کشکول

صنعت گردشگری

کشکول

صنعت گردشگری

یک ساعت پس از بارسلون چه خبر هست؟

What to do and where to go within an hour's drive of Barcelona

اگرچه چندی است که خبرهای بد اقتصادی از کشور اسپانیا به گوش می‌رسد، اما هرگز این اخبار این واقعیت را که این کشور سرزمینی ایده‌آل برای گردشگران است، تحت تاثیر قرار نمی‌دهد. سواحل و آفتاب کشور اسپانیا به عنوان اصلی‌ترین دلایل سفر گردشگران به این سرزمین است.

همان‌طور که می‌دانیم سواحل و دیگر تفریحات دریایی اسپانیا از سال 1950 میلادی، باعث رونق خوبی در صنعت گردشگری شده است و می‌توان این کشور را به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مراکز گردشگری دهکده جهانی دانست.

اما هریک از شهرهای این کشور اروپایی دارای جاذبه‌های گردشگری متفاوتی هستند که در این میان بارسلونا به عنوان دومین شهر مهم این کشور توانسته با جاذبه‌های خود، سهم عمده‌ای در رشد و گسترش صنعت گردشگری کشور داشته باشد. مراکز تفریحات ساحلی، صخره‌نوردی، دوچرخه‌سواری، غواصی از مهم‌ترین تفریحات این شهر برای گردشگران و ماجراجویان خارجی در این شهر است. مسوولان گردشگری کشور هم با توجه به این علاقه تمام، تمام امکانات رفاهی و اقامتی را در بالاترین سطح ممکن در اختیار آنها قرار داده‌اند. پروازهای متعدد و ارزانقیمت 2 شرکت رایان‌ایر و ایزی‌جت از دیگر نقاط اروپا از جمله این امکانات بوده تا سیل گردشگران را به بارسلونا سرازیر کند.

حالا که به این شهر رسیدیم، باید دید چه تفریحاتی در انتظارمان است؛ پس اگر خوب به این توصیه‌ها دقت کنید، فقط با یک ساعت رانندگی از مرکز شهر، سفر خوشی را خواهید داشت.

سقوط آزاد از ارتفاع

این شهر یکی از ایده‌آل‌ترین برای علاقه‌مندان و ماجراجویان پرش از ارتفاع است. به همین دلیل باشگاه‌ها و مراکز بسیار زیادی،‌ امکانات لذت بردن از سقوط آزاد را برای این گروه فراهم کرده‌اند. تصور کنید وقتی که از ارتفاع چند متری زمین فقط با یک طناب به پایین می‌پرید، چه هیجانی خواهید داشت. باشگاه ورزشی Aero این امکانات را فقط در فاصله 45 کیلومتری از مرکز شهر در اختیار شما قرار داده است تا سطح آدرنالین خون خود را به بالاترین سطح ممکن برسانید.

صخره‌نوردی

اگر از ارتفاع و صخره‌نوردی هراسی ندارید، این شهر بهترین امکانات را در اختیار شما قرار داده است. بارسلونا که با کوه‌های زیادی احاطه شده، بهترین شرایط طبیعی را برای صخره‌نوردهای حرفه‌ای فراهم کرده تا زیر تابش خورشید از این روزش هیجان‌انگیز لذت‌ ببرند، اما اگر طاقت گرما را ندارید، سالن‌های متعددی در سطح شهر و اطراف برای شما مهیا شده است. اگر فقط 40 کیلومتر از مرکز شهر دور شوید، این سالن‌ها و باشگاه‌ها آماده پذیرایی از شما هستند. پس اگر علاقه‌مند به این ورزش هستید، حتما قبل از حرکت به این سایت سری بزنید. www.fedme.es

قدم زدن در ساحل طلایی

سواحل بسیار زیبای این شهر همیشه مملو از گردشگران و علاقه‌مندان به تفریحات دریایی است، اما مسیر بین منطقه        la fosca تا منطقه calella از بهترین تفریحات گردشگری است که علاقه‌مند به قدم زدن در هوایی پاک و مناظری زیبا هستند. جنگل‌های کاج و کلبه‌های ساحلی واقعا زیبایی خاصی به این منطقه هدیه داده‌اند که تنها با یک ساعت رانندگی از مرکز شهر، خاطراتی به‌یادماندنی را برای گردشگران رقم می‌زنند، اما اگر علاقه‌مند به استفاده از این مناطر طبیعی و به‌یادماندنی هستید، بهترین گزینه استفاده از این وب‌سایت و ثبت‌نام در تورهای روزانه آنهاست. www.creativecatalonia.cpm

شنا و شیرجه زدن در دریای پاک و آبی‌رنگ

اگر از آن دسته گردشگران هستید که جست و خیز کردن داخل آب پاکیزه دریا را ترجیح می‌دهید، فقط با این آرزو، نیم‌ ساعت فاصله دارید. بهترین راه برای رسیدن به سواحل بکر و تمیز این شهر، استفاده از قطار است. پس ساک شنای خود را بردارید و برای ساحل El grraf بلیت قطار تهیه کنید و نیم ‌ساعت بعد در ایستگاه Baixadordel grraf پیاده شوید. پس از 10 دقیقه پیاده‌روی، خودتان را مقابل ساحلی به‌یادماندنی ببینید. امکانات رفاهی و اقامتی ارزانقیمت این ساحل در کنار 10 ساحل دیگر می‌تواند روزهای متمادی شما را در این منطقه نگه دارد.  می‌توانید بهترین اطلاعات برای اقامت و تهیه بلیت قطار را از وب‌سایت www.en.costabrava.org به دست آورید.

دوچرخه‌سواری کوهستان

این ورزش مهیج که امروزه طرفداران زیادی را به خود جلب کرده، از مهم‌ترین تفریحات این شهر است که زیاد با شما فاصله ندارد. بیش از 15 مرکز دوچرخه‌سواری کوهستان معروف به مراکز MTB اطراف بارسلونا، خدمات گردشگری را در اختیار علاقه‌مندان و ماجراجویان ورزشگاه قرار می‌دهند. اجاره دوچرخه، اقامت، پارکینگ و آموزش از جمله خدماتی است که در این مراکز به گردشگران ارائه خواهد شد. برای رسیدن به این مراکز و لذت بردن از این ورزش مفرح فقط باید 40 دقیقه تحمل داشته باشید تا به نزدیک‌ترین مرکز MTB برسید.

جهت اطلاع از خدمات و هزینه این تفریحات، بهترین گزینه مطالعه این وب‌سایت برای علاقه‌مندان و ماجراجویان است. www.turismedecatalunya.com

پارک ملی و حیوانات

هنگامی که در شهر بارسلونا اقامت دارید، فقط نیم ساعت با پارک ملی sant liorence فاصله دارید. طبیعت بکر و دست‌نخورده مدیترانه‌ای این منطقه که در کوهستان اطراف شهر قرار گرفته، در فصل بهار، بهترین مرکز جذب علاقه‌مندان و دوستداران طبیعت این شهر است. گل‌های پامچال و درختان در کنار بنفشه‌های وحشی این پارک، مناظر بسیار زیبایی را برای عکاسی گردشگران مهیا کرده است. بهرین راه برای استفاده از طبیعت این پارک ملی، تورهای روزانه و کسب اطلاعات مفید از طریق وب‌سایت www.walkingcatalonia.com برای گردشگران است.

بازدید از صومعه Montserrat

این صومعه که در قرن 12 میلادی ساخته شده از اصلی‌‌ترین جاذبه‌های گردشگری بارسلوناست که همیشه مملو از گردشگران است. این صومعه که در فاصله 40 کیلومتری از شهر بارسلونا واقع شده، بهترین مکان برای توری یک‌روزه است و محوطه اطراف آن می‌تواند بعدازظهری به‌یادماندنی را برای گردشگران فراهم کند. اگر علاقه‌مند به آثار تاریخی و مکان‌های باستانی هستید، می‌توانید با تهیه بلیت قطار و تراموا به این صومعه برسید، اما اگر قصد حرکت به سمت این صومعه را دارید، حتما کفش راحتی به‌پا کنید و مقداری خوراکی و آب هم همراه داشته باشید تا بهترین استفاده را از این منطقه داشته باشید.

غواصی

علاقه بشر به کشف دنیای زیر آب هرگز قابل انکار نیست؛ به طوری که این شهر ساحلی توانسته بهترین استفاده را از سواحل و دریای خود در این زمینه داشته باشد. اکوسیستم زیر آب سواحل این شهر همیشه مرکز توجه بسیاری از گردشگران و ماجراجویان دریایی‌ بوده، اگر سلامتی شما اجازه می‌دهد، می‌توانید از این تفریح بخوبی استفاده کنید. بهترین و ارزان‌ترین امکانات غواصی در مراکز مختلف نزدیک شهر بارسلونا برای خدمات‌رسانی به شما و علاقه‌مندان شگفتی‌های زیر آب آماده‌اند، اما قبل از شیرجه زدن در آب بهتر است سری به وب‌سایت مربوط به این روزش مفرح بزنید تا بی‌گودار به آب نزده باشید. www.costa-brava-scuba-diving.com

دوچرخه‌سواری دونفره

آخرین تفریح در شهر بارسلونا که برای بازنشسته‌ها نیز کاملا مفید است، دوچرخه‌سواری دونفره است. به طور کل شهر بارسلونا یکی از شهرهای پیشگام برای رواج دوچرخه‌سواری است. دوچرخه‌سواری در میان سبزه‌زارها و مزارع سرسبز زیتون در این منطقه می‌تواند خاطره‌ای فراموش‌نشدنی برای گردشگران باشد. اگرچه با این کار هم به جیب خود خدمت و هم محیط‌زیست را آلوده نکرده‌اید، کمک شایانی به سلامتی خود نیز کرده‌‌اید. بنابراین هرگز این لذت را فراموش نکنید. برای کرایه دوچرخه و مسیرهای زیبا بهتر است قبل از حرکت سری به سایت www.barcelonabybike.com بزنید.

حالا که از این امکانات رفاهی نزدیک شهر بارسلونا آگاه شدید، برای سفر بعدی خود برنامه‌ریزی کنید تا علاوه بر صرفه‌جویی در وقت خود به حساب پس‌انداز خودتان کمتر دست بزنید.

عزتی

13/3/91

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد