کشکول

صنعت گردشگری

کشکول

صنعت گردشگری

استفاده از صندوق امانات

همه ما تجربه یک روز خرید خسته کننده را داشتیم و لذت رهایی از دست بسته ها و کیسه های خرید را نیز چشیده ایم، البته این موضوع بیشتر هنگام خرید سال نو اتفاق می افتد یا اینکه در یک سفر تفریحی وقتی به مراکز خرید سری می زنیم این موضوع بیشتر از قبل خودنمایی می کند و همیشه منتظر دریافت کمک خواهیم بود. در اکثر کشورها مدیریت خدمات شهری اقدام به ساخت و نصب صندوق های امانات در مراکز خرید ، ایستگاههای مترو و مبادی ورودی شهر کرده است تا پاسخی بسیار مطمئن و لذت بخش به نیاز مردم و گردشگران باشد.

این احساس خوب و لذت رهایی از بار اضافی هنگام قدم زدن و خرید کردن خود سوژه ای بسیار ناب برای کلاهبرداری و سوء استفاده های متعدد در گوشه و کنار جهان شده است.

شاید استفاده از صندوق امانات در مراکز خرید بزرگ یا خیابان های اصلی و ایتسگاههای مترو هنوز در ایران مرسوم نباشد اما این موضوع و استفاده از اینگونه صندوق ها به امری بسیار عادی در بسیاری از کشورها تبدیل شده است و اکثر کسانی که به خارج از ایران سفری داشته اند حتما با یکی از این صندوق ها سروکار داشته اند، حال اگر جزو گروهی هستید که با این امکانات رفاهی سروکار داشته اید یا اینکه قصد سفر به کشورهای خارجی را دارید به هر حال بهتر است چند نکته کلیدی را برای چگونگی استفاده از این امکانات رفاهی که در اختیار شما قرار می گیرد را به خاطر بسپارید تا اینکه اجناسی را که خریده اید از دست ندهید.

بطور کلی مسئولیت این صندوق ها بر عهده شهرداری هر شهر یا مدیریت مرکز خرید محل نصب آنها خواهد بود و معمولا هم یک مامور امنیتی در کنار آنها مشغول به انجام وظیفه است، بنابراین شناسایی صندوق های معتبر کار دشواری نخواهد بود اما وقتی تصمیم به استفاده از این صندوق ها را دارید صرفا با دیدن یک نفر با لباس مخصوص و ردیفی از صندوق ها، اجناس و لوازم خود را داخل آنها قرار ندهید . به یاد داشته باشید که برای استفاده از این صندوق ها باید مقداری هزینه کنید درست مثل پارکینگ های عمومی بنابراین سعی کنید مبلغ دقیق را بپردازید تا مدت زمانی را که لازم دارید درب صندوق همچنان بسته بماند.

قبل از سپردن وسایل خود به این صندوق کمی بایستید و محل صندوق ها را زیر نظر بگیرید ببنید چند نفر اقدام به سپردن وسایل خود در آنها می کنند این موضوع نشان دهنده قدمت سرویس دهی این صندوق ها خواهد بود به این معنی که اکثر مردم محلی به حضور این صندوق ها عادت کرده اند و کاملا از حضور آنها مطلع هستند، همین امر نشان دهنده صحت این صندوق ها برای شما خواهد بود در غیر این صورت حتی می توانید از تعدادی از مغازه های اطراف یا مسئولین ایستگاه در مورد سلامت این صندوق ها پرس و جو کنید و با خیالی راحت وسایل خود را داخل آنها قرار دهید و به دیگر کارهای خود برسید. البته مطمئن ترین راه برای شناسایی خدمات معتبر پرسیدن محل نصب این صندوق ها از قسمت اطلاعات ایستگاه یا مرکز خرید خواهد بود چون این قسمت بهترین و کامل ترین اطلاعات را در اختیار شما خواهد گذاشت.

پس از این کار مهمترین مسئولیت شما به خاطر سپردن شماره و ردیف صندوق مورد استفاده شماست و البته حفظ و نگهداری از کلید آن نیز بر این مسئولیت افزوده خواهد شد. به هر حال با توجه به رعایت کلیه مسایل امنیتی در مورد این صندوق ها همیشه این نکته را بخاطر بسپارید که وسایل پر اهمیت مثل مدارک مهم خود را هرگز داخل این صندوق ها نگذارید و تا آنحا که ممکن است وسایل مهم خود را بیهوده همراه نداشته باشید یا اینکه همیشه در کنار خودتان آنها نگهداری کنید.

در انتها وقتی بار و وسایل خود را داخل این صندوق ها قرار دادید در حفظ و نگهداری کلید آن کامل دقت داشته باشید چون در صورت مفقود شدن آن جهت اثبات مالکیت احناس داخل صندوق دچار دردسر خواهید شد و البته مشمول جریمه نیز خواهید شد بنابراین بهترین کار دقت در نگهداری از کلید این صندوقهاست که در جهت رفاه حال مسافران در مراکز عمومی شهر ساخته شده اند نه اینکه دردسر ساز شوند.

عزتی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد