کشکول

صنعت گردشگری

کشکول

صنعت گردشگری

ده شهری که قبل از سفر آخرت باید دید

قبل از سفر آخرت این ده شهر را ببینید

10 شهری که قبل از بهشت باید آنها را ببینیم

10 شهری که قبل از مردن باید ببینیم

ذهن کنجکاو بشر همیشه به دنبال یافتن مناظر بکر ، سواحل زیبا و مکانهای دست نیافتنی هست . مبحث سفر و مسافرت همیشه برای همه جذاب و شیرین بوده حتی شنیدن خاطرات سفر دوستان نیز برایمان جالب و مفرح است، اگرچه شنیدن کی بود مانند دیدن .  بطورکلی حتی اگر امکان سفر نداشته باشیم برای فرونشاندن حس کنجکاوی ذهنمان سعی در خواندن مطلبی درباره زیبایی های منطقه ای در جهان داریم. به همین دلیل همیشه برای سفر برنامه ریزی و اولویت بندی هایی خواهیم داشت و با توجه به عمر کوتاه خود باید این کمی بیشتر دقت کنیم.

بنابراین ده شهری که هر گردشگری در طول عمر خود باید از آنها بازدید کند را به ترتیب اولویت برایتان نام می بریم و باید داشته باشید که اگر واقعا قصد تجربه سفر به این ده شهر را دارید وسایل لازم را همراه داشته باشید  تا از این سفر به بیاد ماندنی با کوله باری از تجربه و خاطرات شیرین به منزل بازگردید.

1.        نیویورک new York city

شهر نیویورک در ایالات متحده آمریکا به عنوان صحنه ای بسیار عظیم از یک تئاتر در جهان شناخته شده و مردم از نژادهای مختلف در آن نقش اصلی در این صحنه زنده را برعهده دارد. این شهر که به قول معروف هرگز خواب را به خود ندیده هرساله مقصد میلیون ها نفر گردشگر از سراسر جهان است . مهم نیست چه ساعتی از شبانه روز وارد این شهر بشوید یا اینکه کی قصد سفر داشته باشید این شهر همیشه جذابیت های بسیار خوبی برای جلب هرگردشگری به خود را دارد . رستوران های 24 ساعته، موزه ها ، مراکز هنری و فرهنگی بسیار زیاد این شهر دقیقا این حس را به هر گردشگری می دهد که در صحنه یک تئاتر زنده مشغول قدم زدن هست . این کلانشهر بسیار مدرن با آسمان خراش های بسیار معروف خود می تواند نیاز هرگونه گردشگری را پاسخ دهد و همه را خوشحال و خندان راهی دیار و شهر خود کند. علاقه بسیار بالای گردشگران به این شهر باعث شده که رتبه یک در این فهرست را به شهر نیویورک یا همان شهر همیشه بیدار بدهیم.

2.        رُم ROM

شهر تاریخی رم در ایتالیا به عنوان بزرگترین موزه تاریخی تمدن اروپا می تواند مقام دوم فهرست ما را به خود اختصاص دهد بنابراین می توانیم ساختمان های تاریخی، موزه های هنری و باستانی و از همه مهمتر معماری بسیار کهن این شهر که هنوز هم به سبک قدیم حفظ شده اند به هر بیننده ای این حس را القا می کند که در حال قدم زدن در یک موزه بسیار بزرگ از تاریخ اروپاست و با دیدن اینهمه زیبایی و شکوه گذشت زمان را به هیچ عنوان حس نخواهد کرد . در هم آمیختگی معماری کهن و نوین ، زندگی نوین مردم در کنار سننی بسیار کهن هر گردشگری را جذب میکند و نوشیدن یک فنجان قهوه معروف ایتالیا در بعدازظهری دل انگیز این حس را برای گردشگران کامل خواهد کرد، البته اگر از غذاها و خوراکی های سنتی این کشور بگذریم . پیشنهاد ما به شما این است که اگر قصد سفر به این شهر را داری حتما کفش راحت به همراه داشته باشید تا از دیدن مناظری جادویی بی بهره نمانید.

3.        پاریس PARIS

پایتخت کشور فرانسه یا شهر عشق مقام سوم این فهرست را به خود اختصاص داده . این شهر که توانسته سالانه هزاران هزار گردشگر را به خود جلب کند با موزه ها، سالن های نمایش و رستوران های  بسیار معروف خود می تواند مقصدی بسیار مناسب برای هر سلیقه باشد. اگر اهل هنر و علاقمند به مد و لباس هستید پیشنهاد ما این است که هرگز سفر به این کلانشهر اروپایی را فراموش نکنید، البته آن دسته از گردشگرانی که اهل خوراکی و رستوران هستند نیز در این شهر بی بهره نخواهند ماند . پاریس به عنوان یکی از شهرهایی که دارای هزاران رستوران معروف و چند ستاره جهان است مهمترین شهر برای علاقمندان به خوراکی و رستوران در جهان شناخته شده بنابراین اگر اهل رژیم برای کنترل وزن خود هستید به یاد داشته باشید که در پاریس هرگز نمی توانید به رژیم خود وفادار باشید.

4.        لندن LONDON

لندن یا پایتخت انگلستان ، به عنوان اصلی ترین شهر تحصیلی در اروپا، با مراکز علمی و آموزشی بسیار معتبر در سطح بین المللی بیشترین آمار دانشجویان خارجی را به خود اختصاص داده و از نظر بیشتر آمار مهاجران در اروپا نیز مقام بالایی را کسب کرده درواقع می توان گفت که در این شهر ملیت و نژاد زیاد مهم نیست چون به دلیل رقم بالای مهاجرت از دیگر کشورها به لندن واقعا نمی توان به این موضوع اهمیت داد البته در زمینه گردشگری نیز در رتبه چهارم این فهرست قرار گرفته و به عنوان چهار شهر اصلی گردشگری جهان به شما معرفی شده است. دانشگاههای معتبر ، ساختمان های تاریخی ، قلعه های باستانی این شهر مه گرفته و البته نحوه زندگی اصیل مردم انگلستان خود باعث جلب حداکثری گردشگران به این شهر خواهد بود. به یادداشته باشید که در لندن باید همیشه چتر به همراه داشته باشید تا خیس نشوید اگرچه به قول معروف زیر باران باید رفت...

5.        مسکو MOSCOW

پایتخت کشور پهناور روسیه یا شهر کاخ های سرخ به دلایل مختلف توانسته به عنوان پنجمین ردیف از فهرست گردشگری ما انتخاب شود، مهمترین عوامل جذاب برای گردشگران این شهر وجود کاخ ها و ساختمان های بسیار زیبا و باستانی در این شهر بوده و هست . این برج ها و کاخ های بسیار زیبا و رنگارنگ همانند نگینی درخشان در سرزمین تزارهای روس می درخشند و درخشش آن باعث جلب هزارن گردشگر از سراسر جهان به سمت خود خواهد شد. البته سیستم حمل و نقل ریلی این کشور به عنوان یکی از اصلی ترین عوامل جذب هرچه بیشتر گردشگران بوده و هست.

6.        ریودوژانیرو RIO DE JANEIRO

ریودوژانیرو به عنوان پایتخت کشور برزیل دارای اهمیت بسیار زیادی در بین اکثر گردشگران جهان بوده البته اگر از اهمیت این شهر در ورزش محبوب قرن بگذریم و اهل فوتبال نباشیم. این دیار با تیم فوتبال خود در ذهن هر فردی جایگاه خوبی دارد اما در بین گردشگران و بخصوص پیروان مسیحیت از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و هست . به غیر از گردشگران مسیحی که طبق آیین دین خود سعی می کنند حتی یکبار هم که شده در طول زندگی خود به این شهر سفر کنند و از مجسمه مسیح دیدن کنند دیگران نیز به دلیل جاذبه های بسیار بالای این شهر سعی می کنند به این شهر تاریخی و البته بسیار شاد سفر کنند بنابراین شما هم می توانید هم اکنون بار سفر ببندید و از پایتخت کشور محبوبترین تیم فوتبال جهان بازدید کنید .

7.        آتن ATHENS

شنیدن نام این شهر باعث یاددآوری زندگی رومیان باستان و البته جنگ های بسیار مشهور آنها می شود. اما اینبار جنگ و لشگرکشی باعث محبوبیت نیست بلکه آثار تاریخی و باستانی این شهر باعث شده که نامی ماندگار در ذهن اکثر گردشگران جهان باشد. آتن در کنار تمام مراکز فرهنگی و تاریخی خود که سالانه میلیون ها گردشگرا به سمت خود جلب می کند با رستوران ها و هتل های بسیار مناسب خود نیز  جاذبه بیشتری برای ورود گردشگران بیشتر به شهر تاریخی و باستانی آتن شده . البته نباید نقش آب و هوای بسیار مناسب این شهر را نادیده بگیریم. اکثر گردشگرانی که از آتن بازدید کرده اند می گویند وقتی در مراکز باستانی شهر مشغول قدم زدن هستیم عظمت و محبوبیت تاریخی این تمدن را به واقع از نزدیک حس کرده ایم.

8.        پکن BEIJING

این پایتخت آسیایی به عنوان شلوغ ترین و باستانی ترین شهر در کشور پهناور چین جایگاه هشتم این فهرست را به خود اختصاص داده. از گذشته های دور اکثر گردشگران و ساکنان این کره خاکی علاقمند بودند از راز و رمز زندگی چینی ها سر درآورند که همین امر باعث شد تا صنعت گردشگری این کشور بسیار پررونق شود و از جایگاه ویژه ای برخوردار شود. تمدن کهن و تاریخی سرشار از افت و خیز در کنار موزه ها و آثار باستانی بسیار جالب برای دیگران می تواند بهترین دلیل سفر گردشگران به سرزمین اژدها باشد. بازدید از دیوار بزرگ چین و شهر ممنوع از مهمترین عوامل جذب گردشگران غربی به این شهر و دیار است .

9.        سیدنی SYDNEY

سیدنی یا پایتخت استرالیا با جاذبه های مدرن خود توانسته دل هر گردشگری را در سطح جهان برباید . شاید بتوان به جرات گفت که وقتی وارد این شهر می شوید تعجب خواهید کرد و هرگز نباید انتظار شهری تاریخی و باستانی را داشته باشید بلکه وارد دنیای بسیار مدرن امروزی و قرن بیست و یکمی می شود در واقع این شهر مدرن با تکنولوژی نوین خود توانسته هر گردشگری را به سمت خود جلب کند البته آب و هوا و رستوران های این شهر مهاجر پذیر نیز خود به عنوان جاذبه ای فراموش نشدنی در بین اکثر گردشگران مطرح شده و از جایگاه ویژه ای برخوردار است. بطور کل زندگی و جنب و جوش امروزی این شهر خود به عنوان اصلی ترین جنبه گردشگری آن عنوان شده .

10.     بانکوک Bankok

دومین پایتخت آسیایی که مکان دهم فهرست ما را به خود اختصاص داده شهر باستانی و تاریخی بانکوک است. این شهر باستانی با سرسبزی و آب و هوای خود در کنار تمدن و معابد بسیار بزرگش توانسته گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب کند تا جایی که کشور تایلند از نظر جذب گردشگر در سطوح بالای جدول مقاصد گردشگری قرار گرفته است. زندگی ساده و شاد این مردم باعث می شود هیچ گردشگری در شهر بانکوک احساس غربت نکند و شاید همین امر باعث جلب دوباره گردشگران به این دیار وسرزمین شده باشد.

11.     توکیو TUKYO

دهمین و آخرین پله از فهرست ما شهر پرجنب و جوش توکیوست ، این شهر بسیار مدرن که به خاطر تعداد زیاد نئون های خود هنگام شب مانند جواهری در شب می درخشد . پایتخت کشور ژاپن با توجه به پیشرفت بسیار چشمگیر خود در زمینه تکنولوژی دربین اکثر گردشگران مشهور شده است. توکیو در کنار زندگی باستانی و سنتی خود توانسته ارتباط خوبی با تکنولوژی و زندگی قرن بیست و یکمی ایجاد کند و درست به همین دلیل برای بسیاری از گردشگران جذاب شده . فروشگاههای بسیار مجلل، سبک زندگی ، رستوران های محلی و بطور کل زندگی مردم این شهر می تواند هرساله تعداد زیادی از گردشگران را به سمت خود جلب کند که البته در فصل بهار و شکوفه های معروف گیلاس آن بیشترین و مهمترین جاذبه این شهر در آسیاست.

عزتی

5/11/90

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد