کشکول

صنعت گردشگری

کشکول

صنعت گردشگری

محافظت از لب ها

emad ezzati

هنگامی که به صورت دوستتان نگاه می کنید اولین عضوی که شما می بینید چیست؟ چشمهای اوست. بله این کاملا دست است، چشمان دوستتان  اولین عضوی از صورت اوست که شما می بینید و پس از آن لب های اوست.

بنابراین این عضو می تواند تاثیر بسیار زیادی در جذابیت افراد داشته باشد . این دقیقا همان نکته ای است که بانوان به آن توجه دارند و همیشه به دنبال بهترین روشهای محافظت از این عضو صورت خود هستند.

 لب ها به دلیل داشتن پوستی بسیار نازک به عنوان یکی از آسیب پذیرترین اعضای صورت نام برده می شوند . همانطور که می دانید ضایعات مادرزادی از قبیل لب شکری همیشه یکی از مشکل سازترین ضایعات طبیعی برای کودکان و بزرگسالان بوده است یا اینکه اکثر عوارض ناشی از حوادث تا مدتهای بسیار زیادی روی لب آثار خود را باقی می گذارند و یا اینکه درمان نمی شوند.

از آنجایی که ترمیم لب از نظر علم پزشکی بسیار سخت و در مواردی ناممکن است بنابراین باید نسبت به حفظ و نگهداری از این عضو آسیب پذیر بسیار دقت کرد. بنابراین در اینجا 3 مورد از موارد مهم جهت حفظ و مراقبت لب را برای بانوان عنوان می کنیم البته این موضوع به این معنی نیست که آقایان نیازی به این مراقبت ها ندارند بلکه کمی دستورات برای آنها ساده تر است. به این صورت که در مورد آقایان نکشیدن سیگار و حفظ لبها از سرما و گاهی هم استفاده از ویتامین هایی که بصورت استیک بدون رنگ در بازار موجود است کفایت می کند. اما در مورد بانوان بحث کمی تخصصی تر خواهد شد.

بانوان باید 3 نوع مختلف از رژلب را استفاده کنند و در تهیه آنها بسیار دقت داشته باشند.

1.       رژلب های خاص: این گروه از رژلب ها شامل رژهایی می شوند که مواد تشکیل دهنده آنها ویتامین آ، ای، جوجوبا، رنگدانه های طبیعی و فیلترهای اشعه های UVA و UVB می باشد . البته واضح خواهد بود که رنگبندی اینگونه رژها زیاد نیست بنابراین بیشتر به عنوان بهداشتی از آنها استفاده می شود نه آرایشی، این گونه رژها معمولا در فصل تابستان یا مناطق گرمسیری که تابش نور خورشید زیاد است کاربرد دارد.

2.       رژلب های مرطوب کننده: همانگونه که می دانیم رطوبت یکی از اصلی ترین عوامل شادابی پوست می باشد بنابراین این عضو بسیار حساس که دارای پوست بسیار نازکی نیز هست باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و میزان رطوبت در این قسمت از بدن نیز بسیار مهم خواهد بود. این گونه رژلب ها معمولا دارای ویتامین، جوجوبا و مواد مرطوب کننده پوست هستند به عنوان مثال می توان از هیالورونیک اسید نام برد.البته اینگونه رژها بیشتر شاید در فصل سرما به کار آیند.

3.      رژلب های معمولی: آخرین مورد مربوط به رژهایی می شود که به طور روزمره از آنها استفاده می شود و بیشتر رنگبندی آنها برای شما مهم است نه خواص دیگر آنها ، شما می توانید با انتخاب مارک های معتبر و با توجه به مواد استفاده شده در آنها این رژها را انتخاب کنید و با استفاده از این سه گروه از لب های خودتان محافظت کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد