کشکول

صنعت گردشگری

کشکول

صنعت گردشگری

پاریس شهر همیشه بیدار

  

 

اگر از آن دسته از افرادی هستید که بخشی از زندگی را به سفر و تجربه اندوختن اختصاص می دهید ، حتماکشور فرانسه را در اولویت های سفر خود قرار دهید. بنابراین ، از همین امروز برنامه ریزی این سفر رویایی را شروع کنید ، بنابراین برای بهینه شدن این برنامه ریزی قصد داریم طی چند سطر شما را به گشت و گزاری هرچند مختصر در عروس شهرهای جهان یعنی پاریس پایتخت فرانسه ببریم.

فرانسه یکی از 28 کشور عضو اتحادیه شینگن است؛ یعنی اگر ویزای یکی از 27 کشور دیگر عضو این پیمان را بگیرید بدون هیچ محدودیتی می توانید به هر یک از این کشورها سفر کنید و با کوله باری از خاطرات به میهن بازگردید. البته اگر زمان به شما اجازه دهد، چون فقط تا پایان اعتبار ویزایتان اجازه مسافرت و اقامت در این کشورها را دارید بنابراین مواظب اعتبار ویزای خود باشید. در صورت گرفتن ویزای شینگن مهم نیست از کجا وارد این کشور شوید فقط به یاد داشته باشید که اگر قصد رفتن به پاریس را دارید و می خواهید با هواپیما به این شهر زیبا سفر کنید بهترین گزینه برای شما استفاده از شرکت هواپیمایی رایان ایر خواهد بود این شرکت بهترین شرکت هواپیمایی از نظر نرخ پایین بلیط و کیفیت بالای آن است . اما شاید زیباتر این است که برای مسافرت در این قاره سبز از قطار استفاده کنید با استفاده از این وسیله مناظری را خواهید دید که واقعا تحسین برانگیزاند بود پس در صورت امکان کمی سختی را تحمل کنید و با قطار در این قاره سبز به مسافرت خود ادامه دهید.

 در این میان برای اقامت شما در اتحادیه اروپا هتل های زنجیره ای F1 گزینه مناسبی خواهد بود. این هتل زنجیره ای مناسب ترین قیمت برای گردشگران است اما مهترین مزیت استفاده از این هتل این است که اگر اتاق خودتان را یک ماه قبل توسط اینترنت رزور کرده باشید می توانید از ده درصد تخفیف ویژه استفاده کنید که این تخفیف گاهی چند صد یورو به نفع شما خواهد بود. اگر قصد اقامت در این هتل را دارید می توانید از وب سایت این هتل به آدرس www.hotelF1.com استفاده کنید.

اما این هتل در شهر پاریس برای گردشگران یک ویژگی مهتری نیز دارد و انهم وجود مرکز خرید بسیار بزرگ به نام کارفور درست روبروی این هتل است که می توان کلیه مایحتاج روزانه خودتان را از این فروشگاه تهیه کنید و در هزینه های مربوط به وعده های غذایی خود نیز صرفه جویی قابل ملاحظه ای داشته باشید.

فرانسه سالانه 75 میلیون گردشگر را پذیرایی می کند به همین دلیل از نظر تعداد گردشگران رتبه نخست را به خود اختصاص داده است. با توجه به این آمار در می یابیم که این کشور دارای جاذبه های بسیار زیاد گردشگری است. این کشور برای رسیدن به این رتبه از هیچ اقدامی فرو گذار نکرده است که آخرین آن اتصال کشورش به انگلستان از طریق تونل مانش بوده است. این تونل که خود به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری در این کشور استفاده می شود شهر پاریس را به لندن متصل کرده و فاصله بین این دو شهر مهم را با ریل های قطاری سریع السیر به یکدیگر متصل کرده است.

اما پایتخت این کشور یعنی پاریس یا همان شهر نورانی در اطراف رودخانه سن ساخته شده و از دو بخش قدیمی و مدرن تشکیل شده ، دولت فرانسه برای حفظ تاریخ شهر و بناهای تاریخی آن قوانین بسیار سختی را نسبت به ساخت و سازهای شهر پاریس وضع کرده به گونه ای که ارتفاع ساختمان های شهر باید متناسب با عرض خیابان های محلی احداث آن باشد و در قسمت قدیمی شهر برای ساخت و ساز به شدت سختگیری می شود تا بافت قدیمی شهر دچار دگرگونی نشود .

اما برای ساختن آسمانخراش ها و ساختمان های مدرن در شهر پاریس منطقه ای خاص را انتخاب کرده و در اختیار متقاضیان قرار داده است به همین دلیل این شهر از دو بخش مدرن و قدیمی تشکیل شده است. در این قسمت هر بیننده واقعا شهری مدرن را خواهد دید و بیشتر مراکز تجاری و اداری پاریس در این منطقه واقع شده است . اما یک قانون مشترک در این شهر برقرار است و آن هم نامنظم بودن ترافیک شهری و شلوغی شهر است به شکلی که هنگام اوج ترافیک اگر در خیابان های پاریس قدم بزنید تقریبا سروصدای ترافیک و نوع رانندگی ، رانندگان شبیه به تهران است و شما را یاد ترافیک مرکز شهر در روزهای عادی و غیر تعطیل تهران می اندازد. پاریس اگرچه سیستم حمل و نقل عمومی مناسبی برخوردار است و تقریبا مترو به تمامی نقاط شهر راه دارد اما خبری از یک سیستم متروی مدرن و شیک و تمیز نیست و البته شاید این موضوع به دلیل حجم سنگین استفاده از این وسیله نقلیه عمومی و قدمت آن باشد.

پاریس به عنوان سرسبزترین شهر اروپا هم شناخته شده ، بنابراین حتما سعی کنید در فصل بهار یا اوایل تابستان به این شهر سفر کنید تا از مناظر زیبای شهر کاملا بهرمند شوید.

شهر همیشه بیدار یعنی پاریس مکانهای زیادی برای بازدید گردشگران با هرنوع سلیقه و گرایشی را در خود جای داده ، اما بطور کلی اکثر مکان های تاریخی و دیدنی شهر پاریس در منطقه و محدوده میدان شارل دو گل بنا شده است.

 بنابراین برخی از این مراکز گردشگری زیاد از هم فاصله ندارند و می تواند با چند دقیقه پیاده روی و استفاده از فضای سبز شهری به هر یک از این مکانهای تاریخی بروید بدون اینکه مجبور به پرداخت کرایه ماشین باشید . به عنوان مثال موزه لوور، باغ توپلری، خیابان شانزه لیزه، تاق نصرت پیروزی (تریومف)، گراند پلهو میدان کنکورد از جمله بناهایی هستند که در این منطقه واقع شده اند. اما بطور کلی این مراکز عبارتند از :

برج ایفل: به طور کلی هر کشوری یا هر شهری دارای یک نماد بین المللی در سطح جهان است و نماد شهر پاریس همین سازه فلزی یعنی برج ایفل شناخته شده بطوری که هرجا نام این شهر را بشنویم یا بخوانیم اولین تصویری که در ذهن ما ایجاد می شود این برج خواهد بود. این برج 300 متری فلزی مابین رودخانه سن و مقبره ناپلئون بناپارت «عمارت انولیه» با گنبدهای طلایی واقع شده است.

برج ایفل دارای رستوران بسیار مجلل و مدرنی هست که اگر قصد خوردن یک شام بیادمادنی در این رستوران ها را دارید باید از قبل جای خودرا رزرو کرده باشید و البته به یاد داشته باشید که هزینه این خوشگذرانی هرگز کم نخواهد بود. اما شما می توانید برای دیدن شهر زیبای پاریس از آن ارتفاع با یکی از 4 آسانسور این برج بالا بروید و از محوطه مخصوص بازدید کنندگان به این شهر نگاهی بیاندازید. در واقع یک ضرب المثل بین فرانسوی ها رایج است و می گویند هر فرانسوی که هر روز صبح که در خانه خارج می شود این برج را خواهد دید به واقع جایی از شهر پاریس نیست که برج ایفل دیده نشود.

موزه لوور: این موزه بسیار معروف در کشور فرانسه و شهر پاریس یکی از مجموع 3500 موزه این کشور است برخی از این موزه ها عبارتند از : موزه علم و صنعت، موزه اورسه، موزه جنگ و ... اما موزه لوور از مهمترین جایگاه برخوردار است و با ورودی بسیار زیبای خود که یک هرم شیشه ای است در تاریکی شب مثل نگینی درخشان روی انگشتری خود یعنی شهر پاریس می درخشد و نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

این موزه که در واقع 4 طبقه زیر زمین است تعداد زیادی آثار تاریخی و هنری از گوشه و کنار جهان را در خود جای داده اما آشناترین برای ما قسمت ایران باستان این موزه خواهد بود. وقتی وارد سالن ایران باستان می شویم حس غریبی را تجربه خواهیم کردو گاهی آرزوی می کنیم که ای کاش تمام آثار تاریخی و باستانی ایران به این موزه منتقل می شد تا از آنها بخوبی محافظت می شد، در واقع آثار تاریخی  و هنری این موزه از خوششانسترین آثار تاریخی جهان هستند چون در بهترین شرایط از آنها در این موزه نگهداری می شود این در حالی است که دیگر آثار هنری و باستانی در گوشه و کنار جهان به دست بشر روبه نابودی هستند.

مهمترین آثاری که در این موزه نگهداری می شوند تابلوی مونالیزا یا همان لبخند ژکوند، کتیبه های هخامنشی ، آثاری از اهرام مصر و سرستون های تخت جمشید را می توان نام برد وقتی از موزه خارج شدید اگر هوا آفتابی و مناسب بود به باغ تویلری که نزدیک این موزه است بروید و با سوار شدن چرخ و فلک آن تعدادی عکس از پاریس بگیرید که بسیار جالب خواهد بود و یادآور خاطرات این سفر برای شما پس از بازگشت به ایران است.

پس از این موزه و آشنایی با آثار هنری و تاریخی ملل دیگر می توان سری به مقبره ناپلئون و موزه جنگ زد گنبد طلایی این مقبره هر ساله زمینه تعداد زیادی عکس یادگری گردشگرانی است که از این مکان دیدن می کنند.

این مجموعه زیبا و باشکوه در واقع مقبره خانوادگی فرمانروای فرانسه بوده و زمانی به عنوان مرکز نگهداری مجروحین جنگی هم از آن استفاده می شده در کنار این مقبره خانوادگی موزه ای هم برپا شده که برخی از لوازم شخصی ناپلئون را در خود جای داده به عنوان مثال لباس، زره، گلاه و دیگر وسایل او حفظ و نگهداری شده . البته در دیگر نقاط این موزه مقداری از لوازم جنگی زمان های گذشته نیز نگهداری شده و یادآور نبردهای خونین آن زمان بوده از جنگ و خاطرات که بگذریم بهترین مکان برای تفریح و آرامش کلیسای قلب مقدس خواهد بود.

این کلیسا در بام شهر پاریس و روی تپه بلندی به نام تپه هنرمندان واقع شده است، این محله بهترین مکان برای خرید آثار هنری و تابلوهای نقاشی در پاریس برای گردشگران است. البته این تابلوها بسیار گران هستند . پس از بازدید این کلیسا بهتر است سری به محل پیگال هم بزنید که خالی از لطف نیست چون مولن روژ (آسیاب قرمز) در این محله واقع شده است. این آسیاب معروف که روی تپه هنرمندان یا مونمارت واقع شده هر ساله تعداد زیادی گردشگر را به سمت خود جلب می کند. این محله چون در زمان های گذشته محل زندگی برخی از هنرمندان مشهور چون پیکاسو و آندره بروتن بوده از شهرت خاصی برخوردار شده است.

با گذشتن از خیابان های منتهی به این کلیسا و راه پله آن تعداد زیادی هنرمند که کنار پله این کلیسا نشسته اند را خواهید دید که هر کدام اثر هنری را خلق می کنند به عنوان مثال آنها می توانند با کاغذ و قیچی طرحی از شما به شکل مجسمه ای کاغذی خلق کنند یا اینکه با سیاه قلم شما را نقاشی می کنند البته در مقابل مقدار اندکی پول شما می توانید با پرداخت کمی پول یادگاری بسیار زیبا و ارزشمندی را با خود از پاریس به زادگاهتان ببرید.

به یاد داشته باشید کلیسای نوتردام هم در این کشور به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری شناخته شده این کلیسا که از قرن 12 میلادی ساخته شده است در خیابان ایل دو لا سیته واقع شده است . مهترین نکته ای که نظر شما رو به خود نزدیک این کلیسا جلب می کند یک نرده فلزی نزدیک این کلیساست که چند صد قفل به آن وصل شده و با رنگ ها و طرح های متفاوت خودشان نظر هر رهگذاری را به خود جلب می کنند. هر یک از این قفل ها حاکی از خواسته کسی از خداوند است که برای برآورده شدن آن آرزو یک قفل را به این نرده زده یا به عبارت دیگر دخیل بسته است سعی کنید حتما با این نرده پر از قفل عکس یادگاری بگیرید که بسیار زیبا خواهد بود.

از این کلیسا و هنرمندان نزدیک دیگر کلیسا که بگذریم بهترین مکان برای قدم زدن و لذت بردن از خرید می تواند خیابان شانزه لیزه باشد که در نهایت به دروازه آزادی منتهی می شود.

اسم این خیابان به معنی زیباترین خیابان جهان است که شاید در برخی مواقع درست هم باشد تعداد زیاد فروشگاههای معروف و برندهای معتبر جهان باعث شده که بیشتر گردشگران در این منطقه از قدم زدن لذت ببرند و گاهی هم خرید کنند اما مهترین چیزی که با دیدن آن احساس دوری از وطن را فراموش می کنید ، آرم شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران است که با دیدن این آرم شما واقعا خوشحال خواهید شد و وقتی به انتهای خیابان یعنی (میدان تریومف) که می رسید در واقع مرکز یک ستاره ایستاده اند که اغلب فرانسوی ها به آن افتخار می کنند این دروازه یا همان میدان نقطه اتصال 12 خیابان اصلی پاریس است که این خیابان ها از بالا به شکل یک ستاره دیده می شود. و البته به یاد داشته باشید که اگر اهل ماشین و اتومبیل هستید وقتی در خیابان شانزه لیزه مشغول قدم زدن هستید می توانید از نمایشگاههای دائمی کارخانه های اتومبیل سازی رنو و پژو بازدید کنید و حتی کمی هم پشت فرمان پیشرفته ترین ماشین های ساخت این دو کارخانه بنشینید.

اگر مایل به دیدن آثار تاریخی بیشتری نیز هستید می توانید به اپراگارنیه که در زمان امپراتوری دوم فرانسه ساخته شده سری بزنید سعی کنید حتما به دانشگاه معروف سوربن پاریس نیز سری بزنید تا از نحوه آموزش عالی این کشور نیز اطلاعاتی به دست آورید.

از تاریخ و ساختمان های قدیمی پاریس که بگذریم نوبت هنرها و مدرنیته خواهد بود نماد اصلی این مدرنیته در شهر نورانی یا همان پاریس ساختمان ژرژ پمپیدو است. این ساختمان که نام یکی از روسای جمهور سابق فرانسه به خود گرفته در واقع یک اثر هنری در پاریس می باشد. ویژگی این ساختمان که باعث شده نامش برسر زبانها باشد نوع خاصی از طراحی نمای آن است، این ساختمان به گونه ای ساخته شده که تمام تاسیسات و اسکلتش از بیرون ساخته شده و در معرض دید عموم قرار گرفته به گونه ای که اگر شما از بیرون به این ساختمان نگاه کنید تمام سیستم حرارتی، تهویه مطبوع، سیم کشی ، لوله کشی و دیگر زیرساخت های آن را خواهید دید درست مثل اینکه به یک موتور ماشین که از شیشه ساخته شده نگاه کنید و کلیه اجزای آن را در حال کار کردن ببینید.

اگر قصد دارید به داخل این ساختمان بروید که یک موزه و کتابخانه را در خود جای داده بروید باید کمی صبر کنید و در صف طولانی بازدید کنندگان منتظر باشید.

اما دو کار اصلی هنوز مانده که هرگز نباید آن را فراموش کنید و در واقع حتما باید در لیست برنامه های شما جا داشته باشد. یکی اینکه حتما به دیسنی لند بروید اما حتما قبل از رفتن به این پارک از مقدار پول همراهتان اطمینان حاصل کنید چون واقعا متوجه خرج کردن خود نخواهید بود ، بخصوص اگر فرزندتان همراه شما به مسافرت آمده .

این پارک که زادگاهش ایالات متحده آمریکا بوده توسط والت دیسنی ساخته شده و بهترین محل برای احساس هیجان و شادی و لذت بردن از آن خواهد بود که دو شخصیت معروف کارتونی میکی موس و بامبی در این پارک باعث معروف شدن این پارک ها در سطح جهان شده است.

اما دومین کار و خوشمزه ترین کار رفتن به یک رستوران معروف است ، همانطور که می دانیم فرانسه به معروفترین رستوران ها مشهور شده به گونه ای که کیفیت سرویس دهی رستوران ها در این کشور همیشه مورد بررسی و کنترل اتحادیه می شود و رستوران ها با ستاره هایی که می گیرند رتبه بندی می شوند بنابراین باید حتما یکی از آنها را امتحان کنید و سپس خاک فرانسه را ترک کنید.

پاریس حدود 5000 رستوران را در خود جای داده برخی از آنها عبارتند از رستوران ماکسیم، پییر گاگز، رستوران لاتراس، رستوران لزامباسادور و ویکند است. اما بیشترین ستاره ها مربوط به رستوران ناپلئون در هتل کونتینانتال پاریس که البته جای ارزانی هم نیست بوده.

پس از خوردن یک وعده غذا بهترین راه برای یک بعد ازظهر بسیار جالب خوردن یک فنجان قهوه با شیرینی در یکی از کافه های پاریس است که لحظات جالبی را برای شما خلق خواهد کرد و با شیرینی این کیک به راحتی می توانید پاریس را ترک کنید البته یقین داشته باشید که هنوز هم جاهایی هست که ندیده باشید چون فرانسه مکانهای دیدنی فراوانی دارد مثل دیدن غروب آفتاب در بندر مارسی که در فرصتی مناسب از آن نیز خواهیم گفت. 

  

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد