کشکول

صنعت گردشگری

کشکول

صنعت گردشگری

قبل از سفر پوست خودتان را آماده سفر کنید

کم کم به تابستان نزدیک می شویم و با توجه به تعطیلی مدارس فصل سفر و گردش آغاز می شود آیا تا به حال به این نکته فکر کرده اید که اگر بار سفر می بندید باید به فکر توشه سفر برای پوست خودتان هم باشید؟

معمولا پوست عضوی از بدن هست که پس از چند دهه زندگی به یاد آن می افتیم ، در دوران نوجوانی از شادابی خودادادی این عضو بدن لذت می بریم اما در ابتدای میان سالی با کمی تغییر در آن ناگهان به فکر نگهداری از آن می افتیم که شاید دیگه کمی دیر شده باشه اما به قول معروف ماهی رو هروقت از آب بگیری تازه است.

پوست ما به عنوان بزگریتن عضو بدن ماست و اولین سپر دفاعی بدن ما نیز به حساب می آید وظیفه حفظ سلامتی بدن ما شاید اول به عهده آن باشد سپس به عهده اعضای دیگر ، خوب حالا با توجه به اهمیت این عضو چه کار کنیم که پوستی خوب و شاداب داشته باشیم در این باره شاید مطالب و آگهی های بسیار زیادی خوانده باشیم یا حتی مبالغی بسیار زیاد هم هزینه کرده باشیم.

همگی باور داریم که هرگز امکان مقابله با پیری و فرسودگی طبیعی پوست یا همان چین و چروک ها  نیست و در برابر اراده خداوند و طبیعت نمی توان ایستاد اما شاید بتوان با استفاده از موادی طبیعی روند این فساد را کند تر کرد و مدت زمان بیشتری از شادابی پوستمان احساس رضایت کنیم.

به همین دلیل با توجه به توصیه های فراوان پزشکان و متخصصان پوست نکاتی را جهت یادآوری عنوان می کنم.

با توجه به نوع پوستتان (خشک یا چرب) سعی کنید از صابون های بهداشتی مناسب با آن استفاده کنید و PH صابون را مناسب با آن تهیه کنید این موضوع باعث می شود که میزان چربی پوست شما متناسب و کافی بماند و باعث حفظ خاصیت الاستیکی آن شود و در نهایت پوست شما کمتر دچار چین و چروک می شود.

حفظ پوست صورت و نقاطی که بیرون از لباس هستند در مقابل اشعه های غیر مفید خورشیدی ، یکی از برنامه های همیشگی شما باشد که حتما این کار را باید با استفاده از کرم های ضد آفتاب انجام دهید یا با استفاده از کلاه و یا دستکش های نخی از رسیدن آنها به بدن خودتان جلوگیری کنید.

پاکیزگی و نظافت برای پوست بدن ما یکی از موارد بسیار مهم می باشد که باید در رعایت آن بسیار کوشا باشیم بطوری که اکثر متخصصان پوست هم عقیده هستند که استحمام منظم روزانه و شستشوی بدن با آب گرم و صابون یکی از راههای حفظ و مراقبت از پوست می باشد بطوری که پس از شستشو تمامی حفره های تعریق پوست از گرد و غبار رسوب کرده در آنها خالی شده و باعث می شود که غده های عرق به راحتی کار خود را انجام دهند بنابراین پوست ما بدون هیچ مشکلی مشغول به زیست خودش می کند.

عامل اصلی دیگری که برای محافظت از پوست ما لازم است که البته رابطه بسیار محکمی با بانوان دارد کم کردن استفاده از مواد آرایشی می باشد همه بانوان می دانند که این مواد باعث تاثیر منفی روی زیست عادی پوست ما می شود و مشکلات بسیاری را ایجاد می کنند بنابراین استفاده از این مواد باید به حداقل خود برسد و اگر امکان داشت از مواد طبیعی برای آراستن و ارایش کردن استفاده شود.

نباید هرگز خوردن خشکبار را فراموش کنیم آن هم به این دلیل که این خوراکی های بسیار خوشمزه دارای مقدار متنابهی از مواد مفید برای بدن ما هستند و ویتامین های لازم را نیز به بدن ما هدیه می دهند البته نباید سبزیجات و میوه ها را از این لیست فراموش کرد این مواد باعث طراوت و شادابی پوست شما خواهند شد بخصوص میوه هایی که دارای مقدار زیادی ویتامین C هستند. در رژیم غذایی خود لبنیات را از قلم نیاندازید  اما مهمترین خوراکی که پزشکان به آن تاکید دارند نوشیدن حداقل 8 لیوان آب در طول روز می باشد که این آب باعث کنترل رطوبت پوست شما می باشد و به کمک همان رطوبت می توانید یک پوست بسیار خوب و شادابی داشته باشید

خوب حالا با رعایت کردن و یادآوری این نکات برای شادابی و محافظت از پوست شما نوبت به محافظت از پوست هنگام سفر می باشد.

با توجه به تحقیقات متخصصان پوست بدن در هنگام مسافرت نیاز به مراقبتهای بیشتری دارد بنابراین قبل از سفر باید آن را آماده سفر کنید و برای توشه راه بردارید. متخصصان  پوست در دانشگاه استنفورد  طبق تحقیقات به این نتیجه رسیده اند که پوست بدن انسان که عضو بسیار حساسی هم هست نسبت به تغییر شرایط آب و هوایی بیشترین واکنش را خواهد داشت . که اغلب این واکنش ها به صورت ترشح یا عدم ترشح چربی می باشد . تشرح بیش از حد چربی روی پوست ایجاد ناراحتی می کنند و شاید باعث شود شما پیرتر از سن واقعی خودتان بنظر برسید یا اگر تشرح چربی را قطع کند باعث خشک شدن پوست می شود و پوست شما شکننده خواهد شد بنابراین به سرعت چین و چروک ها خودنمایی خواهند کرد و هرگز شما از ظاهر خودتان لذت نخواهید برد بخصوص زمانی که در صبح اولین روز سفر پس از استراحت جلوی آینه می روید.

بنابراین برای کنترل و محافظت از این عضو بدن برای شما راهکارهایی ارایه داده اند که دانستن آنها خالی از لطف نیست.  این محققان اعتقاد دارند که باید چند هفته قبل از سفر شروع به آماده سازی پوست بکنیم تا در هنگام سفر بتوانیم خاطرات خوبی را ثبت کنیم.  دانشمندان می گویند بهتر از  تقریبا دو یا سه هفته قبل از سفر شروع به شستشوی پوست صورت خود با لوسیون های بهداشتی و مرطوب کنندهای توصیه شده بکنید.  اولین وسیله ای را که در چمدان خودتان قرار می دهید یک تیوپ کرم ضد آفتاب باشد این موضوع زیاد مهم نیست که شما به منطقه گرمسیر سفر خواهید کرد یا سرد سیر هر دو نقطه قابلیت صدمه زدن به پوست شما را دارند بنابراین استفاده از این کرم ها بسیار مهم خواهد بود.

حداقل از چندروز قبل از سفر رژیم غذایی خود را به بیشترین میزان ویتامین C اختصاص دهید و لبنیات را نیز بیشتر مصرف کنید  این موارد می تواند به شما کمک کند تا بتوانید عکس های بسیار زیبایی از خودتان را به همراه بیاورید بنابراین بهتر است قبل از بستن بار سفر به فکر آماده کردن پوست خودتان برای سفر باشید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد