کشکول

صنعت گردشگری

کشکول

صنعت گردشگری

Sapa منطقه کوهستانی ساپا کارت پستالی واقعی

این شهر کوهستانی در شمال کشور شالیزارهای برنج و کلاه حصیری ها، یعنی ویتنام و نزدیک کشور واقع شده. از این رو تنوع اجناس چینی در این شهر بیشتر از دیگر نقاط کشور به چشم می خورد اما اصلی ترین دلیل انتخاب این شهر به عنوان دومین شهر توریستی ویتنام کوهها و دره های سرسبز آن که پوشیده از مه هستند بوده و بوده.

طبیعت بسیاری بی نظیر آن منطقه و آرامش آن باعث شده که بسیاری از گردشگران ویتنام که عمدتا چینی و آمریکایی هستند پس از لذت تفریحات آبی  در سواحل ویتنام جهت آرامش و دوری از شلوغی شهرهای ساحلی و تکمیل سفر خود به این منطقه وارد شوند . بطور کلی اگر دوست دارید اصالت زندگی ویتنام و طبیعت واقعی را در این کشور دریابید به ساپا سفر کنید این شهر در بین گردشگران بین المللی بسیار مشهور شده و از امتیازات خوبی برخوردار است.

این شهر از اوایل آذرماه تا اوایل اردیبهشت سردترین فصول خود را سپری می کند و شاید گزینه مناسبی برای برخی گردشگران نباشد گرچه میانگین درجه حرارت در این شهر و این فصل از سال 5 درجه سانتی گراد خواهد بود اما اگر واقعا قصد دارید طبیعت این منطقه را ببینید باید در فواصل ماههای خرداد تا آبان به این منطقه سفر کنید و پیش روی خود کارت پستالی واقعی و زنده ببینید و به قدرت آفریدگار هستی پی ببرید.

بهترین راه برای رسیدن به این منطقه خوش آب و هوا و استفاده کامل از طبیعت و مناظر اطراف این شهر سفر با قطار است که کمتر از 25 دلار برای شما هزینه خواهد د اشت. البته هرگز فراموش نکنید که حتما باید حداقل یک هفته قبل از سفر خود به ساپا بلیت قطار را خریداری کنید چون در فصول شلوغ این منطقه تهیه بلیت کمی سخت خواهد بود. بنابراین بهتر است که در اولین روز سفر خود به ویتنام اقدام به تهیه بلیت قطار به این شهر را کنید و اگر با تورهای گردشگری سفر می کنید از ابتدا به مدیر تور یادآوری کنید که قصد سفر به این منطقه را دارید تا او اقدامات لازم را جهت سفر شما انجام دهد. لازم به یادآوری است که این منطقه مقصد بسیاری از کوهنوردان حرفه ای نیز هست بنابراین اگر در این فصل بخصوص به شهر ساپا سفرکنید یقین داشته باشید که یکی از این گروههای کوهنوردی را خواهید دید و شاید تا برخی از مناطق کوهستانی اطراف شهر همسفر آنها باشید که خالی از لطف نیست.

قله کوه Fansifan با ارتفاعی معادل 3200 متر در واقع بلندترین قله منطقه است و به همین دلیل مقصد بسیاری از گرشدگران و کوهنوردان خواهد بود.

نکات مهم در این سفر

1.       همیشه آماده حرکت باشید و از همراه داشتن بار اضافه جدا خودداری کنید.

2.       هرگز با افراد غریبه برای تورهای روزانه بیرون از هتل  خارج نشوید و فقط از راهنماهای معتبر استفاده کنید، شناسایی این راهنماها کار سختی نیست چون دفاتر گردشگری در سطح شهر آماده ارایه خدمات به گردشگران هستند.

3.       قدرت «خیرگفتن» را در خود تقویت کنید چون اگر این قدرت را ندارید مقدار زیادی پول خود را در این سفر از دست خواهید داد آنهم با خریدن وسایل غیر ضروری.

4.       همیشه مطمئن باشید بلیت برگشت خود را در دست دارید .

5.       اگر قصد استفاده از تورهای محلی را برای بازدید روستاهای اطراف دارید در ایام هفته  این تصمیم را عملی کنید چون در روزهای تعطیل هفته قیمت این تورها تقریبا دوبرابر خواهد بود.

6.       به یاد داشته باشید چانه زدن یکی از شیرینی های معاملات در این منطقه است بنابراین هرگز از جانه زدن خود برای خریدن سوغاتی خجالت نکشید.

در مورد جاذبه های گردشگری این شهر می توان به کوه Ham Rong،  کوهfansifan ، بازار و مرکز خرید ساپا SaPa Market، BAC Market، قله Hoang و تور دوچرخه سواری در کوهستان اشاره کرد گرچه طبیعت اصلی ترین جاذبه این شهر کوهستانی بوده و هست. حال در دامن این طبیعت بکر و دست نخورده  وعده غذای سالم و لذیذ هم خالی از لطف نیست بنابراین نوبت معرفی رستوران های معروف شهر رسیده اما در مورد رستوران های این شهر باید نام این رستوران ها را به یاد داشته باشید تا بتوانید به بهترین و با کیفیت ترین غذاهای محلی دسترسی داشته باشید. (کافه شکلات، رستوران دلتا، رستوران هتل بوتیک، رستوران باغ گل رز، رستوران gerbera)

در هر حالت تجربه سفر به این منطقه کوهستانی در شمال ویتنام باعث خواهد شد تا به دلیل اصلی اهمیت حفظ حیات وحش و طبیعت در جهان پی ببریم و هرچه بیشتر در این زمینه کوشا باشیم تا اینکه فقط از دیدن تصاویر این مناظر لذت نبریم بلکه در دامن طبیعت بکر آناه از زندگی لذت ببریم.

کامل  

۲۲/۸/۹۰

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد