کشکول

صنعت گردشگری

کشکول

صنعت گردشگری

با کمی حوصله ارزان سفر کنید

تورهای دقیقه 90 چرا وچگونه

جذابیت و دینی های شهرها و کشورهای دیگر همیشه باعث شده تا بسیاری از افراد بار سفر ببندند و راهی دیار ناشناخته های شوند . اما همانطور که می دانیم چندین نکته کلیدی در انتخاب زمان و مکان سفر داخلی یا خارجی اکثر گردشگران تاثیر گذار بوده که مهمترین آنها معمولا قسمت مادی یا هزینه های سفر آنهاست. معمولا بلیت و مکان اقامت در مقصد بیشترین سهم هزینه گردشگران را به خود اختصاص می دهد. بنابراین بیشتر آنها سعی می کنند این هزینه را به حداقل برسانند تا بتوانند در سفر خود از مکان های بیشتری بازدید کنند و با امکانات بیشتری از سفرشان لذت ببرند و کمترین هزینه را برای حمل و نقل و اسکان خود بپردازند.

از سوی دیگر با گسترش زندگی شهری و صنعتی شدن روش زندگی انسان در قرن حاضر معمولا فصول خاصی برای سفر و گردشگری توسط مردم انتخاب خواهد شد، به عنوان مثال تعطیلات سال نو، تعطیلات تابستانی و زمستانی شاهد رشد و گسترش سفرها هستیم که این تمرکز فصل سفر باعث گرانتر شدن هزینه سفر برای گردشگران شده و بسیاری از انها را از سفر کردن در این بازه زمانی با به اصطلا پیک زمانی منصرف خواهد کرد .

اما همین تمرکز زمانی و فصل سفر برای بسیاری از دفاتر خدمات گردشگری بهترین فرصت جهت سرمایه گذاری تبدیل شده است. به همین دلیل بسیاری از آنها  با انعقاد قراردادهای بلند مدت با هتل ها در شهرهای مورد نظرشان که بیشترین تقاضای سفر را دارند و به پیش خرید بلیت هواپیما، قطار، اتوبوس وکشتی جهت حمل و نقل مسافرانشان دراین فصل سعی در کاهش هزینه های خود دارند. این نوع سرمایه گذاری یا پیش خرید بلیط توسط آژانس های مسافرتی توسط دست اندرکاران این صنعت چارتر کردن نام گذاری شده است.

چارتر کردن برای سرمایه گذاری در بین دفاتر گردشگری باعث شده تا آنها بتوانند پیشنهادهای بسیار خوبی به گردشگران در فصل شلوغ سفر بدهند و نظر تعداد بیشتری از گردشگران را به خدماتشان جلب کنند اما اگر این آژانس ها به هر دلیل توان تکمیل ظرفیت تورهای خود را نداشته باشند دچار مشکل خواهند شد چون مجبور به پرداخت مبلغ قراردادهای خود در موعد مقرر هستند و در صورت عدم تکمیل ظرفیت تورهایشان توان پرداخت آن را نخواهند داشت . همین نقطه ضعف چاتر کردن باعث ظهور روش جدیدی در صنعت گردشگری به نام تورهای  last minute شده است.

آژانس های مسافرتی با استفاده از این روش برای تکمیل ظرفیت تورهای خود قیمت های باورنکردنی را به مسافران و علاقمندان سفر ارایه خواهند داد و با استفاده از دغدغه اصلی مسافران یعنی هزینه سفر، آنها را وادار به استفاده از خدمات خود می کنند. در واقع این پیشنهاد آنچنان جالب و باورنکردنی هست که حتی اگر کسی قصد سفر نداشته باشد کمی به فکر فرود می رود  تا به نوعی با تنظیم وقت و زمان خود از آن استفاده کند ، چه رسد به کسی که چمدان به دست آماده سفر منتظر پیدا کردن بلیت نشسته است.

این قیمت پایین درواقع همان مبلغ هزینه های آژانس بدون درنظر گرفتن سود، صرفا به خاطر جلوگیری از ضررشان خواهد بود. تورهای دقیقه 90 که مدت زمانی هست در سراسر جهان استفاده می شود توانسته به سرعت جای خود را بین گردشگران به خصوص جوانان باز کند و آنها را گوش به زنگ استفاده یکی از این تورها آماده و چمدان به دست نگهدارد.

تورهای دقیقه نودی مدتی هست که در ایران هم رونق گرفته البته هنوز کاملا همگیر نشده اما به سرعت بین گردشگران و علاقمندان به ماجراجویی در حال رشد و گسترش بوده و هست. بطور کل اینگونه تورها از نظر کیفیت خدمات هیچگونه تفاوتی با تورهای عادی آژانس ها ندارد اما به دلایل ذکر شده با قیمتی بسیار پایین تر از قیمت واقعی به علاقمندان ارایه شده و از آنجا که همیشه هزینه سفر یکی از عوامل تعیین کرده برای گردشگران بوده به عنوان موفق ترین روش برای جلب گردشگران برای آژانس های مسافرتی بوده تا ظرفیت خالی تورهای خود را تکمیل کنند.

بنابراین اگر تعطیلات آینده قصدسفر دارید هرگز شتابزده عمل نکنید و با توجه به افزایش قیمت های زمان پیک سفر پول اضافه برای سفرتان نپردازید . اگر علاقمند هستید تا مبلغی را برای سفرهای آینده خود پس انداز کنید بهترین گزینه برای شما استفاده از تورهای دقیقه 90 هست به قول معروف « گر صبر کنی زه غوره حلوا سازی».

پس با توجه به رشد اینگونه تورها در ایران به راحتی می توانید از خدمات دقیقه نود تورهای گردشگری داخلی و خارجی آژانس های مسافرتی در شهر خود با کمی حوصله و جست و جو برای یافتن بهترین شرایط سفر، استفاده کنید. اما این گونه تورها که در واقع معامله ای دو سر سود برای هر دوطرف یعنی مجری تور و گردشگران هست محدودیت ها و مزیت هایی نیز دارند بنابراین به این شرایط به دقت توجه داشته باشید تا از تعطیلات خود به خوبی استفاده کنید.

این تورهای دقیقه نودی داخل ایران تقریبا به جز بازه زمانی خود محدودیت دیگری ندارد اما در مورد تورهای خارجی لازم به یادآوری هست که این تورها با توجه به زمان کوتاه ثبت نام تا زمان برگزاری برای استفاده کنندگانشان صرفا برای کشورهایی مناسب هست که برای بازدید از آنها نیاز به اخذ ویزا نیست. همانطور که می دانیم مراحل اخذ ویزا برای گردشگران معمولا چندهفته طول خواهد کشید بنابراین با توجه به شرایط اینگونه تورها که معمولا زمان ثبت نامشان فقط یکی دو روز مانده به برگزاری خواهد بود هرگز منتظر اینگونه تورها در کشورهایی که برای بازدید از آنها نیاز به اخذ ویزا دارید نباشید .

حتما تا کنون با تبلیغات اینگونه تورها برخود داشته اید ولی به دلیل نبود زمان کافی برای تصمیم گیری و تنظیم برنامه هایتان با ناراحتی از آنها گذشته اید اما می توانید با کمی برنامه ریزی دقیق شانس استفاده از اینگونه تورها را برای خودتان 50 درصد افزایش دهید و سفر خوبی را به خودتان هدیه بدهید.

بنابراین اگر علاقمند هستید از تورهای دقیقه نودی استفاده کنید از همین امروز چمدان خودتان را ببندید و آماده سفر باشید ، شما می توانید با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات گردشگری یا مراجعه به وب سایت آنها علاقمندی خودتان را برای استفاده از تورهای دقیقه نودی آنها در یک بازه زمانی مشخص که قصد سفر دارید، اعلام کنید و به اصطلاح پیش ثبت نام کنید. اگرچه این کار برای شما هزینه ای نخواهد داشت اما بسیاری از آژانس های مسافرتی برای اطمینان از جدیت شما شاید مبلغی را برای این پیش ثبت نام دریافت کنند. با اینکار شما میتوایند امیدوارباشید که در صورت باز شدن اینگونه تورهای دقیقه نود شانس استفاده از آنها را دارید  اما به یاد داشته باشید که باید هرلحظه  آماده سفر باشید .

بطور کلی تورهای دقیقه نودی برای زوج های جوانی که فرزند مدرسه ای ندارند یا اینکه امکان استفاده از مرخصی در هرزمان را دارند بهترین گزینه خواهد بود اگرچه دیگران نیز با کمی حوصله می توانند بالاخره از یکی از تورهای دقیقه نودی استفاده کنند اما این تورها بهترین گزینه برای جوانترهاست .  اگر شرایط مناسب برای ثبت نام در این تورهای دقیقه نود را دارید هرگز یک نکته را فراموش نکنید که اگر قصد استفاده از تورهای دقیقه نود را دارید و ثبت نام کرده اید به هیچ عنوان امکان تغییر زمان و منصرف شدن شما وجود ندارد و در صورت انصراف شما از سفر، پولی به شما بازگردانده نخواهد شد .

بنابراین قبل از ثبت نام و پرداخت پول کاملا شرایط تور و زمان برگزاری آن را با شرایط خودتان مطابقت دهید و بعد اقدام به پرداخت هزینه برای تورهای دقیقه نود کنید. با این روش و برنامه ریزی مطمئن باشید که برای سفر آینده خودتان هم پس انداز خواهید داشت و می توانید با استفاده از همین تورهای دقیقه نود سفرهای زیادی را برای خود تدارک ببینید.

عزتی ۱۲/۲/۹۱ کامل

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد