کشکول

صنعت گردشگری

کشکول

صنعت گردشگری

هنگ کنگ سرزمین آسمان خراش ها

هنگ کنگ سرزمین نئون های رنگی و تابلوهای تبلیغاتی

هنگ کنگ جزیره ای درخشان در دل تاریکی شب

جزیره هنگ کنگ پس از آزادی چین از دنیای کمونیست و فروپاشی کمونیست در این کشور استقلال خود را بازیافت و به عنوان یک کشور مستقل در جامعه جهانی شناخته شد.

این کشور زیبای جزیره ای و سرسبز آسیایی با مساحت بسیار کم خود جمعیتی زیادی را در خود جای داده و در واقع به رشد خود در ارتفاع ادامه داده چون در سطح جایی برای گسترش و رشد شهر نیست به همین دلیل هنگام فرود آمدن هواپیما در فرودگاه بین المللی هنگ کنگ تعداد زیادی آسمانخراش را خواهید دید .

برای رسیدن به این سرزمین سرسبز و شلوغ باید از یکی از خطوط هوایی خارجی استفاده کنید و بهترین آنها یکی از خطوط هوایی کشورهای حوزه خلیج فارس است پس رسیدن به این کشور (حاشیه خلیج فارس) و تعویض هواپیمای خود تقریبا 9 ساعت پرواز را تجربه خواهید کرد هنگ کنگ تقریبا حدود شش ساعت با ایران اختلاف ساعت دارد بنابراین تغییر ساعت و فاصله طولانی مسافرت باعث خستگی شما خواهد شد در روزهای اول اقامت خود دچار بی خوابی خواهید شد.

این کشور با توجه به موقعیت جغرافیایی خود تابستان هایی بسیار گرم و مرطوب و در زمستان هم خیلی سرد است بنابراین بهترین زمان سفر به این کشور اوایل بهار تا اوایل تابستان خواهد بود اگر قصد سفر به این کشور را دارید بهتر است به تنهایی اقدام کنید چون هنوز شرکتی نتوانسته تورهای ثابتی در این مسیر برقرار کند و شاید پیدا کردن یک تور مسافراتی برای رسیدن به این کشور بسیار دشوار باشد. برای مسافرت خود به مدت یک هفته در این کشور جزیره تقریبا باید 4 میلیون تومان هزینه در نظر بگیرید که عمده هزینه شما برای حمل ونقل هوایی خواهد بود. اما اگر تسلط کامل به زبان انگلیسی و امکان استفاده از اینترنت را دارید می توانید خطوط هوایی بسیار ارزان قیمت تری را که از کشورهای عربی همسایه به مقصد هنگ کنگ  پرواز کنند را بیابید و هزینه خود را کاهش دهید.

اما استفاده از این خطوط شاید کمی مشکلات هم داشته باشد چون این خطوط ارزان قیمت معمولا در ساعت های نامتعارف وارد کشور مقصد می شوند معمولا مسافران دچار خستگی می شوند به عنوان مثال ممکن است شما ساعت 6 بامداد وارد خاک هنگ کنگ شوید و با توجه به قانون هتل های این کشور تا ساعت 12 ظهر  نتوانید اطاق خود را تحویل بگیرید و استراحت کنید اما شاید کاستن از هزینه ها در برخی از مواقع ارزش این خستگی را نیز داشته باشد، به یاد داشته باشید که سفارت هنگ کنگ شرایط دشواری را برای دریافت ویزا در نظر گرفته بنابراین سعی کنید تقریبا دو ماه قبل از مسافرت اقدام به دریافت ویزا کنید.

برایی رزو هتل هیچ نگرانی نداشته باشید،  هم از طریق اینترنت می توانید اقدام کنید و هم هنگام ورود در فرودگاه امکان این کار برای شما محیا شده بطور کلی در اکثر کشورهای دنیا این امکان فراهم شده بنابراین هیچ مشکلی نخواهید، داشت. اما اگر با اینترنت اینکار را انجام می دهید خوب زمان بگذارید و حوصله کنید چون ممکن شرایط بسیار ایده آلی را بیابید و اصلا عجله نکنید. بطور کلی از شبی 50 دلار به بالا می توانید بسته به بودجه خودتان اطاق رزرو کنید و از خدمات هتل استفاده کنید. از آنجایی که تعداد هموطنان ساکن در این کشور بسیار محدود است اصلا به امید کمک آنها نباشید هیچگاه نگران مشکل ارتباط برقرار کردن نباشید چون می توانید به هر شکل ممکن، منظور خود را به آنها بفهمانید البته باید این موضوع را هم درنظر گرفت که از کوچک و بزرگ این کشور تسلط کامل به زبان انگلیسی دارند و می توانند به این زبان به خوبی صحبت کنند.

وقتی پس از 9 ساعت پرواز در فرودگاه بین المللی هنگ کنگ هواپیما به زمین می نشیند و شما وارد سالن فرودگاه می شوید شلوغی و ازدحام جمعیت و رفت وآمدها به شدت نظر شما رو جلب می کند بعد از آن متوجه رطوبت زیاد هوا و تمیزی محیط اطراف خود خواهید شد. این شلوغی و ازدحام در لحظات اول ممکن است شما رو گیج و مبهوت کند. ولی به زودی به این ازدحام عادت خواهید کرد برای رسیدن به شهر که البته شاید زیاد هم دور نباشد می توانید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید ، نظم و انضباط این وسایل نقلیه عمومی بسیار قابل تحسین خواهد بود. با خریدن یک نقشه از داخل فرودگاه می توانید به سادگی مسیر خود را پیدا کنید. اما مثل معمول هزینه تاکسی بسیار بالا خواهد بود بنابراین دقت کنید .

دو نوع وسیله نقلیه عمومی در این کشور نظر شما رو جلب خواهد کرد یکی اتوبوس های دو طبقه بسیار زیبا و مدرن امروزی است که وقتی هوا آفتابی باشد سقف پلاستیکی آنها را باز می کنند  تا مسافران بتوانند به راحتی مناظر اطراف را ببینند و دیگری ترامواست که صدای دینگ دینگ آنها در همه خیابان ها شنیده می شود و شما رو از نزدیک شدن این وسیله به شما آگاه می کند. این شهر در عین شلوغی و ازدحام بسیار بالای جمعیت بسیار منظم و مرتب است که شاید تحسین برانگیز نیز باشد. به عنوان مثال خطوط بسیا منظم مترو جزایر این کشور را به طور کامل به یکدیگر متصل کرده و ترافیک شهری را کنترل کرده و باعث آسان تر شدن شرایط مسافرت های درون شهری مردم و گردشگران شده است .

اگر واقعا به دنبال وسیله نقلیه ارزان قیمت هستید بهترین گزینه شما  کشتی های مسافربری بین جزیره هاست که در واقع اتوبوس های دریایی نام دارند این اتوبوس ها در زمان مشخص و اسکله های مشخصی پهلو می گیرند و هر بار تعداد زیادی از مسافران را به جزیره مقصد می برند بلیط هر بار استفاده از آنها تقریبا 700 تومان خواهد بود بنابراین با توجه به تابلوهای نصب شده جلوی اسکله ها و یا خرید دفترچه راهنمای حرکت این کشتی ها می توانید برنامه ریزی کنید و از این سیستم حمل ونقل عمومی بسیار ارزان نیز استفاده کنید و البته خالی از لطف هم نیست. اما به یاد داشته باشید که سیستم رانندگی در این کشور برعکس ایران است یعنی راننده سمت راست ماشین خواهد نشست و خیابان ها هم برعکس خواهد بود بنابراین سعی کنید این موضوع برای شما مشکل ساز نشود . البته رانندگان تاکسی و مردم این شهر به این اشتباه رایج  گردشگران عادت کرده اند و زیاد برای آنها جلب توجه نمی کند بلکه با لبخندی شما را به سمت درست راهنمایی خواهند کرد .

ساکنان این کشور سه ماه از سال را زیر رگبار شدید باران سپری می کنند اما هرگز از سرعت و تکاپوی خود نمی کاهند بلکه با آن همراه می شود و برنامه ریزی می کنند تا خللی در اداره کارهایشان ایجاد نشود

 ثروتمند شدن و پولدار بودن در بین مردم هنگ کنگ به عنوان یکی از آرزوها در آمده و کشور هنگ کنگ در جهان با آمار تعداد زیاد  ثروتمندانش از این نظر هم معروف شده است. بنابراین پول و ثروت شاید در این کشور نکته کلیدی ومهمی باشد بطوری که ثروتمندان این کشور جزیره و محل اقامت خودشان را از مرکز شهر جدا کرده اند و جداگانه در رویاهای خود زندگی می کنند. خودروهای بسیار گرانقیمت و ساختمان های مجلل نشانه های این جزیره پولدارنشین هنگ کنگ است.

عقیده خرافاتی این مردم نسبت به عدد 4 بسیار جالب است این مردم اعتقاد دارند این عدد یعنی عدد مرگ و هرگز آنها را در بین شماره های خود استفاده نخواهند کرد بگونه ای که شما در آسمانخراش های این کشور وقتی داخل آسانسور می روید هرگز این عدد را نخواهید دید و جای این عدد خالیست. بازار وسایل الکترونیکی بخصوص موبایل در این کشور بسیار پر رونق است و بسیاری از کارخانه های این کشور در همین برج های سر به فلک کشیده مشغول به کار هستند.

بطور کلی کار گروهی در بین این مردم سختکوش به عنوان یک نشانه نهادینه شده شکلی  که این مردم از دوران دبستان در قالب گروه های پیشاهنگی کار گروهی را آموزش می بینند ، گروههای پیشاهنگی در رده های سنی مختلف در این کشور سرسبز از منزلت و مقام خوبی برخوردار هستند و امکانات منحصر به خودشان را در اختیار دارند مثل مراکز تفریحی، هتل، بیمارستان و... . مصرف گرایی و داشتن آرزوهای بسیاز بزرگ در بین هنگ کنگی ها بسیار رواج دارد طوری که آنها با توجه به اعتقادشان به زندگی پس از مرگ حتی بازاری برای برآورده کردن این آرزوها بنا کرده اند در این بازار کلیه وسایل را که از کاغذ تولید شده را می فروشند و با خریدن این وسایل برای مردگان و سوزاندن آنها کنار خاکسترشان کمک می کنند تا روح آنها به آرزوهایشان برسند به عنوان مثال شما از کیک تولد تا لوازم اشپزخانه مثل یخچال را که از کاغذ ساخته شده را در این بازار خواهید یافت و می توانید آنها را بخرید و آتش بزنید تا به روح متوفی شما برسد و آرزوی او را برآورده کنید .

مهتمرین علاقه این مردم شرطبندی روی اسب ها در میدان اسبدوانی معروف شهر خواهد بود این فضای خالی بین آسمانخراش های سربه فلک کشیده از شور و هیجان زیادی برخوردار است و تا پاسی از شب مردم را پذیرایی خواهد کرد. این میدان اسبدوانی در سطح آسیا بسیار مشهور و معروف است.

هنگ کنگ با توجه به امکانات بسیار زیادی که برای صنعت گردشگری و اقلیم دریایی خود در اختیار دارد هر روز تعداد زیادی از کشتی های بزرگ تفریحی را به سمت خود جذب می کند و آنها در بنادر معروف این کشور پهلو می گیرند و تعداد زیادی گردشگر را روانه دیدنی های این کشور می کنند. اما به یاد داشته باشید که غذا اصلی ترین مشکل در این سفر برای شما خواهد بود  و بهترین پیشنهاد رستوران کابل کباب برای مسلمانان خواهد بود . برای یافتن این رستوران می توان از مسئول هتل کمک گرفت که البته کار زیاد سختی نیست.در این رستوران می توانید از خوردن یک غذای حلال فود لذت ببرید اما یقین داشته باشید که هرگز مزه این غذا مثل غذای اصلی آن در زادگاهش نیست.

از این مسایل عمومی ساکنان این کشور کوچک جزیره ای که بگذریم نوبت به برشمردن مراکز تفریحی و توریستی این کشور می رسد. این کشور پرازدحام با برج های بلند خود که بلند ترین این برج ها برج ACC است و از بالای آن می توان کل کشور را دید هنگ کنگ با توجه به مساحت بسیار کم این کشور مراکز دیدنی و توریستی زیادی را در خود جای داده که هر ساله تعداد بی شماری از گردشگران گوشه و کنار دنیا را به سمت خود می کشند. فروشگاههای بسیار مجلل، که اکثر آنها تا  پاسی از شب باز هستند ، معابد بسیار قدیمی و زیبا، مراکز تفریحی و ... از این جمله جاذبه ها هستند.

اما به دلیل تراکم و نوع خیابان بدنی این شهر بهترین گزینه برای استفاده بهینه از زمان مسافرت و تعطیلات برای گردشگران استفاده از تورهای یک روزه خواهد بود اگر تمایل به استفاده از این تورها دارید می توانید از بروشورهای تبلیغاتی آنها در داخل سالن انتظار هتل شما قرار گرفته، استفاده کنید و با خیال راحت هنگام استراحت در اتاق خود برنامه فردا را تعیین کنید، البته فقط با یک تلفن . به یاد داشته باشید که کلیدی ترین نکته در باره این تورها زمان بندی آنها است . این تورها راس ساعت مقرر حرکت خواهند کرد بنابراین اگر از این تورها استفاده کردید و قرار شد که راس ساعت 3 در محل پارک خودرو حاضر باشید حتما راس ساعت در محل حاضر باشید چون راهنمای شما با جمع کردن امضاء از دیگر مسافران و تایید اینکه شما راس ساعت در محل نبودید حرکت خواهد کرد و شما دچار مشکل بزرگی برای بازگشت به هتل خود خواهید شد که البته این مشکل ممکن از چند صد دلار باشد.

Madam TUSSANDS

این موزه که درواقع موزه مجسمه سازی است یکی از پربیننده ترین جاذبه های توریستی کشور هنگ کنگ است . با مراجعه به این موزه شما می توانید مجسمه تعدادی زیادی از افراد مشهور و معروف جهان از جمله سیاستمداران ، ورزشکاران ، هنرمندان و افراد سرشناس جهان را ببینید اما این مجسمه ها اینقدر طبیعی ساخته شده اند که گاهی اوقات شما اشتباها به آنها سلام می کنید و دوست دارید با آنها حرف بزنید اما تنها خوبی ساکنان این موزه این است که بدون هیچ محدودیتی می توانید به آنها نزدیک شوید و با آنها عکس بگیرید و بادیگاردهای آنها مزاحم شما نخواهند شد.

Hollywood road and man mo temple

این خیابان مشهور در هنگ کنگ که به cat street (خیابان گربه ) نیز معروف شده با بازارهای روباز خود و مغازه های عتیقه فروشی اش می تواند ساعت ها شما را به خود مشغول کند و بهترین مکان برای خرید سوغاتی برای خانواده خواهد بود  ولی به یاد داشته باشید که قیمت این اجناس زیاد هم ارزان نیست. وقتی در این خیابان قدم می زنید ناگهان بوی بسیار مطبوعی شما را به خود جلب خواهد کرد و حس کنجکاوی شما رو بر می انگیزد اگر به دنبال منشاء‌این بو بروید به معبد مان مو (MAN MO TEMPLE)خواهید رسید این معبد با معماری بسیار زیبای خود و آرامش حاکم بر فضای آن می تواند پس از یک ازدحام و شلوغی بازار مکان بسیاری جالبی برای تجدید قوای شما باشد بوی بسیار مطبوع این معبد حاصل از سوزاندن تعداد زیادی از عودهای خوشبو در این معبد  است ولی اصلی ترین معبد این کشور معبد روم تای شی (ROOM THAI SHI)  است و سالانه تعداد زیادی از زائران را از کوشه و کنار این کشور به خود جلب می کند.

THE PEAK

این تپه به دلیل دید بسیار منحصر به فرد خود از شهر بین گردشگران و ساکنان این کشور از شهرت خوبی برخوردار است اما برای رسیدن به بالای آن باید از وسیله ای 120 ساله استفاده کنید که نامش TRAM است این در واقع همان ترامواست که با کابل به بالای تپیه کشیده می شود و شما را به ارتفاع تقریبا 400 متری از سطح دریا می برد.بطور کلی این کشور به دلیل اقلیمش اکثرا در ارتفاع ساخته شده بنابراین شما تعداد زیادی پله برقی را در کوچه و خیابان های شهر می بینید که مردم برای رفت و آمد و رسیدن به مقاصد خود از آنها استفاده می کنند به نوعی می توان این کشور را کشور پله برقی ها ی طولانی نیز نامید.به این ترتیب در بسیاری از خیابان ها و کوچه های شهر به جای پیاده روها دو پله برقی که در جهت عکس همدیگر کار می کنند را خواهید دید.

وقتی بالای این تپه می رسید با دیدن مناظر اطراف خود اگر هوا آفتابی باشد به واقع حیرت زده خواهید شد منظره خلیج ویکتوریا درست مثل یک تابلوی نقاشی خودنمایی می کند . آسمانخراش ها و پوشش سبز گیاهی این جزایر بسیار جالب توجه و جذاب است. به یاد داشته باشید که حتما شب هم از این تپه نیز بازدید کنید تا از مراسم نورپردازی های بسیار زیبای داخل شهر و تابلوی های بسیار زیبای شهر عکاسی کنید و عکس های زیادی را به عنوان یادگاری به منزل بیاورید.

اگر هنگام غروب آفتاب بالای تپه باشید و پس از غروب به شهر نگاه کنید با روشن شدن چراغ ها و لامپ ها در شهر درست انگار در یک مکان تاریک به جعبه جواهرات دزدان دریایی نگاه می کنید این شهر با درخشش بسیار زیبا و رنگارنگ خود مثل صندوقچه ای پر از جواهرات در دل تاریکی می درخشد و باعث حیرت شما از این همه زیبایی می شود.

Western market

این مرکز خرید از سال 1991 میلادی که بازسازی شده به عنوان بهترین مرکز خرید برای خرید مارک های معروف لباس در این کشور شناخته شده و ساختمان Edwardian  معروفترین پاساژ این منطقه است که در سال 1906 میلادی با نمایی بسیار منحصر بفرد ساخته شده این ساختمان قرمز رنگ در این بازار شلوغ نظر هر بینننده ای را به خود جلب می کند. این بازار بهترین مکان برای خرید پارچه ، لباس و دیگر مصنوعات کشورهای غربی است.  اما برای رسیدن به این بازار می توانید از مترو استفاده کنید و در ایستگاه sheung wam  پیاده شوید و از خروجی B یا C خارج شوید بنابراین درست وسط این بازار روی زمین خواهید آمد. هنگام استفاده از مترو کاملا دقت کنید و به تابلوهای راهنمای نیز توجه کنید چون با توجه به تراکم شهر در صورت استفاده از خروجی غلط چند بلوک قبل یا بعد از محل مورد نظر خود روی زمین خواهید آمد. البته رو باز بودن این بازار نکته بسیار جالبی است چون اکثر محل های تجاری و بازارهای هنگ کنگ در برج ها ساخته شده و چندین طبقه بالاتر از سطح زمین قرار گرفته اند و در فضایی سرپوشیده واقع شده اند بنابراین این یک حسن برای این بازار خواهد بود. در واقع شاید برخی از مردم و کارکنان این بازارها در طول روز هرگز خورشید و آسمان را نبینند بگونه ای که هنگام صبح با مترو زیر برج محل کار خود پیاده می شوند و بعد از ظهر هم تا محل زندگی خود با مترو از زیر زمین به منزل می روند.

این بازار یک ویژگی بسیار منحصر به فردی هم دارد و آنهم خیاطی های بسیار سریع آن است شما اگر صبح ساعت 10 پارچه یک دست کت و شلوار  خود را به این خیاطی ها تحویل دهید بعد از ظهر ساعت 5 می توانید آن را به تن کنید و از شرکت در یک میهمانی بسیار جذاب لذت ببرید.

Lan Kawi Fong

هنگامی که خورشید در سطح شهر غروب می کند و درواقع مردم خودشان را برای استراحت آماده می کنند این منطقه تازه آماده زندگی می شود و سرحال و شاداب شروع به کار می کند. رستوران های متعدد و کافه های این منطقه مکانی مناسب برای شب زنده داری و لذت بردن از یک وعده غذای بسیار خوشمزه خواهد بود. اگر اختلاف ساعت و دوری از وطن خواب شما را مختل کرده می توانید شب خود را در این منطقه به صبح برسانید.

SOHO (South of Hollywood street)

نام این خیابان در واقع از همان خیابان هالیوود گرفته شده و مخفف این نام است و معنی آن قسمت جنوبی خیابان هالیوود است. دو خیابان معروف Shelly و Elgin  مکانهایی مناسب برای قدم زدن بعد از شلوغی خیابان هالیوود است . این خیابان ها به دلیل تعداد زیاد رستورانهای معروف از سراسر جهان و البته یک یا دو رستوران حلال فود خود باعث شهرت در میان گردشگران و مشتاقان این کشور شده است هنگام قدم زدن در این دو خیابان با استشمام بوهای مختلف از غذاهای ملل مختلف درست مثل این است که در آن کشورها قدم می زنید. بخصوص بوی ادویه کاری هندی که برای ما ایرانیان آشناست نظرها را جلب می کند.

Golden vally race corse

در واقع این منطقه همان میدان اسبدوانی مشهور در هنگ کنگ است که مسابقات اسبدوانی بسیار معروفی در سطح جهان را پذیرایی کرده و منطقه خوبی برای گذراندن یک بعد ازظهر خنک بین دوستدداران این ورزش برای گردشگران خواهد بود.

Jumbo kingdom

آیا تا به حال حس خوردن شام در یکی از مجلل ترین کاخ های سلطنتی چینی را تجربه کرده اید؟ اگر مایل به این تجربه هستید با کمی ولخرجی می توانید در یکی از معدود رستوران شش ستاره جهان در هنگ کنگ خودتان را مهمان کنید و واقعا مثل یک پادشاه شامی را نوش جان کنید. این رستوران که مانند کشتی شناوری ساخته شده تقریبا هر شب 2300 نفر را پذیرایی می کند و با خاطراتی خوش روانه منازل یا هتل هایشان می کند.

Ocean park

در واقع هیجان انگیز ترین قسمت سفر شما این قسمت خواهد بود. این پارک در واقع نمونه ای از یک باغ وحش بسیار بزرگ و در مساحتی حدود 900 هزار متر مربع در یک جزیره مستقل از شهر ساخته شده است و تعداد زیادی از حیوانات دریایی و خشکی را در خود جای داده است. بطور کلی می توان گفت این جزیره مجموعه ای کامل برای تفریح یک روز گردشگران و دوستداران حیات وحش خواهد بود.

Aqua park که در واقع یک آکواریوم بسیار بزرگ است این امکان را برای شما مهیا ساخته تا بتوانید از پایین به زندگی واقعی حیوانات دریایی که در بالای سر شما شنا می کنند نگاه کنید این آکواریوم حدود 5000 جانور دریایی را در خود جای داده که از 400 گونه مختلف هستند. شما می توانید با پایین رفتن از یک تونل به زیر این آکواریوم بروید و با نگاه کردن به بالا به عظمت پروردگار خود پی ببرید و سر فرود آورید. در بخشی دیگری از این باغ وحش حیواناتی چون گربه سانان و درندگان دیگر مشغول ادامه زندگی خود هستند اما بخش بسیار شلوغ این باغ وحش قسمت مربوط به خرس های پاندای معروف چینی است که تعداد زیادی را به خود جلب کرده اند.  اما اگر اهل بازی هستید می توانید از قسمت شهربازی این جزیره نیز دیدن کنید و با استفاده از وسایل تفریحی این پارک که معروفترین آنها ترن هوایی بسیار جالب آن است لذت ببرید.

Repulse bay

این ساحل بسیار زیبا محل تجمع دوستداران آب و ورزش های آبی در این کشور شده است و تعداد زیادی از علاقمندان به ماهیگیری را هم به خود جلب کرده است . امکانات خوب هتل های مجلل آن و امکانات تفریحی بسیار بالای این بخش از هنگ کنگ باعث شده که اکثر گردشگران این کشور از این منطقه سر در آورند اما هرگز لذت خوردن یک فنجان چای هنگام غروب آفتاب را در رستوران های ساحلی این منطقه از خود دریغ نکنید از ورزش های آبی که بگذریم نورافشانی و آتشبازی هر شب در این منطقه مناظر بسیار جالبی را برای بازدید کنندگان خلق می کند و شور و هیجان خاصی را به بازدید کنندگان هدیه می دهد.

Stanley market and murray house

این بازار معروف هنگ کنگ در قسمت جنوبی جزیره واقع شده و از آفتاب بسیار دلچسبی برخوردار است این بازار بهترین مکان برای خرید پوشاک و سوغاتی خواهد بود این بازار هفت روز هفته از ساعت 10 صبح تا 17 فعال و جمعیت زیادی را به خود جلب می کند و در واقع بازار مکاره ای را تشکیل داده که بسیار دیدنی و جالب است. بازار زیورآلات ، پارچه، مصنوعات و صنایع دستی این کشور اصلی ترین جاذبه های این بازار هستند که البته قیمت بسیار مناسبی هم دارند. اما موزه دریایی هنگ کنک که در این منطقه واقع شده نیز اهمیت ویژه ای به این منطقه داده این موزه 160 ساله باعث جلب گردشگران به این منطقه شده و از سال 1998 میلادی این موزه به عنوان رستوران هم به روی عموم باز شده و پذیرای مشتاقان تاریخی این کشور است.

DHL hongkong ballon

اگر از ارتفاع نمی ترسید و قصد دارید مقدار زیادی آدرنالین را در خون خود جاری کنید این فرصت را به دست آورده اید می توانید با استفاده از این بالن تبلیغاتی تا ارتفاع حدود یک کیلومتری زمین بالاروید و از بالای شهر آسمانخراش ها نظاره گر جنب و جوش مردمی که شاید به اندازه سرسوزنی آنها را ببینید باشید و از این همه تراکم و جنب و جوش لذت ببرید. اما اگر از ارتفاع می ترسید و دوست دارید از بالا به این شهر نگاهی بیاندازید می توانید به برج sky100 بروید و از طبقه فوقانی این برج و از پشت پنجره های بسیار حفاظت شده به شهر نگاه کنید که اگر هوا آفتابی باشد افق دید شما بسیار زیاد خواهد بود.

Lei yue mun seafood bazzar

این بازار ماهی فروشی از سال 1992 میلادی به دلیل برگزاری مسابقات بین المللی ماهیگیری و پخت غذاهای دریایی از شهرت جهانی برخوردار شد و به عنوان نقطه ای برای جذب گردشگران نیز تبدیل شده اگر از بوی ماهی و غذاهای دریایی ناراحت نمی شود البته این بو در این سفر همیشه همراه شما خواهد بود. می توانید به این بازار بروید و از خوردن یک وعده غذای بسیار تازه دریایی لذت ببرید.  می توانید غذای خود را در میان حوضچه های ماهی زنده انتخاب کنید و دستور پخت آن را به سرآشپز بدهید این بازار جاذبه دیگری هم برای شما دارد و آنهم تماشای ماهیهای بسیار زیبای آکواریومی است . بخشی از این بازار به فروشگاههای این نوع ماهی ها تبدیل شده است.

Yuenpo street bird garden

این مرکز پرنده فروشی هم محل تجمع علاقمندان به حیوانات خانگی است و با توجه به علاقه این مردم به نگهداری از حیوانات خانگی تجارت خوبی هم برای بازرگانان فراهم آورد‌ه اند البته شنیدن صدای آواز این پرندگان در میان این همه برج و سیمان و آهن بسیار جالب خواهد بود.

Ladies market

شما اگر به عنوان بانوی گردشگر به این کشور سفر کرده اید در این بازار که مخصوص بانوان ساخته شده می توانید بهره کافی و کاملی برید این بازار بسیار مشهور که در واقع تمامی وسایل و فروشگاههای آن مربوط به بانوان است  می توانید برای شما بسیار جذاب و جالب باشد.

بخش های تاریخی ، تجاری و فرهنگی هنگ کنگ هر کدام جاذبه های خوبی برای یک سفر بسیار خاطره انگیز به این کشور خواهد بود که البته برای یک هفته شاید وقت کافی برای بازدید از دیگر مراکز هم نداشته باشید ولی اگر فرصت بیشتری داشتید می توانید به بخش های دیگری چون

Sik sik yuen wong taisin temple

Clock tower

Cheung shawan road fashion ftreet

سری بزنید و از آنها نیز بازدید کنید. اما هرگز تور شبانه دریایی را از دست ندهید چون  مناظر خیره کننده ای را از دست خواهید داد. هنگام بازگشت از این سفر مطمئن باشید که در مدیریت زمان و بهره وری در کارهایتان ، استاد شده اید و با پشتکار بیشتری درست مثل هنگ کنگی ها برای رسیدن به آرزوهای خود تلاش می کنید و به کار ادامه خواهید داد.

عماد عزتی

نظرات 2 + ارسال نظر
[ بدون نام ] یکشنبه 10 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 11:29 ب.ظ

عالی بود دستت درد نکند

درود برشما
قبل از هرچیزی خوشحال هستم که مطلبی مفید برای دوستان ارایه کردم

امیدوارم موفق و پیروز باشید به یاد داشته باشید که من هرهفته روزهای دوشنبه ساعت یازده تا سیزده روی موج اف ام فرکانس 98 مگاهرتز برنامه صنعت گردشگری را دارم و در خدمت شما دوستان هستم در ضمن روزنامه کسب و کار هم در زمینه گردشگری مطالب جالب و خواندنی زیادی خواهد داشت
ارادتمند شما عزتی

niki جمعه 7 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 02:44 ب.ظ

بسیاااار سپاسگزارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد