کشکول

صنعت گردشگری

کشکول

صنعت گردشگری

چگونه چادر مناسب برای سفر بخریم؟!

قواعد مفید جهت خرید چادر سفری برای یک خانواده

با توجه به پیشرفت تکنولوژی هر روز شاهد اختراع وسیله ای تازه برای راحتی گردشگران هستیم. هرچند امروز استفاده از کمپ های تابستانی بسیار رواج پیدا کرده و در اکثر شهرهای ساحلی چادرهای رنگارنگی را می بینیم که تعدادی از گردشگران را در خود جای داده اما یکی از دغدغه های اصلی آنها همیشه چگونگی انتخاب و خرید چادری مناسب با شرایطشان بود.

با کمی دقت متوجه خواهیم شد که چادر مسافرتی امروزه به عنوان یکی از اصلی ترین لوازم سفر گوشه ای از صندوق ماشین قرار گرفته بنابراین اگر قصد خرید این وسیله را دارید به توصیه های چمدانی ماتوجه کنید تا چادری راحت و ایمن را برای سفرهای خود تهیه کنید و از راحتی داخل آن هنگام سفر با خانواده لذت ببرید.

1.       ظرفیت چادر

طبق یک ضرب المثل قدیمی که در بین اکثر ماجراجویان و گردشگران رواج دارد اگر قصد خرید چادری با ظرفیت 5 نفر را دارید حتما چادری با ظرفیت 6 نفر تهیه کنید چون وسایل همراه شما یقینا به اندازه یک نفر فضا نیاز دارند البته اگر به موضوع مهمان در اینگونه سفرها زیاد توجه نکنیم . بنابراین این فضای اضافه هیچ وقت بلا استفاده نخواهد ماند.

به یاد داشته باشید که ظرفیت هر چادر نسبت به فضای کف آن در نظر گرفته می شود و برای خوابیدن هر نفر با کیسه خواب استاندارد در نظر گرفته شده و هرگز مثل اتاق خواب فضای اضافی نخواهید داشت بنابراین به ضرب المثل ذکر شده قبل از خرید چادر خوب فکر کنید.

2.       حریم خصوصی اتاقها

بسیاری از چادرها با دیواره های نازکی به باریکی یک برگ کاغذ از هم جدا شده اند بنابراین برای حفظ حریم خصوصی خانواده همیشه سعی کنید به ضخامت این دیواره ها توجه کافی داشته باشید ، این مسئله یعنی حفظ حریم خصوصی شما هنگام سفرهای گروهی یا استفاده از کمپ های عمومی واقعا برای شما بسیار پراهمیت خواهد بود و شاید گاهی هم دردسرساز باشد. به هر حال قبل از انتخاب چادر سفر خودتان از فروشنده بخواهید تا نمونه ای باز شده از آن مدل را به شما نشان دهد تا از ضخامت دیواره های آن کاملا مسئون شوید بهترین راه برای اینکار استفاده از یک چراغ قوه است چون این مشکل یعنی نازک بودن دیواره چادر ها همیشه هنگام غروب و شب نمایان می شود بنابراین وارد چادر نمونه شوید و از همسرتان بخواهید میزان عبور نور و سایه شما را داخل چادر بررسی کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید هرگز نگران وزن اضافه بخارطر ضخامت دیواره نباشید چون این اضافه وزن زیاد دردسرسازنیست.

3.       ارتفاع چادر

به خاطر داشته باشید که تفاوت بسیار زیادی بین چادرهای خانوادگی برای سفرهای تفریحی تابستانی شما و چادرهای حرفه ای برای کوهنوردی یا دیگر مصارف وجود دارد که یکی از آنها ارتفاع داخل این چادرهاست. در واقع چادرهای خانوادگی خانه ای کوچک و سیار هستند ه وظیفه حفظ خانواده را در یک سفر تابستانی بر عهده آنهاست و نیاز به امکانات ویژه ای در این نوع چادرها نیست. بنابراین ایستادن راحت شما هنگام راه رفتن در این فضا یا داخل چادر از مزیت های این نوع چادر برای شما و خانواده شماست پس همیشه هنگام خرید سعی کنید چادرهایی که حداقل یک متر و هفتادسانت ارتفاع دارند را انتخاب کنید چون این ارتفاع در واقع حد نرمال برای ایستادن است البته اگر شما جزو بلند قدها نیستید.

4.       اندازه بسته چادر هنگام جمع شدن کامل

فضای داخل صندوق عقب اتومبیل یا باربند اتومبیل شما همیشه محل نگرانی شما هنگام سفرهای خانوادگی بوده و هست چون در اینگونه سفرها که قصد استفاده از چادر را دارید مجبورید مقداری از فضای داخل صندوق یا بربند اتومبیل را به چادر سفر خودتان اختصاص دهید بنابراین باید متناسب ترین چادر را هنگام خرید انتخاب کنید تا درچار مشکل کمبود جا نشوید . اما چادرهای امروزی کمتر این مشکل را برای صاحبانشان ایجاد می کنند چون از مواد اولیه کاملا قابل انعطافی ساخته شده اند پس هنگام جمع شدن کامل این چادر ها حداقل فضای را نیاز دارند اما با این حال باز هم به بسته چادرها همراه لوازم جانبی آنها هنگام خرید کاملا دقت کنید.

5.       وزن چادر همراه لوازم جانبی

این چادرها همیشه وسایل جانبی زیادی دارند که این وسایل باعث اضافه وزن چادر می شوند . این وزن اضافه هنگام راهپیمایی های طولانی تا رسیدن به محل کمپ برای شما واقعا دردسرساز خواهد بود. به یاد داشته باشید که همیشه اتومبیل شما تا نزدیک کمپ نمی رسد  بنابراین لازم است که علاوه بر کوله پشتی و دیگر وسایل چادر را نیز حمل کنید.

با کمی دور اندیشی هنگام خرید چادرمورد نیازتان به وزن خالص آن کاملا توجه داشته باشید . معمولا وزن خالص چادر روی بسته بندی آن چاپ شده که با توجه به آن می توانید از دردسر بزرگی درآینده جلوگیری کنید چون گاهی وزن چادر شما باعث انصراف شما از ادامه سفر می شود.

6.       فضای داخل اتاق ها

وقتی قصد خرید چادر سفری را دارید، شاید هرگز به این موضوع توجه نکرده باشید اما این موضوع یعنی کمبود فضای داخلی اتاق های چادر هنگام سفرهای تفریحی گاهی باعث سردرگمی شما خواهد شد. بطور کلی همه ما از کمبود فضای در منزل یا اتاق کارمان نارحت می شویم اما چون امکانا رفاهی مناسبی دیگری در اختیار ماست این مشکل زیاد برایمان دردسرساز نخواهد شد. ولی هنگام سفر این اشکال کوچک دردسر بزرگی را به همراه خواهد داشت چون امکانات رفاهی مناسبی مثل منزل در اختیار ما نیست بنابراین وقتی قصد انتخاب چادر را دارید به فضای داخلی و امکانات جانبی آن که قرار است آسایش شما را فراهم کنند توجه کامل داشته باشید ، پس هرگز در خرید چادر مسافرتی خود عجله نکنید و حسابی این موارد را مد نظر قرار دهید.

7.       سهولت نصب

اکثر چادرهای مسافرتی خانوادی دارای لوازم جانبی زیادی مثل میز ، صندلی و بخصوص میله های نگهدارنده چادر هستند . اما استفاده از این وسایل نیازمند تمرکز یا دانستن قوانین خاصی نیست. با این امتیاز هرچه نصب چادر ساده تر باشد شرایط بهتری برای شما فراهم خواهد شد.  بنابراین هنگام خرید توجه کنید ساده ترین چادر را برای سفرهای خانوادگیتان انتخاب کنید چون این امتیاز هنگام خستگی از راه ، بهترین مزیت برای شماست تا خوب استراحت کنید و از بقیه زمان سفرتان لذت ببرید.

8.       وسایل جانبی و میله های نگهدارنده

میله ها و لوازم جانبی چادرها در واقع اصلی ترین اجزای این چادر هستند بنابراین استقامت این وسایل و طول عمر آنها بعث بهبود کیفیت چادر شما خواهد شد. پس هنگام ی که برای خرید چادر سفری به فروشگاه رفته اید ابتدا به لوازم جانبی و خدمات پس از فروش این وسیله توجه کنید تا اگر یکی از این وسیله ها ، میله ها و بست ها خسارت دیدی بتوانید به سادگی آن را تعویض یا تعمیر کنید . این امتیاز باعث می شود که در صورت بروز خسارت برای این وسایل چادر خود را به انباری منزل تحویل ندهید و به دنبال پس انداز کردن جهت خرید چادری جدید نباشید.

9.       پنجره ها

تعداد و اندازه پنجره های چادرهای سفری در واقع یکی از مهمترین امتیازات چادرهای خانوادگی است. بنابراین به تعداد و اندازه این قسمت از چادر سفری خودتان توجه ویژه داشته باشید، تا هم نور کافی و هم تهویه مناسب هوا چادر، موجبات آسایش شما را فراهم میکند. البته اساسی ترین نکته برای این پنجره ها این است که حتما محافظ ورود حشرات قابل تعویض روی آنها نصب شده  باشد.

10.   جنس چادر

آخرین و اساسی ترین گزینه برای انتخاب مناسب ترین چادر ، جنس مواد اولیه تشکیل دهنده آن برای شماست چون همانطور که می دانید اگرچه اکثر این چادرها از نوعی پولیمر (مواد پلاستیکی) تولید شده اند ولی میزان تراکم و کشش بین مولکلولی این مواد متفاوت است که باعث تفاوت مورد مصرف این چادرها خواهد شد. به عنوان مثال چادرهای ضد حریق، ضد رطوبت، مقاوم درمقابل باد شدید، ضد سرما و عایق صوتی و حتی دفع کننده حشرات و حیوانات را نام برد.

حالا با اطلاع از این ده قانون طلایی دقت کنید با توجه به اقلیم مقصدتان و البته آب و هوای کشورتان اقدام به خرید بهترین گزینه و مناسب ترین چادر کنید تا پول خودتان را درست خرج کرده باشید و اضافه هزینه نشده باشد.

عزتی

تراول نیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد