین به هیچ عنوان نمی توان به یک بازار کوچک اکتفاء کرد بلکه علاوه بر ایجاد بازارهای جدید باید در بازارهای قبلی هم به دنبال فرصت های جدیدی بود تا بتوانیم هر روز شاهد حضور گسترده گردشگران باشیم. منطقه آمریکای لاتین، انگلستان و خاورمیانه بازار جدید برای ما خواهند بود البته قبل از آن سعی داریم موانع احتمالی را از بین ببریم مثل دریافت ویزا و مشکلات حمل و نقل هوایی و دریایی و از همه مهمتر مراکز اقامتی بنابراین وزارتخانه گردشگری جامائیکا به دنبال یافتن بازارهای جدید برای رونق صنعت گردشگری خواهد بود و از هر گونه سرمایه گذاری داخلی و خارجی استقبال می کند و البته امتیازات مناسبی هم به سرمایه گذاران خواهیم داد.

همانطور که می دانیم در ماه آینده بازی های المپیک لندن آغاز خواهد شد آیا شما برنامه ای برای استفاده از این موقعیت ممتاز جهت تبلیغ گردشگری کشورتان دارید یا منتظر پایان این بازیها خواهید شد.

البته ، این اتفاق ورزشی یکی از بزرگترین فرصت ها برای صنعت گردشگری کشور میزبان است اما فرصت های ایجاد شده صرفا در اختیار آن کشور نیست بلکه فرصت های مناسب تری را هم در اختیار دیگر کشورها خواهد گذاشت، بنابراین جامائیکا هم هرگز این فرصت طلایی را از دست نخواهد داد ، تبلیغ ایرلاین های معتبر کشور جامائیکا، هتل ها و امتیازات گردشگری جامائیکا و از همه مهمتر اینکه سعی داریم با ایجاد انگیزه برای گردشگران در لندن پس از اتمام بازیها یا حتی در حین برگزاری بازیها آنها را به جامائیکا هدایت کنیم . با این کار عقیده داریم که این گردشگران خود به عنوان بهترین تبلیغ برای آینده گردشگری جامائیکا خواهند بود چون هم کمتر هزینه کردند وهم بهترین تفریحات را تجربه کردهاند پس چرا جامائیکا را به دیگران توصیه نکنند اما هرگز از تاثیرات دنیای مجازی در رشد وگسترش صنعت گردشگری جهان غافل نیستیم و سرمایه گذاری بسیار مناسبی برای این دنیا نیز انجام داده ایم تا همه ماجراجویان از توانمندی های جامائیکا با خبر باشند.

Business travel news

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد