کشکول

صنعت گردشگری

کشکول

صنعت گردشگری

تاریخچه تولید و استفاده ناخن مصنوعی

تقریبا چندی است که در گوشه و کنار مجلات تبلیغاتی با این تبلیغ «کاشت ناخن»  زیاد مواجه خواهید شد. آیا تا به حال فکر کرده اید که این کار از کجا و چگونه آغاز شد و به زندگی ما راه یافت؟ یا اینکه این ناخن ها که از نوعی مواد شیمیایی ساخته می شوند چگونه تولید می شوند و مسیری که برای رسیدن به سالن های آرایشی طی می کنند چگونه است؟

با توجه به نزدیک شدن فصل تابستان و گرما که باعث افزایش تقاضا برای کاشت ناخن می شود مطمئنا تعداد زیادی از بانوان بدون دانستن جواب این سئوالات با پرداخت هزینه های بسیار سنگین ، با مراجعه به سالن های آرایشی برای کاشت ناخن اقدام می کنند. به همین دلیل بد نیست که کمی درباره تاریخچه این کار یعنی کاشت ناخن یا طراحی روی آن بدانیم.

در اوایل قرن نوزدهم میلادی بانوان یونانی با قرار دادن پوست پسته و چسباندن آنها روی ناخن ها و رنگ آمیزی کردن آنها به نوعی آراستگی خود را به نمایش می گذاشتند اما این کار برای همه زنان آن زمان قابل انجام نبود و صرفا افراد بسیار ثروتمند و طبقه بالای جامعه این کار را انجام می دادند به همین ترتیب کم کم این روش به اروپا راه یافت.

اما در سال 1954 میلادی یک دندانپزشک فیلادلفیای ایالات متحده آمریکا اولین نمونه از ناخن مصنوعی را در مطب خود ساخت فرد اسلاک FRED SLACK هنگام کار کردن در مطب خود روی یک مدل دندان مصنوعی با دستگاه تراش دندان به ناخن دست خود آسیب زد و باعث از بین رفتن ناخن دستش شد.

فرد توانست با استفاده از یک تکه فلز و استفاده از همان دستگاه تراش دندان ناخن فلزی نازکی برای خود بتراشد به همین ترتیب اولین مدل ناخن مصنوعی در مطب یک دندانپزشک ساخته شد چندی بعد به کمک برادرش تام اولین کارگاه ساخت ناخن مصنوعی را تاسیس کرد. اگر کمی دقت کنیم امروزه هم بسیاری از لوازم و دستگاههای کاشت ناخن مصنوعی در سالن های آرایشی شبیه به دستگاههای دندانپزشکی هستند که از همان مطب دندانپزشکی سرچشمه گرفته اند.

آنها با استفاده از نوعی پلیمر که در ساخت تیوپ خمیردندان به کار می رود اولین سری ای ناخن های مصنوعی را تولید کردند استفاده از این مواد به دلیل خاصیت انعطاف پذیری این ماده و شکل گیری آن بود که در آن زمان بهترین ماده برای تولید ناخن مصنوعی بود.

ناخن های آکریلیکی در دهه هفتاد میلادی به شدت در جهان مشهور شدند و طرفداران گسترده ای را به خود اختصاص داد و بانوان زیادی از آنها استفاده می کردند . این دو برادر توانستند مدلهای مختلفی را به بازار عرضه کنند که عبارتند از : FANCY, SQARE, OVAL, CURUE, FRENCH, EAGLE.

این کارگاه اولیه تولید ناخن مصنوعی به سرعت رشد کرد و به سودآوری زیادی رسید . به عقیده کارشناسان اصلی ترین عامل پیشرفت و استقبال از این ناخن ها 3 عامل بود که عبارتند از :

1. آسان بودن استفاده از آنها

2. سرعت عمل در نصب و استفاده از این ناخن ها

3. بانوان برای نگهداری ناخن های اصلی خود بسیار مشکل داشتند که با استفاده از این ناخن های مصنوعی این مشکل به سادگی از بین می رفت.

اما اصلی ترین عامل به عقیده یک جامعه شناس آمریکایی این تفکر بود که بیشتر مردم به این موضوع اعتقاد دارند که ناخن ها آیینه سلامتی بدن هستند بطوری که سلامتی افراد را می توان با نگاه کردن به ناخن آنها متوجه شد درست به همین دلیل بسیاری از بانوان به استفاده از این ناخن های منظم و مرتب با رنگی بسیار طبیعی که حاکی از سلامتی بدن آ‌نها داشت علاقمند شدند اما این علاقه دیری نپایید که از بین رفت .

با توجه به پیشرفت این صنعت در آن زمان مشکلاتی برای کاربران ایجاد شد  چسب های استفاده شده برای نگهداری ناخن مصنوعی روی ناخن اصلی بوی نامطبوعی داشت و پس از استفاده باعث از بین رفتن خاصیت اصلی ناخن کاربر می شد و در برخی از افراد باعث ایجاد قارچهایی زیر ناخن می شد که به سرعت باعث بدنامی این محصول بسیار زیبا شد و در سال 1974 میلادی اداره بهداشت ایالات متحده آمریکا استفاده از این ناخن را ممنوع اعلام کرد.

اما دست اندرکاران این صنعت تلاش کردند و مواد بدون عوارضی هم برای چسب ها و هم برای خود ناخن ها استفاده کنند تا دیگر عوارض جانبی نداشته باشد بنابراین کم کم دوباره این موضوع رونق پیدا کرد و ممنوعیت استفاده از آن نیز توست دولت برداشته شد. این تولید کنندگان با کمی تغییر در مواد اولیه و مواد شیمیایی استفاده شده در چسب ها و ناخن ها توانستند نظر مسئولان را به بهداشتی بودن این محصولات جذب کنند.

البته این بار علاوه بر ناخن های مصنوعی طراحی روی این گونه ناخن ها هم بسیار مد شد که باعث ایجاد نمایشگاههای بین المللی جهانی نیز در کشورهای مختلف جهان شد و هرساله سازندگان مختلفی از جهان در این نمایشگاهها شرکت می کنند و دستاوردهای خود را به دیگران ارایه می دهند.

حضور دوباره این صنعت باعث تحولی بسیار بزرگ در این صنعت شد بطوری که ابزار دقیقی و ماشین آلات بسیار پیچیده ای برای ساخت اینگونه وسایل تولید شد امروزه این ناخن ها توسط دستگاههای تزریق پلاستیک و قالب های بسیار دقیقی تولید شده و به صورت ردیف های چهل عددی از دستگاه پرس خارج شده و برای تولید به سالن جداسازی انتقال داده می شود و در بسته های 500 عددی و 250 عددی و 100 عددی و 10 عددی برای مصرف در سالن های آرایشی تولید می شود. (تصاویری از کارخانه تولید ناخن مصنوعی در کره جنوبی)

پس از آن برای طراحی های روی این گونه ناخن ها برچسب هایی تولید شد که علاوه بر طراحی های حرفه کاربران بتوانند طرح های مورد علاقه خود را شخصا در خانه و با ابزاری ابتدایی استفاده کنند.  اما پیشرفت از این هم فراتر رفت به گونه ای که ماشین های چاپ روی ناخن مصنوعی طراحی و ساخته شد که امروزه شما می توانید در گوشه و کنار مراکز خرید معتبر جهان یکی از آنها را ببینید این دستگاهها قادر هستند در کمتر از 2 دقیقه هرنوع طرحی که شما علاقمند باشید را روی ناخن های دست شما به چاپ برساند که این طرحها هیچ گونه محدودیتی ندارند و در حافظه دستگاه از قبل طراحی شده است. ناگفته نماد که هزینه اینکار هم نسبت به انجام آن در سالن آرایشی بسیار پایین تر و تقریبا کمتر از 10 دلار می باشد. (تصاویری از دستگاه چاپ روی ناخن به صورت اتوماتیک)

مهمترین نکته که باید بانوان به آن توجه کنند بهداشت و نظافت سالن آرایشی و ابزار استفاده شده آنها می باشد که عدم رعایت این نکات بهداشتی ممکن است باعث بیماری های مضمن پوستی در دستان کاربران ناخن مصنوعی شود. یکی از برندهای معروف موجود در بازار تهران محصولی از کره جنوبی به نام KEM می باشد.  می توانید در صورت نیاز به تهیه کلیه لوازم (تجهیزات سالن) و محصولات آرایشی با شماره تلفن  09121865710 آقای صفایی تماس حاصل نمایید. 

 

 

 

نظرات 2 + ارسال نظر
مریم پاییزی سه‌شنبه 24 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:17 ب.ظ http://www.autumnmarya.blogfa.com

سلام
خیلی متن جالب و قشنگی بود اما بیشتر از ناخن مصنوعی برای من طرز تهیه مواد لاک بود دوست داشنم بدونم که لاک از چه موادی تهیه میشه چجوری اصلا مواد که داره استاندارد هست یا نه و این مسائل اگر در این مورد هم مطلب بذارید ۲ برابر خوشحالم میکنید
تا دیدار بعدی
see you

درود برشما سرکار خانم مریم
قبلا از هرچیزی می خوام از شما و لطف شما تشکر کنم که درباره مطلب من نظرتون رو فرستادید همین نظرات شما بزرگواران باعث میشه که من تشویق به بهتر کارکردن بشم. لطف کنید یکبار دیگه توی وب لاگ من جستجو کنید و مطلبی را با عنوان بیشتر در مورد لاک ناخن بدانیم رو مطالعه بفرمایید. اگر مایل به خوندن روزنامه هم هستید مطالب من در روزنامه جام جم در ویژه نامه های چمدان و چاردیواری با موضوعات زندگی و گردشگری چاپ می شوند خوشحال میشم که نظرات شما رو در مورد آنها نیز بدانم.
با تشکر فراوان
موفق باشید.
ع.عزتی

زارع پنج‌شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 12:52 ب.ظ

باعرض سلام وخسته نباشید
پیشینه کاشت ناخن مطلب جالبی بود فقط میخواستم خواهش کنم منبع خود را در این خصوص معرفی کنید زیرا مطلبی بدون منبع موثق کارایی ندارد

درود برشما بزرگوار
این مطلب ترجمه‌ای از مجله بیوتی اند فاند هستش که برای شما بزرگواران ارسال شده است اگر سرکار هم کمی با استفاده از سرچ با زبان لاتین اقدام بفرمایید منابع زیادی را مقابل خود خواهید داشت . ارادتمندم حتما مطالب دیگری ارسال خواهد شد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد