کشکول

صنعت گردشگری

کشکول

صنعت گردشگری

کلمبیا بهترین کشور برای جراحی پلاستیک و زیبایی

چندی است که جراحی زیبایی یا همان جراحی های پلاستیک در جوامع بشری از جایگاه ویژه ای برخوردار شده است اگر از بخش نیازهای پزشکی در مواقع اضطراری بگذریم دیگر موارد کاملا سلیقه ای و به صورت عادت خواهد بود. از بین بردن چربی های اضافه بدن، عمل بینی، از بین بردن چین و چروک پوست صورت و مواردی مشابه آن عباراتی بسیار آشناست و شاید روزی نیست که این کلمات را یا نشنویم یا اینکه در میان اخبار و تبلیغات جراید نخوانیم. در برخی از کشورها از جمله کشورهای خاورمیانه میزان علاقه مردم نسبت به انجام اینگونه عمل های زیبایی روز به روز افزایش یافته و رشد بسیار زیادی را نشان می دهد.

این در حالی است که هزینه اینگونه عمل های زیبایی بسیار گران هستند و بحث هزینه ها خود دست آویزی برای تبلیغات گسترده در این زمینه شده است . اما امروزه و با توجه به رشد و افزایش صنعت گردشگری پزشکی بسیاری از علاقمندان یا حتی نیازمندان به انجام اینگونه خدمات پزشکی اقدام به جستجو برای دستیابی به بهترین خدمات و ارزان ترین آنها در دیگر نقاط جهان غیر از محل اقامت خود هستند. این گروه از گردشگران با توجه به نیاز پزشکی خود بهترین گزینه را در میان کشورهایی که توانایی انجام خدمات مورد نظر آنها را دارد اقدام به انتخاب می کنند.

اما به گزارش مجله گردشگری پزشکی ، چاپ دبی چندی است که در زمینه جراحی پلاستیک یا زیبایی نام یک کشور در قاره آمریکا بیش از دیگران به چشم می خورد و شاید بتوان گفت درخشان تر از دیگران است .

جراحی های پلاستیک و زیبایی در کشور کلمبیا از موقعیت بسیار ویژه و ممتازی برخوردار است. رفتن به کشور کلمبیا برای عمل جراحی پلاستیک امروزه واژه غریبی بین علاقمندان اروپایی و یا آمریکایی نیست و تقریبا به عنوان سفری عادی و یا حتی تفریحی از آن یاد می شود. شهر بوگوتا یا همان پایتخت این کشور در واقع اولین شهر و مهمترین شهر در انجام و تحقیقات این گونه خدمات پزشکی شناخته شده است.

مراکز درمانی و خدمات پزشکی در این شهر در واقع بهترین امکانات و شرایط را برای گردشگران پزشکی مهیا کرده اند. البته این امکانات و امتیاز صرفا در جهت انجام عمل های جراحی پلاستیک است. اما چندی است که تعداد زیادی از شهرهای مهم  و اصلی این کشور در قاره آمریکا قادر به انجام اینگونه عمل های جراحی و در سطح بسیار بالای جهانی زده اند. دست اندرکاران این صنعت در کشور کلمبیا با توجه به توانمندی های بلقوه خود اقدام به تبلیغات گسترده ای در این زمینه کرده اند. اما همگی این مراکز یک شعار و هدف مشترک دارند و آنهم فراهم کردن محیطی ایمن و آرام برای مراجعه کنندگان یا همان گردشگران پزشکی. مجله گردشگری پزشکی عنوان می کند قیمت و سطح کیفی خدمات جراحی های پلاستیک در کلمبیا از اصلی ترین علل مراجعه و سفر گردشگران پزشکی به این کشور بوده .

از سوی دیگر عنوان کرده که خدمات بسیار منظم و دقیق آژانس های مسافرتی در این کشور باعث شده آنها بتوانند شرایط و پیشنهادهای بسیار متنوع و مناسبی را برای دستیابی گردشگران به خدمات بسیار مناسب فراهم کنند، البته دلیل دیگر این موفقیت دسترسی بسیار آسان و ساده بیماران و نیازمندان به خدمات پزشکی به مراکز و متخصصان در این زمینه بوده و به این معنی که این مراجعه کنندگان هرگز زمان زیادی برای دریافت اینگونه خدمات از دست نمی دهند و به سادگی می توانند به متخصص مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.

بسیاری از گردشگرانی که از خدمات پزشکی این کشور استفاده کرده اند پس از سفر خود رضایت کامل خود را از این انتخاب اعلام کرده و عنوان می کنند که هرگز انتظار اینگونه سفر خاطره انگیزی را نداشته اند و علاوه بر خدمات بسیار با کیفیت پزشکی در مورد جراحی های پلاستیک سفری بسیار به یادماندنی و مجللی را تجربه کرده اند .

طی چند سال اخیر و با همکاری های بسیار نزدیک بخش درمانی کشور کلمبیا و بخش گردشگری این کشور تعداد گردشگران پزشکی ورودی به این کشور روبه افزایش بوده طی آمار ارایه شده توسط مرکز گردشگری کلمبیا بیشتر گردشگران ورودی به این کشور از برزیل و آمریکای شمالی و کانادا بودند.

به گفته رئیس مرکز گردشگری کلمبیا، شاید یکی از نکات کلیدی و موفقیت  آمیز کشورش ارایه بلیت های بسیار ارزان قیمت هواپیماست وی می افزاید : همین برتری باعث شده تا نظر بسیاری از گردشگران اروپایی نیز به کلمبیا جلب شود چون خدمات درمانی کاملا با قیمتی مناسب ارایه می شود حال این خطوط هوایی و هتل ها هستند که باید این روند را تکمیل کنند ، اما به عقیده وی مهمترین و بهترین علل این رشد گردشگر را سیاست بسیار جالب و به جای دولت در زمینه صدور ویزا اعلام کرده و امیدوار است که این سیاست ها ادامه دار باشد.

در همین رابطه و طبق تحقیقات، مجله گردشگری پزشکی اعلام کرده اگر از نظر قیمت و هزینه قصد مقایسه این کشور را با دیگر  داشته باشیم یا به عنوان مثال اگر یک جراحی زیبایی و پلاستیک در آمریکا و اروپا حدود 5هزار دلار هزینه داشته باشد همین عمل جراحی و سطحی کاملا مشابه در کشور کلمبیا حدود 50 درصد یا در برخی از موارد حدود 70 درصد ارزان تر آن کشورهاست. بنابراین این تفاوت فاحش در این خدمات باعث شده که کلمبیا به عنوان مهمترین مقصد گردشگران پزشکی برای جراحی زیبایی و پلاستیک شناخته شود.

مجله health care travel

شماره 2

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد