کشکول

صنعت گردشگری

کشکول

صنعت گردشگری

خطوط هواپیمایی با غذاهای خوشمزه

خطوط هواپیمایی با غذاهای خوشمزه

بهترین سرویس غذا در خطوط هواپیمایی جهان

سینی های خوشمزه در دل غولهای پرنده

وقتی صحبت از سفر و مسافرت می کنیم اولین موضوع مهم برایمان چگونه رسیدن به مقصد است. اگرچه امروزه وسایل متفاوتی برای رسیدن به مقصد در اختیار داریم اما هنوز هم نمی توان از اهمیت حمل و نقل هوایی چشم پوشی کرد.

صنعت هوانوردی و خدمات هوایی از زمان برادران رایت و پیدایش آن تاکنون سفر و گردشگری را دستخوش دگرگونی فراوانی ساخت، بنابراین این صنعت در واقع یکی از تاثیرگذارترین عوامل رونق گردشگری و سفر در گوشه و کنار این دهکده جهانی شناخته شده است اگرچه سرعت بسیار بالای جت های مسافری نتوانسته فاصله بین مبداء و مقصد سفر را از بین ببرد ولی مدت زمان رسیدن به مقصد را کاهش داده اند. اما همین جت های سریع هم هنوز برای رسیدن به مقاصد خود گاهی بیش از 18 ساعت در هوا پرواز می کنند که این مدت زمان برای برخی از گردشگران خسته کننده و طولانی است. به هر حال اگر در این پروازهای طولانی خستگی را کنار نادیده بگیریم نمی توانیم از قسمت لذیذ آن یعنی غذا خوردن بگذریم. این موضوع یعنی وعده های غذایی از ابتدا دغدغه اصلی دست اندرکاران این شرکت های هواپیمایی بوده و همین دغدغه باعث ابتکارهایی از جانب دست اندرکاران صنعت هوانوردی شده چون این فعالان اعتقاد دارند صرف وعده غذایی در طول پرواز در واقع نوعی تفریح برای مسافران هست که به واسطه آن می توان خستگی سفر را از تن مسافران بیرون کشید .

اکثر شرکت های هواپیمایی برای رفع خستگی مسافران در سفرهای طولانی هوایی از ابتدا به دنبال راهکارهایی بوده اند و ابتکاراتی هم در این زمینه به خرج داده اند که این ابتکارها از تغییر شکل صندلی هواپیما شروع شد و در نهایت به اتاقک های کاملا اختصاصی به همراه کلیه امکانات رفاهی مثل اینترنت و تلویزیون و حتی مهماندار خصوصی رسید. اما هنوز هم گاهی برخی از مسیرهای پروازی باعث خستگی بیش از حد مسافران می شود. اکثر کارشناسان بازاریابی شرکت های هواپیمایی معتقدند که این احساس خستگی در انتخاب شرکت هواپیمایی مسافران تاثیر بسیار مهمی دارد وبنابراین اگر شرکت های هواپیمایی نتوانند رضایت مسافران را در پروازهای طولانی به دست آورند بی شک دچار مشکل برای جذب مجدد مسافران خواهد شد و به اصطلاح مسافران وفادار خود را از دست می دهند و به گفته وی دغدغه اصلی صاحبان این شرکت ها تسهیل شرایط سفر برای مسافران وفادار شرکتشان بوده و هست.

خدمات اینترنتی خرید بلیت، در سترسی به اینترنت و کانالهای ماهواره طی پرواز، توزیع جراید معتبر محلی و بین المللی در طول مسیر، هدیه دادن به کودکان همراه مسافران و بسیاری از دیگر خدمات توسط شرکت های هواپیمایی به کارگرفته شده اما در نهایت دست اندرکاران بازاریابی این شرکت های هواپیمایی و مشاوران تبلیغاتی برخی از آنها به این نتیجه رسیدند که سرو غذا در هواپیما هنگام سفر یکی از مفرح ترین بخش های سفر از طرف گردشگران اعلام شده است.

این بخش خوشمزه از سفر برای مسافران هواپیما در واقع حکم زنگ تفریحی بسیار جالب و لذت بخش را دارد و تا حدودی خستگی سفر را از بدن آنها بخصوص در پروازهای طولانی و بین قاره ای خارج می کند. بنابراین تمام شرکت های هواپیمایی بیشتر توان خود را به بخش کترینگ یا همان تهیه غذا و سرو غذا در هواپیما معطوف کردند این توجه از نوع بسته بندی غذا شروع شد تا به تنوع منوی غذا و سرآشپزان معروف ختم شد اما هنوز هم این بخش خوشمزه به عقیده بسیاری از کارشناسان صنعت هواپیمایی از تاثیرگذارترین عوام برای وفاداری مسافران به شرکت های هواپیمایی است.

از این رو سالانه طبق نظرسنجی بسیار معتبری که بین مسافران خطوط هوایی معروف جهان توسط AIR TRAX (شرکتی که خدمات هوایی شرکت هواپیمایی را زیر نظر دارد) انجام شده و اسامی برترین ها اعلام می شود که رتبه شرکت های هواپیمایی بین المللی در این فهرست برای سرمایه گذاران آنها و البته مسافرانشان بسیار پر اهمیت خواهد بود./

AIR TRAX در سال 2011 میلادی با بررسی بیش از 200 شرکت هواپیمایی در جهان و بررسی نظرات بیش 8/18 میلیون نفر مسافر فهرست پیش رو را منتشر کرده که یقینا خواندن آن برای علاقمندان گردشگری و آنهایی که چمدان بدست قصد انتخاب شرکت هواپیمایی با غذاهای خوب دارند خالی از لطف نیست ، پس قبل از رزرو بلیت با دقت این فهرست را مطالعه کنید.

1.        شرکت هواپیمایی الاتحاد ETIHAD AIRWAYS

خوشمزه ترین و لذیذترین غذاها طی سال 2011 میلادی به انتخاب مسافران و تایید شرکت ایرتراکس در بخش درجه یک first class شرکت هواپیمایی الاتحاد برای آنها سرو شده است. غذاهای بسیار لذیذ عربی و محلی تهیه شده از بهترین مواد اولیه شاید دلیل اصلی این انتخاب توسط مسافران باشد اما به عقیده بسیاری از کارشناسان خدمات بسیار مطلوب این شرکت که عبارت از منوی انتخابی برای مسافران در قسمت فرست کلاس به این صورت که قبل از سفر امکان انتخاب غذای مورد علاقه خود را دارید و خدمات 24 ساعته کافس شاپ هواپیما بابهترین سرویس دهی و نوشیدنی و در نهایت در نظر گرفتن رژیم غذایی شما توسط خدمه توانسته عنوان بهترین شرکت هواپیمایی از نظر CATERING سرویس دهی غذا را برایش به ارمغان آورد که این عنوان برای دست اندرکاران این شرکت هواپیمایی به عنوان دستاوردی مهم شناخته شده است.

2.       هواپیمایی اتریش AUSTRIAN AIRLINE

اما در بخش مسافران کلاس تجاری Business class بهترین شرکت هواپیمایی به انتخاب مسافران شرکت هواپیمایی اتریش معرفی شده است. بسیاری از مسافران سرویس غذایی این شرکت هواپیمایی را بیشتر شبیه به اثر هنری می دانند تا صرفا به عنوان یک وعده غذایی.

مسافران بخش کلاس تجاری هواپیمایی اتریش در بخش نظرسنجی خود عنوان کرده اند که شرکت هواپیمایی مذکور سرویس دهی غذای خود را به شرکتی بسیار معروف در سرار اروپا و آمریکا واگذار کرده است. شرکت خدمات پذیرایی Do&Co. که مشهور ترین رستوران ها را در شهر های مونیخ، نیویورک ، وین، سالزبورگ و لندن اداره می کند و به عنوان با کیفیت ترین شرکت خدمات پذیرایی بین افراد شناخته شده .

بنابراین هنگامی که سرویس غذا توسط مهماندار هواپیما مقابل شما قرار می گیرد و آرم مخصوص Do&Co. را مشاهده می کنید خستگی سفر را فراموش خواهید کرد و صرفا به فکر غذا خواهید بود اکثر مسافران این شرکت هواپیمایی عنوان می کنند اگر مزه و زیبایی سرویس غذای هواپیما بگذریم تیر خلاص هنگامی است که احساس می کنید بدنتان به کافئین نیاز دارد و مهماندار با لیستی که 11 مدل مختلف از قهوه و چای در آن قیدشده مقابل شما می ایستاد که تازه متوجه می شوید چرا که این شرکت در کلاس تجاری به عنوان برترین معرفی شده است.

3.       شرکت هواپیمایی نیوزلند و شرکت هواپیمایی تایلند AND THAI Airlines AIR NEWZEALAND

شاید به خود بگویید که یقینا نوع کلاس بلیت دو شرکت قبل موجب انتخاب مسافران شده چون هر دو شرکت قبل در دو رتبه فرست کلاس و بیزینس کلاس که بلیت های گرانی هم هستند انتخاب شده اند و به یاد این ضرب المثل خواهید افتاد که هرچه پول بدهیم آش می خوریم.

اما سومین رتبه مشترکا به شرکت های ایرنیوزلند و شرکت هواپیمایی تایلند در قسمت بلیت کلاس اقتصادی یا economy که در واقع ارزان ترین کلاس بلیت هواپیماست رسیده است. بنابراین بهای بلیت در انتخاب این رتبه ها تاثیر گذار نبوده است. دلیل انتخاب شرکت ایرنیوزلند به گفته مسئولان شرکت Airtrax استفاده از سرآشپزهای معروف این کشور برای تهیه غذاهای شرکت هواپیمایی مذکور عنوان شده است. اگرچه محصولات کشاورزی بسیار با کیفیتی برای تهیه غذاهای این شرکت هواپیمایی استفاده می شود اما به عقیده کارشناسان استفاده از مواد اولیه توسط سرآشپزان معروف توانسته دلیل تاثیر گذاری برای انتخاب مسافران باشد البته سرویس دهی بسیار ویژه این شرکت برای کودکان و نوزادان می تواند بهترین دلیل انتخاب آن باشد سینی غذا کودکان در این شرکت برای کم حوصله ترین مسافران این شرکت هستند بهترین زنگ تفریح بوده و خستگی سفر طولانی را از یادشان می برد.

اما  از سوی دیگر اگر به فکر جیبتان هستید و قصد استفاده از خدمات ارزان کلاس اقتصادی را دارید نام شرکت هواپیمایی تایلند نامی آشنا خواهد بود این شرکت هواپیمایی که در موارد گوناگونی توسط شرکت نظرسنجی ایرتراکس به عنوان یکی از بهترین های شرق آسیا معرفی شده اینبارهم توانسته بهترین سرویس دهی غذا را داشته باشد. و در رتبه ای پس از شرکت هواپیمایی نیوزلند قرار گرفته هیچ نگران نباشید قیمت ارزان بلیت این هواپیمایی هرگز از کیفیت غذای آن نکاسته است بلکه بهترین و با کیفیت ترین غذاهارا در هواپیماهای این شرکت میل خواهید کرد. غذاهای محلی این شرکت هواپیمایی با عطر و بویی مخصوص به خود می تواند خواب و خستگی را از ذهن هر مسافری خارج کند اگرچه حق انتخاب غذای دیگر هم دارید ولی اکثر مسافران ترجیح می دهند اصالت غذاهای تایلندی را با این شرکت هواپیمایی تجربه کنند.

از این سه رتبه در سه کلاس مختلف پروازی که بگذریم نوبت به معرفی خوشمزه ترین سینی غذا و بهترین سرویس دهی یا کترینگ در کلیه کلاس های پروازی توسط شرکت ایر تراکس رسیده که در واقع مهمترین و بالاترین رتبه در این زمینه است و البته نشان دهنده کیفیت مدیریت بسیار بالای شرکت معرفی شده به مسافرانش بوده.

بهترین شرکت هواپیمایی برای بهترین سرویس پذیرایی در کلیه کلاس های پروازی توسط مسافران و با تایید شرکت ایر تراکس شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاین در سال 2011 میلادی معرفی شده. این شرکت که جایزه بهترین سرویس دهی غذایی را برای تمامی کلاس های پروازی دریافت کرده علاوه بر کیفیت غذا به زیبایی آن نیز تاکید دارد و بدون هیچ تفاوتی از نظر کیفیت و زیبایی غذاهای داخل هواپیمایش را مقابل مسافران می گذارد.

 اما مهمترین مزیت این شرکت برای مسافران حق انتخاب غذای مورد علاقشان 24 قبل از پرواز بوده است، البته این سرویس فقط در پروازهای بین المللی در این شرکت هواپیمایی قابل استفاده خواهد بود. اما این خدمات به این جا ختم نمی شود بلکه شرکت هواپیمایی ترکیه تمامی عقاید دینی را مدنظر گرفته و حتی برای گیاه خواران هم لیست غذایی متناسب تهیه کرده اما مهمترین نکته ای که باعث جلب نظر مسافران شده این است که شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاین به عنوان طلایی ترین خدمات خود برای زوجهای جوانی که از این شرکت برای رسیدن به مقصد ماه عسلشان استفاده می کنند کیکی به عنوان هدیه در نظر گرفته که با تشریفاتی بسیار جالب به آنها اهدا می کند و ماه عسل این زوج جوان را شیرین تر می کند این ابتکار عمل باعث حک شدن نام شرکت هواپیمایی ترکیش در ذهن آنها می شود و این خانواده جدید را به مسافرانی وفادار به شرکت تبدیل می کند.

در نهایت به عنوان آخرین قسمت خوشمزه لیست ما شرکت هواپیمایی ویرجین آمریک virgin Americ درایالات متحده آمریکا به عنوان برترین شرکت هواپیمایی از نظر خوشمزه ترین منوی غذا و البته با کیفیت ترین در قاره آمریکا انتخاب شده است. اما از سوی مسافران و بدون تایید شرکت ایرتراکس شرکت ایرفرانس نیز استحقاق دریافت رتبه ای در این گروه دارد و به عقیده آنها باید در لیست پیش رو جایگاهی به آن بخشید .

Yahoo travel

FEB2012

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد