کشکول

صنعت گردشگری

کشکول

صنعت گردشگری

در مورد لاک ناخن بیشتر بدانیم

همیشه با نزدیک شدن فصل تابستان و تغییر در نحوه لباس پوشدن بانوان و همچنین تغییر در نحوه آرایش و استفاده از لوازم آرایش آنها در این فصل بسیار گرم ، یکی از لوازم آرایش بیشترین میزان محبوبیت را پیدا خواهد کرد که چیزی نیست جز لاک ناخن . البته با توجه به تنوع رنگ و قیمت بسیار پایین این محصول یکی از پرفروشترین محصولات آرایشی برای بانوان در بین دیگر محصولات است.

به عقیده پزشکان بهتر است که بانوان از لاک هایی که استون کمتری در آنها موجود است استفاده کنند، البته این در مورد لاک های طراحی ناخن که جدیدا به جمع لوازم آرایشی بانوان پیوسته می باشد. این کارشناسان می گویند بهتر است قبل از استفاده از لاک هایی که استون در آنها استفاده شده یک لایه تقویت کننده ناخن روی ناخن بزنیم سپس از لاک مورد نظر استفاده کنیم. این کارشناسان می گویند استون موجود در لاک های معمولی باعث تیره شدن ناخن و صدمه زدن به بافت آن می شود. 

 

یک لاک مرغوب و خوب قابلیت استفاده تا شش ماه پس از تولید را دارد و در صورت بسته بودن درب آن تا این مدت از کیفیت آن کاسته نخواهد شد. اما اگر در اثر استفاده از آن لاک مورد نظر شما کمی غلیظ شد می توانید با مقداری حلال آن را رقیق تر کنید می توان با انداختن یک ساچمه فلزی داخل شیشه لاک از این روندد کاست.

با توجه به تنوع بسیار زیاد رنگی در لاک معمولا بانوان در انتخاب رنگ مورد علاقه خودشان دچار دردسر می شوند و گاهی چند لاک را بدون اینکه نیاز داشته باشند یا با لباس هایشان مناسب باشد می خرند. با توجه به اینکه شاید امکان تست کردن رنگ واقعی آن لاک روی ناخن شما وجود نداشته باشد صرفا نمی توانید از روی رنگ شیشه آن را انتخاب کنید بنابراین شاید تعداد زیادی لاک ناخن بدرد نخور در کشوی خود داشته باشید. بهترین روش برای تشخیص رنگ اصلی لاک ناخن دیدن پالت های رنگ موجود در فروشگاهها است چون به دلیل مسایل بهداشتی شما اجازه تست کردن این لاک را روی ناخن خود ندارید.

پس از انتخاب رنگ مورد علاقه خودتان بهترین روش برای کنترل کیفیت لاک از نظر تازه بودن و عدم فساد این است که شما فرچه یا همان قلم داخل لاک را  به لاک آغشته کنید و بالا نگهداری قطره لاکی که از آن آویزان شده باید پس از گذشت 5 تا 7 ثانیه یا بیشتر بچکد نه کمتر این نشان دهنده تازه بودن این لاک خواهد بود اگر این زمان کمتر بود نشان دهنده فساد کامل این لاک برای شماست اما اگر بیشتر شد یقین داشته باشید که لاک مورد نظر هرگز جلو خوبی روی ناخن شما نخواهد داشت و زمانی که آن را روی ناخن خود استفاده می کنید هرگز شیار های حاصل از رد قلم روی آن از بین نخواهد رفت و سطح صافی را برای شما نخواهد داشد.

از کیفیت خود رنگ که بگذریم حالا نوبت کیفیت قلم داخل آن است این فرچه ها باید دارای موهایی بسیار ظریف با خاصیت بسیار بالای الاستیکی باشند و طول این موها باید تقریبا برابر با طول ناخن کوچک دست شما باشد یعنی از ابتدای محل اتصال ناخن به انگشت شما تا محلی که ناخن از گوشت انگشت شما بیرون زده (به یاد داشته باشید که آن مقدار ناخنی که بلند شده است مد نظر نیست) این میزان تقریبا بین 7 میلیمتر تا 9 میلیمتر خواهد بود به یاد داشته باشید که لاک هایی که دارای ساچمه یا گوی مخلوط کننده در داخل ظرف هستند بهترین نوع برای انتخاب شما خواهند بود. نشانه یک محصول خوب لاک این است که لاک پس از استفاده روی ناخن به مدت 20 ثانیه خود را گرفته و بعد از گذشت یک دقیقه با حالت ثابت درآید یعنی هیچگونه تغییری نکند.

انواع لاک ناخن.

معمولا در بازار شما چهار گروه لاک ناخن خواهید دید

1.        لاک های اختصاصی و بسیار خاص، گرانقیمت و حرفه ای (معمولا این لاک ها برای طراحی استفاده می شوند)

2.        لاک های حرفه ای که معمولا آنها در کشور روسیه ساخته می شوند مانند کارخانه جاتی به نام های : ال.سی.ان، آکزنت دایرکت، او.پی.آی و کریتیو نیل دیزاین. این کارخانه جات معمولا دو گروه محصولات خود را به بازار ارایه می کنند که یک گروه آنها حرفه ای است و گروه دیگر برای مصارف روزانه استفاده می شود.

برخی از این کارخانجات محصولات خود را به طور خاص برای سالن های معروف تولید می کنند وتحت برندهای مرتبط برای آنها با کیفیتی بسیار بالا و اما برخی از این کارخانجات صرفا محصول اصلی را تهیه می کنند و در نهایت مشتری نام محصولش را خود انتخاب می کنند و در واقع اسمی از کارخانه مادر در میان نخواهد بود.

3.        محصولاتی که تبلیغات آنها را در بیشتر فروشگاهها می بینیم مانند: رِولون، پالوما، لاکمه، آوون، بورجوئیس، مارگارت آستور، می بلین و گرین ماما. این دسته از محصولات علاوه بر کیفیت سعی کرده اند از حالت خاص بیرون آمده و مشتری های بیشتری به خود اختصاص دهند اما قیمت آنها باز هم ارزان نخواهد بود و مشتریان خاصی را به سمت خود خواهند کشید.

4.        اما محصولات ارزان قیمتی که در اکثر فروشگاهها فروخته می شود، مانند: گلدن رز، کاترین آرلی و گاگا. این دسته از محصولات دقیقا صرفا تجاری هستند و امکان رقابت از نظر کیفیت را نخواهند داشت.

 

توضیحاتی در باره ساخت

معمولا لاک ناخن از دو بخش عمده تشکیل شده است ، یکی لایه زیرین که کاملا بستگی به چگونگی جنس ماده رنگی و محصول شما دارد و دیگری بخش ظاهری که دقیقا بستگی به نوع قرار دادن قلم مو و طرز حرکت دادن آن روی ناخن دارد. بهترین روش برای لاک زدن روی ناخن این است شما قلم موی آغشته به رنگ را از انتهای ناخن به سمت ابتدای ناخن بکشید.

اما برخی از لاک ها بی رنگ هستند و صرفا باعث شفافیت ناخن می شوند مورد مصرف این لاک در برخی از مواقع برای زیرسازی ناخن مصنوعی خواهد بود اما در موارد عادی صرفا جهت مراقبت از ناخن و جلای آن است که در برخی از برند ها مواد تقویت کننده ناخن نیز به آن اضافه شده است.

از گذشته برخی مردم معتقد بودند که شما می توانید سلامتی فرد را از ناخن های او متوجه شوید و نشانه یک ناخن سالم که در نهایت جسم سالم را نمایان می کرد رنگ صورتی روشن و شفافیت ناخن بود که همین امر باعث شد برخی از لاک ها فقط رنگ صورتی رنگ کمرنگی داشته باشند و برای تظاهر به سلامتی بدن شما باشند. اما امروزه شاهد ظهور تعداد بیشماری از ترکیبات رنگی لاک هستیم حتی برخی از آنها مقداری الکلیل نیز دارند که وقتی نور به آنها برخورد می کند می درخشند.

اما همه این اطلاعات باعث جلوگیری از ضرر استفاده از لاک نمی شود همانطور که می دانیم استفاده مداوم از لاک برای ناخن ها مضرر خواهد بود و باعث فساد آنها می شود.

عکس:عماد عزتی

 

نظرات 2 + ارسال نظر
تیزهوش جمعه 19 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 07:45 ب.ظ

بسیار عالی . با زبانی ساده و آویخته با مطالب مهم
نوشته شده بود .

با تشکر

درود بر شما دوست گرامی ممنونم امیدوارم درمورد مطالب دیگر هم نظرات شما را داشته باشم

بانوی سرخ یکشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1396 ساعت 05:17 ب.ظ

مطالبتون خیلی مفید بود و باعث شد من از این به بعد تو انتخاب لاک توجه داشته باشم

درود امیدوارم موفق باشید منتظر دیگر نظرات شما هستم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد