کشکول

صنعت گردشگری

کشکول

صنعت گردشگری

هواپیمایی امارات در سال 2009 میلادی 1 بیلیون دلار سودآوری داشته

 

 

با توجه به بحران مالی در امارات متحده عربی و در بسیاری از کشورهای دیگر جهان که سال 2008 میلادی اتفاق افتاد شرکت هواپیمایی امارات توانست در صنعت توریسم و جابه جایی مسافر شاهد یک بیلیون دلار سودآوری باشد.

در واقع این عدد نشان دهنده رشد 278 درصدی سوددهی این صنعت نسبت به سال 2008 میلادی بوده البته با توجه به بحرانی ترین دوران این کشور شاید بتوان گفت که این سودآوری یک شاهکار بوده است.

شیخ احمد بن سعید آل مکتوم رئیس شرکت هواپیمایی امارات عنوان کرده این سال یعنی 2009 میلادی بیست و دومین سال مالی همراه با سود آوری این شرکت بوده است و همچنان هم در آیند سودآور خواهیم بود.

این سودآوری زمانی اتفاق افتاد که به دلیل مسایل مالی سوددهی خالص بسیاری از شرکت های مشابه در منطقه و یا دیگر کشورهای جهان منفی بوده اما ایشان اعلام کرده تنها 962 میلیون دلار از این سودآوری مخصوص به صنعت حمل و نقل مسافر از طریق این شرکت به دست آمده که این خود یعنی رشد مسافران این شرکت و اعتماد آنها به سرویس دهی و قیمتهای ماست.

شیخ احمد اضافه می کند این رقم سوددهی بیشتر به دلیل حمل و نقل هوایی بوده یعنی جابه جایی مسافران از دیگر کشورها به مقصد دبی یا از دبی به دیگر کشورهای جهان اما هرچه هست بنظر من این موفقیت به دلیل سرویس دهی فوق العاده شرکت و نظم مدیریت ان بوده است. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم به سیستم ناوگان هوایی خود 7 فروند هواپیمای فوق مدرن ایرباس آ 380 را بیافزاییم تا همچنان در بالاترین رتبه از نظر سودآوری قرار گیریم تعداد بالای پروازها و خدمات بسیار دقیق ما باعث شده که یکی از بهترین گزینه های مسافران هوایی منطقه باشیم.

شیخ احمد در گوشه دیگری از سخنان خود می افزاید که با توجه به بحران های مالی در سطح جهان این شرکت هواپیمایی توانسته با کنترل مسایل مالی و کنترل قیمت های خود همچنان بهترین گزینه انتخاب مسافران باقی بماند و با افزایش درخواست بلیت هم مواجه شود در صورتی که بسیاری از شرکت های منطقه یا دیگر کشورها در این دوران با تعطیلی بسیاری از خطوط هوایی (مسیر های پروازی) خود مواجه بودند و حتی در برخی از موارد کل شرکت تعطیل شده است.

او می افزاید: در دوران برگزاری جشنواره های بسیار جالب کشور امارات ما توانسته ایم 272 میلیون دلار بلیت بفروشیم و صندلی پروازی خود را تکمیل کنیم این در حالی است در همین زمان برگزاری جشنواره های امارات هتل های امارات توانستند 165000 اتاق رزروشده داشته باشند یعنی بیشتر این اتاق ها توسط مسافران امارات ایرلاین پر شده اند بنابراین توانسته ایم خدمت بسیار مناسبی هم به صنعت گردشگری کشور داشته باشیم. وی می گوید طبق آمار منتشر شده در منطقه خاورمیان هر سال با رشد 11.6 درصد گردشگر هوایی مواجه هستیم اما در همین زمان طبق آمار سازمان هوایی جهانی IATA  بسیاری از کشورهای دیگر جهان با رشدی منفی مواجه هستند همین گزارش اعلام کرده است در طول دوران رکود اقتصادی شرکت های هواپیمایی در دیگر کشورهای جهان حدود 2.8 بیلیون دلار متضرر شده اند و بسیاری از فرودگاهها به تعطیلی کامل کشیده شده اما شرکت امارات ایر لاین توانسته این از این فرصت ایجاد شده بهترین استفاده را برده و حتی سودآور نیز باشد.

تراول نیوز – سپتامبر 2009

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد