کشکول

صنعت گردشگری

کشکول

صنعت گردشگری

۴ مقصد بسیار مشهور زیر دریا

به گفته بسیاری از اندیشمندان و فلاسفه یکی از راههای شناخت جهان توجه به جهان زیر آب است و به عبارتی دیگر برای درک بهتر دنیا می توان به دنیای زیر آبهای خروشان اقیانوس سرک کشید.

این خیلی طبیعی و قابل تصور است که هنگام توفان امواج بلند وخروشان هر مانعی را از بین خواهند برد یا اینکه هر چند وقت یکبار خبری در مورد غرق شدن کشتی های توفان زده می شنویم. البته همین خطرات و زیان ناشی از اینگونه توفان ها ، زمانی که آزادانه داخل آب بالا و پایین می روید فراموش خواهد شد و تنها سنگینی کپسول های اکسیژن را پشت خود احساس می کنید بنابراین لذت شناور بودن اینقدر هیجان انگیز است که شاید هرگز مشکلات و خطرات آب دریا فراموش خواهد شد.

در دنیای زیر آب خبری از هیاهوی خارجی نیست و هرگز سروصدای شهری شنیده نمی شود تنها چیزی که می شنوید فقط و فقط صدای تنفس خودتان هست و حباب هایی که از کنار شما به سرعت عبور می کنند و بالا می روند . این هیجان و زیبایی زیر اب باعث شده هر ساله تعداد زیادی به دور از هرگونه نگرانی و بدون توجه به خطرات احتمالی دل به دریا بزنند و به زیر امواج خروشان دریاها و اقیانوس ها بروند البته گروهی برای کسب درآمد، گروهی هم برای تحقیقات علمی اما گروه آخر فقط و فقط برای لذت بردن از احساس شناور بودن و دیدن عجایب زیرآبی اقیانوس ها .

بنابراین وقتی به زیر آب فرو می روید هیچ خبری از سرو صدا و شلوغی اطراف نیست بنابراین خودتان و زیبایی های اطراف خواهید بود و هیجان این سفر زیرآبی، البته وقتی دسته های ماهی ها ی بزرگ یا حتی گاهی اوقات کوسه ها را اطراف خود می بینید شاید کمی احساس پشیمانی کنید اما زیبایی اطراف بازهم به شما دلگرمی خواهد داد که ادامه دهید و در نهایت این کار را تا آخر ادامه خواهید داد و تنها تمام شدن اکسیژن کپسول های پشتتان دستور دلکندن از اینهمه زیبایی را صادر می کند.

این لذت و علاقمندی بهانه ای شد تا چهارمقصد معروف گردشگری زیرآبی جهان را برای شما معرفی کنیم که هرساله تعداد زیادی از گردشگران و علاقمندان دنیای زیر آب را به سمت خود جلب می کند.

Cayman ISLAND (Caribbean)

همیشه شفافیت آب و گرمای مطبوع آن جزو بهترین شرایط برای غواصی و بطور کلی جزو آرزوهای هر فردی برای گشت و گذار زیر آب خواهد بود، این آرزو بطور کامل و یکجا در جزیره کی من وجود دارد و باعث جلب حداکثر گردشگران دنیای زیر آب شده است. دسته های عظیم ماهی های رنگارنگ و گروه های عظیمی از مرجان های رنگارنگ که همه جا را پوشانده اند همه و همه به کیفیت آب منطقه افزوده شده و هر گردشگری را وادار می کند دل به دریا بزند این همه زیبایی گاهی اوقات برای گردشگران و همراهانشان مشکل ساز شده چون آنها وقتی بی توجه به گذشت زمان محو تماشای اطراف  خود هستند از کمبود اکسیژن کپسولهایشان غافل می شوند و در نهایت با عجله مجبور به ترک اینهمه زیبایی خواهند بود.

بسیاری از گردشگران این منطقه اینقدر خوش شانس هستند که صحنه شکار کوسه های سفید را از نزدیک ببینند و البته گاهی هم تصاویری به یادگاری همراه خود به سطح آب بیاورند . گروه های تخصصی و بسیار با تجربه این امکان را در اختیار گردشگران قرار داد تا حتی تجربه سرک کشیدن به دنیای شبانه زیر آبی را داشته باشند و درخشش ماهیهای رنگارنگ را در روشنایی نورافکن های اطراف را نظاره گر باشند.

Sipadan island (Malaysia)

این جزیره که در واقع یکی از جزایر شرقی کشور مالزی است سالانه بیشترین میزان جذب گردشگر را برای سفرهای زیرآبی به خود جلب می کند این بهشت طبیعی به واقع زیبایی های این جزیره را دو چندان کرده البته زیر آب و تقریبا دور از دسترس انسان . به گفته بسیاری از گردشگرانی که از این منطقه دیدن کرده اند وقتی زیر نور خورشید به دنیای زیر آبی این جزیره سری می زنید درست مثل این است که به تابلوی نقاشی نگاه می کنید اما به ناگهان حرکت گروهی ماهیها این هشدار را به شما می دهد که این تابلو واقعیست نه ساخته دست بشر.

تورهای دریایی و زیرآبی این جزیره شاید بهترین و پررونق ترین جاذبه های گردشگری منطقه باشند این جزیره با تعداد بسیار زیاد تورهای دریایی خد و همچنین مدارس غواصی توانسته به عنوان یکی از مهمترین مقاصد گردشگری کشور مالزی شناخته شود یکی از جاذبه های بسیار معروف این جزیره زیر دریایی بسیار مجهز توریستی آن است که گنجایش 120 نفر را دارد. این زیر دریایی برای افرادی که شاید کمی از نظر جسمانی آمادگی سفرهای زیر آبی را با وسایل غواصی ندارند در نظر گرفته شده است این زیردریایی بسیار مدرن تا عمق 60 متری زیر آب فرو می رود و گردشگرا می توانند از پنجره های آن  و با کمک کیفیت بسیار بالای آب این جزیره طبیعت اطراف خود را ببینند و لذت ببرند .

Ras mohammad (Egypt)

این منطقه گردشگری در کشور باستانی مصر که در نزدیکی دریای سرخ واقع شده به عنوان یکی از مراکز بسیار مهم گردشگری پس از اهرام مصر شناخته شده و گردشگرانی را که از گرمای کویری اهرام مصر ناراضی هستند را به سمت خود جلب می کند . این جزیره که در واقع زیستگاه هزاران گونه جاندار دریایی هست و از تنوع بسیار بالای زیستی و طبیعی منطقه لبریز است می تواند هر گردشگری را به خود جلب کند . بسیاری از دست اندرکاران صنعت گردشگری در کشور باستانی مصر معتقدند ، دنیای زیرآبی این جزیره و سواحل بسیار زیبای آن تکمیل کننده پتانسیل بسیار بالای صنعت گردشگری مصر و البته تکمیل کننده سفر گردشگران به این کشور است.

این جزیره توریستی علاوه بر جذابیت های دریایی و امکانات بسیار بالای اقامتی از نظر آب و هوایی گزینه ای بسیار مناسب برای اسکان گردشگران ورودی به کشور مصر خواهد بود و هر ساله تعداد زیادی از گردشگران اروپایی و آسیایی را به خود جلب می کند. شفافیت آبهای اطراف این جزیره باعث شده تا دید هر گردشگر زیرآبی حدود 150 متر باشد و این وسعت دید باعث شده تا صنعت گردشگری زیرآبی این جزیره بسیار زیبای مصری بسیار مشهور والبته پررونق باشد.

Ningaloo marine park (australia)

استرالیا که یادآور نام کانگروها و گله های بسیار بزرگ گوسفند در ذهن هر گردشگری خواهد بود با امکانات طبیعی و سواحل بسیار زیبای خود توانسته در صنعت گردشگری بسیار موفق عمل کند این پارک طبیعی و سواحل آن که در غرب استرالیا واقع شده یکی از این مناطق بسیار معروف گردشگری کشور شناخته شده است. عمق بالای دید زیر آب و هوای بسیار مطلوب باعث شده تا این سواحل 160 کیلومتری هر ساله مملو از گردشگران و علاقمند به دنیای زیر آبی باشد. علاوه بر امواج بسیار مناسب جهت انجام ورزش بسیار مفرح موج سواری حیات وحش بسیار غنی زیر آب و زیبایی های منحصر به فرد آن هر گردشگری را وادار به شناور شدن زیر آب می کند و به عمق آبهای منطقه می کشاند. بهترین ماه برای سفر به سواحل بسیار زیبا و البته دنیای زیرآبی آنجا ماه مارچ (اواخر بهمن ماه تا اواسط اسفند ) هست.

عزتی 25/10/90

کامل

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد