کشکول

صنعت گردشگری

کشکول

صنعت گردشگری

امنیت در هتل

کلمه هتل همیشه یادآور، آرامش و امنیت در ذهن هر گردشگر بوده و هست. اما همین مکان امن می تواند به عنوان پاشنه آشیل امنیت گردشگران در کشورهای دیگر تبدیل شود و باعث ضرر و زیان آنها شود.

یکی از دغدغه های بسیار مهم گردشگران هنگام سفرهای خارجی انتخاب هتل مناسب و ایمن بوده. اگرچه همیشه قیمت هتل به عنوان اصلی ترین نکته مورد بررسی قرار می گیرد ولی امنیت هتل که جایگاه بالاتری از این موضوع دارد معمولا به دست فراموشی سپرده می شود و در برخی از مواقع اصلا توجهی به این موضوع مهم توسط گردشگران نمی شود.

در واقع گردشگران با توجه به توان مالی خود اقدام به انتخاب هتل در کشور مقصد می کنند و معمولا چون با آدرس شهر مورد نظر خود آشنایی کامل ندارند سعی می کنند قیمت اتاقهای هتل را مورد بررسی قرار دهند. اما امروزه با توجه به دسترسی بسیار آسان و همه گیر اینترنت از نظر محل و نزدیکی هتل به مراکز تفریحی یا تاریخی گردشگران گزینه های خود را به راحتی انتخاب می کنند بطوری که حتی با توجه به این تکنولوژی می توانند از ابزار و وسایل داخل اتاق های هتل آگاه شوند و در دنیای مجازی حتی چرخی در سالن های هتل بزنند .

ولی مهمترین نکته امنیت محیط آن خواهد بود که از طریق اینترنت نمی توان از آن مطلع شد بنابراین چند دستور کاملا ساده و ابتدایی که معمولا از نظر همه گردشگران دور می مانند می تواند تضمین کننده امنیت گردشگران و وسایلشان در طول اقامتشان در هتلها باشد.

امروزه اکثر هتل ها کل فضای داخلی هتل ، به غیر از داخل اتاق ها را با دوربین های مداربسته تحت کنترل دارند و در واقع درصد امنیتی مسافران و مهمانان خود را به حداکثر رسانده اند ولی هنوز هم نقطه ضعف هایی در این سیستم ها موجود است که خود مهمانان باید آن را رعایت کنند تا امکان سوء‌استفاده از آنها را به حداقل برسانند.

به یاد داشته باشید که امروزه اکثر هتل های معتبر دارای جعبه امنیتی داخل اتاق هستند اما اگر هم این جعبه داخل اتاق مهیا نبود، امکان امانت گرفتن مدارک و پول شما در قسمت پذیرش همیشه مهیاست گردشگران با به امانت گذاشتن پول و مدارک ارزشمند خود در این قسمت یا همان صندوق داخل اتاق امنیت آنها را تضمین کرده اند.

اما مهمترین نقطه ضعف مهمانان در هتل ها و طول مدت اقامتشان در هتل کلیدهای الکترونیکی درب اتاقشان است با توجه به تکنولوژی استفاده شده ، این کلیدهای الکترونیکی امروزه تقریبا می توان یقین داشت که دسترسی به داخل اتاق شما غیر ممکن است چون فقط کارمندان تایید شده هتل و خود شما با استفاده از آنها قادر به ورود به اتاق خواهید بود .

بنابراین در حفظ و نگهداری از آن کمال دقت را داشته باشید البته این موضوع باعث نخواهد شد که شما قبل از ترک اتاق خود لوازم ارزشمند خودتان را داخل صندوق امنیتی اتاق بگذارید یا اینکه تحویل صندوق امانات هتل بدهید. اما درباره کلیدهای الکترونیکی هتل اگر قصد دارید آن را همراه خود بیرون از هتل ببرید به هیچ عنوان این کلید و شماره اتاق خود را به افراد غریبه ندهید، اما بهترین حالت، تحویل دادن این کلید به قسمت پذیرش هتل برای شماست.

هنگام تحویل دادن و تحویل گرفتن کلید الکترونیکی اتاق هتل حتما این کار را مقابل پذیرش انجام دهید و هرگز به لباس افراد در محوطه بیرونی هتل یا داخل سالن های هتل اعتماد نکنید چون دسترسی به آن لباس ها بسیار ساده و سهل خواهد بود.

حتی اگر کسی یا لباس کارکنان هتل از شما خواست که کلید اتاقتان را به او تحویل بدهید از ا و بخواهید با شما جلوی قسمت پذیرش بیاید و مقابل قسمت پذیرش کلید را به او تحویل بدهید یقین داشته باشید که اگر این فرد قصد سوء استفاده از کلید را داشته باشد هرگز همراه شما مقابل قسمت پذیرش نخواهد آمد چون کارمندان هتل کاملا یکدیگر را می شناسند اما مهمترین بخش این است که مسئولین هتل اصلا به کلید همراه شما نیازی ندارند که آن را از شما بخواهند، چون کلید اصلی همیشه نزد قسمت مدیریت هتل در پذیرش خواهد بود و کارمندانی که دسترسی آنها به داخل اتاق ها لازم باشد همیشه کلید مخصوص به خود را دارند و می توانند با آن با هماهنگی مسئولین هتل و به دستور آنها وارد هر اتاقی بشوند.

بنابراین بهترین روش برای حفظ و نگهداری از کلید اتاقطان این است که هنگام خروج از هتل کلید را به قسمت پذیرش بدهید و در غیر این صورت همیشه در گوشه مطمئنی از کیف خود آن همراه خودتان داشته باشید و هرگونه پیشنهاد یا درخواستی در مورد گرفتن کلید اتاقتان را توسط افراد ناشناس را با مسئولین پذیرش هتل در میان بگذارید و با آرامش کامل هویت فرد درخواست کننده را با قسمت پذیرش چک کنید و هرگز نگران ناراحت شدن این فرد در مورد تحقیق شما نباشید چون اگر از اینکار خجالت بکشید شاید هرگز وسایل با ارزش خودتان را برای باردیگر نبینید و پولی که قرار بود با آنه اوقات خوشی در سفر خود داشته باشید را از دست بدهید.

عزتی

26/8/90

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد