کشکول

صنعت گردشگری

کشکول

صنعت گردشگری

Ho chi min city یا saigon city

شهر تاریخی و بسیار معروف هوشیمین در واقع یکی از اصلی ترین مراکز گردشگری کشور ویتنام شناخته شده این شهر با توجه به وسعت و امکانات خود در واقع محلی برای اسکان گردشگران خارجی و داخلی ویتنام خواهد بود. نزدیکی این شهر به آثار باستانی و تاریخی و حتی یادگارهای دوران جنگ باعث شده تا بسیاری از گردشگران ابتدا به این شهر وارد شوند و پس از آن به دیگر نقاط بروند ، به همین دلیل شهر هوشیمین از اهمیت اقتصادی و تجاری خوبی برخوردار شده و تعداد بسیار زیاد گردشگری در این شهر حاکی از رونق این صنعت در شهر هوشیمین است.

با توجه به موقعیت جغرافیایی شهر بهترین زمان سفر به آن از ماه آبان تا اوایل فروردین خواهد بود در این فصل از سال که در واقع فصل سفر نیز نامید می شود صنعت گردشگری در این شهر از رونق فوق العاده ای برخوردار است گرچه این صنعت در کل کشور به تازه گی رشد مناسبی داشته .

برای رسیدن به این شهر اگر مستقیم به این شهر قصد سفر کرده اید بهترین گزینه استفاده از شرکت های هواپیمایی عربی خواهد بود اما اگر ابتدا به دیگر شهرهای شمالی کشور مثل پایتخت وارد شده اید بهترین گزینه استفاده از خطوط هواپیمایی داخلی ویتنام برای شماست که تجربه ای مناسب نیز هست مدت پرواز از هانوی به این شهر تقریبا 2 ساعت خواهد بود و وارد فرودگاه بین المللی Tan son Nhat خواهید شد.

نکته جالب برای هر مسافری که وارد این شهر می شود تراکم جمعیت و تعداد گردشگران ورودی به این شهر است اما نکته جالب توجه دیگر گردشگران هزینه بسیار پایین کرایه تاکسی در این شهر خواهد بود با توجه به این موضوع فاصله چهار کیلومتری فرودگاه تا مرکز شهر را تنها با چیزی حدود 5 دلار طی خواهید کرد.

شهر هوشیمین یا سایگون که در واقع یکی از مهمترین بنادر رودخانه ای این کشور نیز هست از نظر حمل و نقل دریایی در ویتنام از اهمیت ویژه ای برخوردار است بنابراین اولین نکته قابل توجه حضور شرکت های بین المللی در این شهر خواهد بود.

اکثر کردشگران وردی به این شهر قصد سفر به دیگر نقاط ویتنام را دارند و کمتر کسی صرفا برای دیدن این شهر از هواپیما پیاده می شود مهمترین مقاصد گردشگری این شهر می تواند سواحل بسیار جذاب این شهر مثل  Phu Quoc، Phan thiet و Vung Tau  را نام برد اما به تازه گی شهر دالات نیز به این مراکز پیوسته که به نام سوئیس شرقی از آن یاد می شود.

مراکز دیدنی این شهر پرجمعیت و شلوغ هوشیمین عبارتند از موزه شهر ، تونل Cu Chi (از معروفترین تونل های جنگی در زمان جنگ ویتنام با آمریکا) رودخانه سیاگون، موزه جنگ و اداره پست مرکزی شهر را نام برد اما جالب ترین قسمت سفر به این شهر تونل Cu Chi برای گرشدگران خواهد بود. تجربه زندگی سربازان ویتنامی در دوران جنگ با آمریکا آشنایی با نحوه عملکرد آنها شاید جالبترین و مهیج ترین نقطه سفر برای گردشگران جوانتر خواهد بود. چون جست و خیزهای داخلی تونل و راهپیمایی و حتی در برخی موارد استفاده از سلاح های نظامی آن زمان برای آنها راحت تر خواهد بود.

این قسمت از سفر به یادمانی در ویتنام که شاید مهیج ترین هم باشد عاملی است برای جذب بیشتر گردشگران به این کشور که شاید روزگاری تنها صحنه جنگ و خونریزی بوده اما حالا همان کشور تبدیل به چهارمین مقصد گردشگری جهان شده است اگرچه هنوز هم برخی از صحنه های این تونل کمی رنج آور است اما هنوز هم یکی از مهمترین نقاط گردشگری شهر هوشیمین همین تونل است.

خرید در بازارهای محلی و تورهای روزانه روی رودخانه سیاگون تکمیل کننده این سفر رویایی خواهد بود اما در مورد هتل ها و محل اقامت در این شهر زیاد نباید نگران باشید تهیه اتاق باشیم چون تعداد هتل های این شهر به اندازه کافی برای فصول شلوغ سال ساخته شده و دولت هم بطور کامل روی نحوه اداره آنها نظارت دارد.

برای گردشگران مسلمان خبر خوش اینکه می توانند از مسجد جامع این شهر بازدید کنند و درست در منطقه این مسجد تعداد زیاد رستوران که توسط مسلمانان هندی و پاکستانی اداره می شود وجود دارد و می توانند از غذاهای حلال لذت ببرند و خاطرات خوشی را از این شهر توریستی با خود همراه داشته باشند.

بطور کلی در مورد هتل های شهر می توان نام این هتلها را  عنوان کرد.

1.       هتل های زنجیره ای Rex

2.       هتل Catina

3.       هتل Duna

4.       هتل Mondial

5.       هتل Bong sen

6.       هتل Tan mydinh

7.       هتل Empress

8.       هتل Blue diamond

که تنها تعدادی از هتل های معروف این شهر هستند اما به یاد داشته باشید که متناسب با امکانات مالی خودتان می توانید از شبی 40 دلار تا 500 دلار برای هرشب در این شهر تاریخی هتل انتخاب کنید.

کامل ۲۲/۸/۹۰

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد