کشکول

صنعت گردشگری

کشکول

صنعت گردشگری

دنیای مجازی در خدمت گسترش گردشگری پزشکی

دنیای مجازی در خدمت گسترش گردشگری پزشکی

چندیست که تکنولوژی اینترنت و دنیای مجازی به دنیای واقعی گردشگری نیز وارد شده و بسیاری از خدمات گردشگری را به خود وابسته کرده ، هر گردشگری که قصد سفر داشته و بار سفر بسته باشد، یقینا قبل از سفر خود سری به مقصد زده، البته در دنیای مجازی و از طریق شبکه های اینترنتی. حداقل از آب و هوا، طبیعت ، دما یا حتی مراکز خرید و تفریحی مقصد اطلاعاتی را از همین دنیای مجازی گرفته و با آمادگی هرچند ابتدایی سفر خود را آغاز می کند.

به جرات می توان گفت امروزه از پشت مانیتور کامپیوتر شخصی خودتان می توانید به دورترین مراکز گردشگری جهان سفر کنید و از دیدن آنها لذت ببرید. اما این دنیای مجازی چندیست که سری هم به صنعت گردشگری پزشکی زده و این صنعت را وارد دوران جدیدی از مراحل تکامل خود و باعث رشد و گسترش آن شده ، هرچند این صنعت ، خود نوظهور است و کمتر از دو دهه است که به طور همگیر به عنوان بخشی از صنعت گردشگری شناخته شده. اما بطور کلی صنعت گردشگری پزشکی که به عنوان صنعت پر رونق و سودآوری در قرن حاضر شناخته شده ، با کمک دنیای مجازی رنگ و بوی تازه ای به خود گرفته است.

این گروه از گردشگران و همراهانشان قبل از وارد شدن دنیای مجازی به این صنعت، برای اطلاع از آخرین وضعیت آن در جهان ، به تبلیغات در رسانه ها و مجالات یا توصیه بستگان یا پزشک خود اکتفاء می کردند. اما با توجه به گسترش استفاده از اینترنت و پوشش آن در سطح جهان موقعیت بسیار مناسبی برای اینگونه گردشگران به وجود آمده البته این فرصت اگرچه شرایط را برای آنها بسیار ساده تر کرده اما از سوی دیگر برای سرمایه گذاری در این بخش نیز بسیار مفید بوده وفرصت بسیار جالبی را به علاقمندان سرمایه گذاری در صنعت گردشگری پزشکی هدیه داده است. در همین راستا، دو شرکت بین المللی یکی از تایلند و دیگری از سنگاپور ، از این فرصت به خوبی استفاده کرده و در راستای گسترش این صنعت و منافع اقتصادی خود اقدام به سرمایه گذاری کرده. آنها با افتتاح شرکتی اقدام به راه اندازی وب سایتی در زمینه خدمات گردشگری پزشکی کرده اند. این وب سایت امکان دریافت دقیقترین و بروزترین اطلاعات خدمات پزشکی را به صورت آنلاین برای مراجعه کنندگان و اعضای خود را فراهم کرده به صورتی که بیماران و مراجعه کنندگان این وب سایت با توجه به نیاز خود متخصص مورد نظر را انتخاب کرده و با ویدئو کنفرانس مشکل خود را با آنها در میان می گذارند و با توجه به نیاز این بیماران و گردشگران، متخصصان اقدام به مشاره با آنها خواهندکرد. این مجموعه شامل شرکت خدماتی توریستی fly free for health و شرکت خدمات درمانی باتلر است که با یکدیگر ادغام شده اند و در کنار یکدیگر فعالیت خود را ادامه می دهند.

البته اکثر مراجعه کنندگان این وب سایت در نهایت با راهنمایی این مرکز ، سر از یکی از مراکز درمانی طرف قرار داد این شرکت خدمات پزشکی در خواهند آورد، خدمات این وب سایت توانسته دریچه ای نوین را برای ورود سرمایه گذاران خود به بازار 180 بیلیون دلاری صنعت گردشگری جهان بگشاید . طبق سیاست های تجاری این وب سایت مراجعین می توانند اطلاعات بسیار جامع و دقیقی را مربوط به خدمات نوین پزشکی ارایه شده در کشورهای مختلف و کنفرانس ها و نمایشگاهها و تجهیزات نوین بهداشتی و درمانی را دریافت کنند . اکثر استفاده کنندگان این وب سایت خدمات رایگان دریافت و از بهترین خدمات مشاوره ای در باره مشکلاتشان برخوردار خواهند شد البته خدمات مشاوره ای رایگان این وب سایت به عنوان یکی از امتیازات آن  و در واقع محرکی برای رشد و گسترش صنعت گردشگری پزشکی در دو کشور تایلند و سنگاپور نیز شناخته شده است.

شرکت خدمات پزشکی باتلر که مسئولیت بخش درمانی و پزشکی این مجموعه را برعهده دارد، در واقع برای اطلاعات اینترنتی خود مبلغی دریافت نمی کند و این خدمات رایگان را در اختیار مراجعه کنندگان خود که تا اوایل سال 2009 میلادی حدود 10000 نفر بوده اند قرار داده و می دهد، اما اگر مراجعه کنندگان به این وب سایت نیاز به خدمات حضوری داشته باشند صرفا باید مبلغ هزینه درمانی خود را پرداخت کنند این هزینه ها هنگام مشاوره از طریق وب سایت در اختیار آنها قرار خواهد گرفت  و قبل از سفر قراردادی بین دو طرف به امضاء خواهد رسید در این قرارداد هزینه اقامت و بلیت هواپیما برای شخص گردشگر یا بیمار به صورت رایگان خواهد بود. اما همراهان این دسته از بیماران یا گردشگران باید هزینه اقامت خود را بطور کامل پرداخت کنند البته در برخی موارد تسهیلاتی برای آنها درنظر گرفته خواهد شد. ولی سئوال اصلی اینجاست که این شرکت هزینه های خود و کارمندانش را چگونه تامین می کند؟ 

مدیر عامل شرکت خدمات پزشکی باتلر ، ریچارد باتلر در این باره توضیح می دهد، اگر کمی دقت کرده باشیم هیچ گردشگر پزشکی و بیماری به تنهایی سفر نمی کند و نخواهد کرد . همیشه این دسته از گردشگران همراه یا همراهانی با خود دارند ، اینجاست که همراهان این بیماران نقش کلیدی را درباره سودآوری شرکت و البته در نهایت رونق صنعت گردشگری دو کشور بر عهده دارند.

به عبارت دیگر این وب سایت برای همراهان بیمار به ازای هر نفر 500 دلار هزینه خدمات دریافت خواهد کرد . بنابراین شرکت توانسته با ارایه اینگونه خدمات همراه بیمار را با هزینه ای بسیار پایین پذیرایی کند، البته لازم به یادآوری است که مبلغ بلیت هواپیما برای بیمار در این شرکت رایگان است ولی همراه بیمار باید مبلغ بلیت هواپیما را جداگانه پرداخت نماید در مورد محل اقامت هم که اکثر در کنار بیمار اقامت دارند بنابراین هزینه ای نخواهد داد چون محل اقامت و بلیت هواپیما برای شخص بیمار به صورت رایگان در نظر گرفته شده.

شرکت خدمات آنلاین درمانی باتلر هم اکنون خارج از دفتر مرکزی خود یعنی کشور سنگاپور مشغول به ارایه خدمات است، این شرکت که در ابتدا تنها با 6 نفر پرستار شروع کرده بود امروزه صرفا در قسمت درمانی خود حدود 250 پرسنل دارد که بیش از 50 نفر آنها متخصصان و پزشکان این گروه هستند.

این در حالی است که این شرکت در نظر دارد مراکز خدمات آنلاین خود را به غیر از تایلند و سنگاپور در هندوستان و فلیپین نیز افتتاح کند و گستره خدمات رسانی خود را افزایش دهد.

اما از سوی دیگر شرکت fly free for health که در واقع بخش خدمات گردشگری را برعهده دارد با توجه به رشد و گسترش خدمات درمانی باتلر سعی دارد با اتخاذ تصمیم های دقیقی بتوانند همگام با رشد باتلر رشدداشته باشد و در جهت آسایش گردشگران اقداماتی اساسی را انجام دهد. این شرکت از طریق ارتباطات تجاری با شرکت های هواپیمایی توانسته راهی برای دستیابی به خدمات هوایی بسیار ارزان قیمت را برای خود فراهم کند، بنابراین می تواند بلیت های بسیار ارزان قیمت را به همراهان گردشگران پزشکی ارایه دهد .

در حال حاضر کشور تایلند یکی از بزرگترین مقاصد گردشگران پزشکی در جهان است ، به گونه ای که کشور تایلند در سال 2008 میلادی توانسته یک و میلیون مسافر و گردشگر پزشکی را پذیرایی کند.

مدیر عامل شرکت باتلر می گوید: طبق آمار سازمان گردشگری تایلند اکثر این مسافران و گردشگران پزشکی که در این دوره وارد خاک تایلند شده اند از کشورهای ژاپن ، آمریکا اتحادیه اروپا و خاورمیانه بوده اند.

این شرکت خدمات گردشگر پزشکی آن لاین امیدوار است با توجه به این همکاری طی سال آینده حدود 40 هزار نفر گردشگر از کشور سنگاپور داشته باشد. و در همین حال ، با توجه به برنامه های تبلیغاتی خود امیدوار است به زودی بیمارانی نیزاز آمریکا و دیگر کشورهای جهانی را به سمت سنگارپور جذب کند.

مدیر عامل شرکت fly free for health ، وی سیانگ یو، wei siang yu درباره سیاست های جذب گردشگر در این وب سایت اینترنتی اینگونه عنوان می کند تقریبا 8 درصد از گردشگران پزشکی هیچگاه به دلیل شرایط جسمانی خود تنها سفر نمی کنند و همیشه همراه دارند. همین موضوع باعث افزایش هزینه های سفر آنها است که با توجه به بحران های مالی اخیر و رکود اقتصادی امروزه این هزینه ها بسیار قابل توجه خواهد بود این در حالی است که همگی به این موضوع آگاهی هستیم که هزینه سفر اینگونه افراد هرگز با شرایط عادی برابری ندارد و گاه تا چندین برابر بالاتر می رود ، بنابراین برای جذب گردشگر باید کاری کنیم که هزینه های آنها کاسته شود و به نوعی اینگونه افراد را تشویق به استفاده از خدمات خود کنیم.

وی در ادامه می افزاید: البته باید به یاد داشته باشیم که این گروه از گردشگران همیشه به دنبال بهترین ها هستند بنابراین برای پایین آوردن هزینه ها هرگز نباید از کیفیت خدمات کاسته شود، به عنوان مثال آنها بهترین غذا، محل اقامت و خدمات بهداشتی را نیاز دارند و طلب می کنند.

از سوی دیگر در این باره مدیریت شرکت خدمات سلامتی باتلر عنوان می کند در راستای تحقق این امر شرکت باتلر با راه اندازی سیستم خدمات آنلاین خود و استفاده از دنیای مجازی جهت صرفه جویی اقتصادی گردشگران پزشکی خود مشاوره های بسیار مناسبی را در اختیار آنها  قرار می دهد . وی می افزاید: با استفاده از این مشاوره ها و پیشنهادات شرکت ما هنگام مشاوره های آنلاین با گردشگران توسط متخصصان ما در این دنیای مجازی، هزینه های سفر این گروه از گردشگران گاهی تا 30 درصد کاهش خواهد داشت که این رقم قابل توجهی برای این گروه خواهد بود و البته دلیل بسیار مناسبی برای انتخاب شرکت ما جهت انجام امور درمانی آنها.

سیانگ یو، می گوید: وقتی بیماران از طریق وب سایت ما اقدام به سفر می کنند پس از سفر متوجه می شوند که شاید کمتر از کشور خود هزینه کرده اند و در واقع یک سفر رایگان تفریحی را تجربه کرده اند  البته در کنار استفاده از خدمات بهداشتی بسیار مناسب و کامل مورد نیازشان.

وی می افزاید : از این پس بیش از 30 درصد از بیماران و مراجعه کنندگان به وب سایت خدمات بهداشتی آنلاین باتلر در کشور سنگاپور و تایلند خواهند بود و به زودی این گسترده به کشورهای کره جنوبی و هند نیز خواهد رسید یعنی بسیاری از استفاده کنندگان از خدمات بهداشتی کشورهای تایلند و سنگار پور که از دو کشور یاد شده هند و کره جنوبی هستند از طریق شعبه های ما هدایت و پذیرایی شده اند.

مدیر شرکت fly free for health در انتها می گوید : هرگز فراموش نکنید که گردشگران پزشکی انتظارات بسیار بالاتری از گردشگران معمولی دارند و نیازمند ارایه خدمات بسیار زیادی هستند و این کیفیت ارایه خدمات ماست که توانسته موفقیت ما را در این صنعت نوظهور جهانی تضمین کند.

این فعال در صنعت گردشگری پزشکی عقیده دارد در قرن حاضر دنیای مجازی توانسته تا حد زیادی زندگی شهری انسان را تحت تاثیر خود قرار دهد و حتی گاهی در رقابت های تجاری سرنوشت ساز شده است. بنابراین به عقیده وی سرمایگذاران این صنعت یعنی خدمات گردشگری پزشکی اگر قصد دارند در این صنعت نوظهور و بسیار سودآور موفق باشند نباید هرگز از نقش دنیای مجازی در تضمین موفقیت آنها غافل باشند.

 مجله Health care travel

آگوست 2010

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد