کشکول

صنعت گردشگری

کشکول

صنعت گردشگری

Halong city (یاخلیج اژدها)

این شهر ساحلی که در شرق هانوی واقع شده در واقع نزدیک ترین مرکز توریستی به پایتخت کشور ویتنام است که هر ساله تعداد زیادی از گردشگران را به سمت جاذبه های خود جذب می کند . خلیج های زیبا ، غارها و جزایر مراجانی و تفریحات ساحلی از مهمترین جاذبه های این منطقه هستند.

با توجه به موقعیت جغرافیایی این شهر بهترین زمان برای سفر به این شهر ساحلی فاصله بین ماههای آبان تا اسفند ماه هر سال خواهد بود که در این زمان دما و رطوبت هوا برای هر گردشگری قابل تحمل  است البته در برخی موارد بسیار هم جذاب و لذت بخش خواهد بود.

برای رسیدن به خلیج اژدها بهترین روش استفاده از اتوبوس های عمومی و برون شهری از هانوی است این سفر با اتوبوس تقریبا 4 ساعت طول خواهد کشید و البته بسیار جالب و متنوع هم هست. برای دسترسی به این اتوبوس ها باید به ایستگاه مرکزی اتوبوس هانوی به نام Kim Ma در خیابان Nguyen Thai Hoc  بروید و از این اتوبوس ها که 4 بار در طول روز به سمت خلیج اژدها روانه می شوند استفاده کنید.

قایق سواری ، صخره نوردی ، تماشای طلوع و غروب آفتاب از روی صخره های بسیار زیبا ، شیرجه زدن از روی صخره های طبیعی در آب ، آشنایی با زندگی صیادان، تورهای تفریحی روی کشتی و آفتابگرفتن روی عرشه کشتی های تفریحی از اصلی ترین جاذبه های توریستی این شهر هستند. با توجه به این امکانات و جذابیت های تفریحی هر روز شاهد پهلوگرفتن کشتی های غولپیکر تفریحی یا همان کروزها از سراسر جهان در این شهر ساحلی هستیم، البته به غیر از مسافران ورودی از دیگر شهرهای ویتنام به طور کلی این شهر ساحلی در فصول یاد شده بسیار شلوغ و پر جنب و جوش است و شاید بتوان گفت طی این دوره این شهر هرگز نمی خوابد.

یکی از جاذبه های بسیار مهم این شهر تور یک ، دو و سه روزه کشتی های قدیمی و تفریحی هستند که معروفترین  آن ها کشتی قدیمی The Deragons Pearl از معروفترین کشتی های تفریحی در منطقه است. گردشگران با ثبت نام در اینگونه تورها که البته تعدادشان هم کم نیست چند روز روز خاطره انگیز و تجربه سفردریایی را به سبک دزدان دریایی را به خود هدیه خواهند داد. بطوری که این گونه کشتی پس از لنگر کشیدن از بندر به عنوان یک هتل دو، سه و چهار ستاره  با کابین های بسیار لوکس خود از مهمانان پذیرایی خواهند کرد و با لنگر انداختن نزدیک جزیره های اطراف این امکان را به گردشگران می دهد تا از نزدیک طبیعت بکر و دست نخورده دریایی را تجربه کنند.

به عنوان مثال بالارفتن از کوه و تجربه کوهپیمایی وسط اقیانوس شاید باورنکردنی ترین قسمت این سفر باشد اما اگر صخره نوردی و یا غارنوردی را به این مجموعه بیافزاییم مجموعه ای رویایی را بازگو کرده ایم که هر شنونده ای را به وجد خواهد آورد.

این شهر که در واقع می توان گفت از اصلی ترین بنادر تجاری کشور نیز هست محل عبور و مرور کشتی های تجاری زیادی خواهد بود بنابراین هنگام شب وقتی از روی عرشه کشتی تفریحی خود به سیاهی دریا که اطراف شما را احاطه کرده نظری بیاندازید روشنایی کشتی های تفریحی و تجاری اطراف شما همانند الماسی در دل تاریکی اقیانوس می درخشد و صحنه هایی بسیار جالب خلق خواهند کرد حال اگر شما هم یکی از همان نقاط نورانی باشید احساس بسیار خوبی خواهید داشت .

تجربه سفر دریایی با این کشتی قدیمی که به سبک کشتی دزدان دریایی بازسازی شده بسیار با ارزش خواهد بود ، بخشی از برنامه تورهای این کشتی ها پهلو گرفتن کنار بزرگترین جزیره که امکانات اقامتی مناسبی در آن مهیاست خواهد بود خوردن یک وعده غذا در ساحل این جزیره و آرامش آن باعث می شود که روحیه هر گردشگری تازه شده و به خود، اجازه دهد که هزینه این تور را پرداخت کند . اما تیر خلاص این تور به ذهن جست و جو گر گردشگران همراه خود بازدید از یکی از معابد بسیار قدیمی بودایی که 40 کیلومتر از ساحل دریا فاصله دارد و نوک قله یکی از این تپه های مرجانی ساخته شده است خواهدبود تصور کنید هنگام بازدید از این معبد قدیمی چه احساسی خواهید داشت ، سکوت و آرامش معبد باعث می شود تا هر ذهن آشفته ای را آرام و خلاق کند .

اما وقتی دوباره قدم به ساحل گذاشتید مهمترین جایزه ای که به خود خواهید داد نوشیدن یک فنجان قهوه ویتنامی در یکی از کافی شاپ های شهر خواهد بود و خستگی سفر  دریای خود اما جالب با کشتی قرن نوزدهمی را بیرون خواهید برد و برای  ادامه سفر آماده خواهید شد. بهترین کافه ای که برای خوردن قهوه اصیل ویتنامی کافه 555 است البته شاید کمی برای نشستن روی صندلی و خالی شدن میز معطل شوید اما به ارزشش را خواهد داشت.

در طول اقامت یک هفته ای خود در این شهر حتما باید سری به بازار محلی شهر بزنید واز نوشیدنی های محلی این شهر که به عقیده بسیاری از افراد شهر برای سلامتی هم بسیار مفید است  نوش جان کنید اکثر این نوشیدنی ها از گیاهان دارویی تهیه شده و به صورت جوشانده خنک یا گرم به علاقمند پیشنهاد می شود ولی خوشمزه ترین قسمت این سفر می تواند خوردن انواع چیپس باشد که رونق بسیار خوبی هم در منطقه دارد بطور کلی ساکنان این شهر اکثر میوه را به صورت چیپس به عنوان تنقلات مصرف می کنند در برخی از موارد حتی بسیاری از آبزیان را نیز به همین روش و به عنوان میان وعده غذایی میل می کنند ولی به هر حال یادتان باشد که حتما به فروشنده بگویید که کمترین میزان فلفل را برای شما استفاده کند چون در غیر این صورت به جز سوزش فلفل و جاری شدن اشک از چشمانتان چیز دیگری را متوجه نخواهید شد. اما نکته مهمتر اینکه در مورد چپیس آبزیان زیاد کنجکاوی به خرج ندهید چون واقعا مزه قابل تحملی ندارند .

خلیج اژدها واقعا تجربه ای بسیار گرانبها برای هر گردشگری خواهد بود و یقینا هرگز خاطرات آن فراموش نخواهد شد.

کامل ۲۲/۸/۹۰

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد