کشکول

صنعت گردشگری

کشکول

صنعت گردشگری

پس انداز کردن بدون دردسر

از کودکی هنگام در سالروز تولد یا هر مناسب دیگری شاید یکی از بستگان یا پدر و مادرمان برای ما قلکی هدیه می‌آوردند، اما سالم نگهداشتن آن و نشکستن آن قلک یکی از سخت ترین کارهایی بوده که شاید هرگز نتوانستیم جلوی خودمان را بگیریم.

یکی از علاقه های معمول بین همه ما جمع کردن پول خردهای ته جیبمان در این قلک ها بوده است اما آیا در این زمینه موفق عمل کرده ایم و توانسته ایم از این روش برای جمع کردن پول استفاده کنیم؟ امروز قصد دارم که 5 راه دیگر برای جمع کردن پول که البته بسیار آسان هم هست را برای شما عنوان کنم این راهکارها عبارتند از:

 

1.        دقیقا مبلغ فاکتور را پرداخت کنید

این موضوع به ظاهر یا به حرف آسان است اما یکی از راههای ممکن در زمینه پس از انداز کردن است. به عنوان مثال شما در یک فروشگاه خریدی را انجام می دهید و به عنوان مثال باید مبلغ 25.90 دلار بپردازید اگر شما این مبلغ را به صندوق دار به صورت نقدی پرداخت کنید  و 30 دلار بپردازید ، امکان اینکه این صندوق دار باقی مانده پول شما را نداشته باشد که به شما برگردانید بسیار زیاد است بنابراین سعی کنید با استفاده از روش های الکترونیکی پرداخت کنید که بتوانید درست رقم فاکتور را پرداخت کنید.

شاید در اولین بار وقتی این متن را می خوانید خودتان را متهم به خسیس بودن بکنید اما اگر کمی فکر کنید به عنوان مثال برای خرید سال نو وقتی به بازار می روید و خریدهای گوناگونی انجام می دهید اگر باقی مانده های خود را نگیرید و یا اینکه دقیقا مبلغ فاکتور را پرداخت نکنید در پایان روز ممکن است مبلغی زیادی را از دست داده باشید که این خود باعث عدم توانایی شما برای پس از انداز کردن می شود.

 

2.        یک سوم مبلغ پول خود را هزینه کنید.

سعی کنید مبلغ درآمد روزانه خود را دقیقا محاسبه کنید و برای هزینه کردن فقط یک سوم آن برنامه ریزی کنید و سعی کنید هرگز بیش از آن هزینه نکنید. به عنوان مثال شما روزی یکصد دلار درآمد دارید پس برای هزینه کردن یک سوم آن یعنی سی دلار برنامه ریزی کنید البته با درنظر گرفتن هزینه های ثابت ماهانه خودتان مثل اجاره خانه یا هر موضوع دیگر. خوب حالا خودتان حساب کنید اگر بتوانید روزی هفتاد دلار پس انداز کنید بعد از گذشت سی روز توانسته اید دوهزار دلار در حساب بانکی خودتان پس انداز کنید . به همین ترتیب می توانید برای سال خودتان یعنی 365 روز برنامه ریزی کنید.

 

3.        یک جیب مخفی در کیف پول خود درست کنید

وقتی برای خریدن یک کیف پول به مغازه ای مراجعه می کنید به یاد این توصیه بیافتید و کیفی را انتخاب کنید که در عین قابل استفاده بودن برای شما دارای جیب های زیادی باشد بطوری که شما بتوانید حداقل یکی از آنها را به عنوان جیب مخفی برای خودتان درنظر بگیرید. این جیب به سادگی امکان پس انداز کردن را برای شما فراهم خواهد کرد.

وقتی می خواهید مبلغ پول نقدی را در کیف پول خود قرار دهید (مثلا یکصد دلار) بخشی از آن را مثلا یک اسکناس 20 دلاری را در این جیب مخفی قرار دهید بنابراین شما هروقت به سراغ کیف پول خود در طی این روز می رود مبلغ 80 دلار را خواهید دید و پس از چند روز حتما فراموش خواهید کرد که مبلغی را در این جیب مخفی قرار داده اید شاید اگر این عادت را رعایت کنید در پایان ماه چند صد دلار در این جیب مخفی داشته باشید .

فایده این کار این خواهد بود که شما امکان پس انداز کردن را خواهید داشت یا اگر برحسب اتفاق روزی فراموش کردید همراه خودتون پول بردارید جلوی راننده تاکسی هرگز شرمنده نخواهید شد چون همین جیب مخفی به داد شما خواهد رسید. البته فراموش نکنید که در پایان ماه تمامی این جیب را خالی کرده و هرچقدر پول داخل آن بود را در حساب بانکی خودتان نگه دارید تا این پول نصیب آقای دزد نشود!!!

 

4.        با هر چک 10 دلار پس انداز کنید

این قانون شاید برای افرادی که زیاد از دسته چک خودشان استفاده می کنند مفید باشد اگر بتوانید یک قانون بسیار کلی را برای خودتان در نظر بگیرید به شکلی که هروقت یک چک کشیدید و آن را به فروشنده تحویل دادید بلافاصله یک اسکنان 10 دلار را از کیف پول خودتان به داخل همان جیب مخفی قرار دهید . با همین ابتکار پس از یک دسته چک پنجاه برگی که خرج می کنید شما 500 دلار پس انداز کرده اید.

 

5.        پس انداز کردن با استفاده از کوپن های تخفیف

همگی ما وقتی صندوق پستی منزل خودمان را باز می کنیم با تعداد زیادی از برگه های تبلیغاتی روبرو می شویم که در برخی از انها کوپن هایی برای تخفیف ارایه شده که اگر شما از فروشگاههای یاد شده خرید کنید و آن کوپن ها را ارایه کنید تخفیف خوبی برای شما در نظر خواهند گرفت بنابراین سعی کنید این تبلیغات را به دقت بخوانید و در نگهداری کوپن های آنها کوشا باشید شاید اگر این کار را بکنید می توانید مبلغ بسیار قابل توجهی را پس انداز کنید.

با رعایت کردن این کارها دیگر نیازی نیست که شما در مسابقات بلیت بخت آزمایی برنده شوید تا مقدار زیادی پول به دست آورید شما خودتان همین کار را کرده اید و در پایان سال مالی خودتان پول خوبی را پس انداز کرده اید.

نظرات 2 + ارسال نظر
مان بیمه ایران پنج‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1396 ساعت 10:20 ق.ظ http://www.bime-omr.com

کاش متن رو بومی سازی و فارسی میکردید دلار چه به ما

مان بیمه ایران پنج‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1396 ساعت 10:20 ق.ظ

کاش متن رو بومی سازی و فارسی میکردید دلار چه به ما

درود برشما دوست گرامی قبل از هرچیزی از شما تشکر می‌کنم بابت نظرتون راستش منابع مالی در خانواده‌ها و زندگی تک تک ما تقریبا یکی هست شما می‌توانید به جای دلار ریال را درنظر داشته باشید مهم منابع مالی هست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد