کشکول

صنعت گردشگری

کشکول

صنعت گردشگری

سفر به سرزمین گالیور در آمستردام

   هلند سرزمین آسیاب های بادی و مزارع گل 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

هلند از زمان های گذشته به دلیل قدمت و آسیباب های بادی و مزارع گل بسیار معروف بوده  و هر ساله تعداد زیادی گردشگر را به خود جلب می کند. آمستردام به عنوان یکی از گزینه های برتر توریست ها است. اما این شهر به عنوان شهر جادویی برای کودکان تبدیل شده است می توان از این شهر به عنوان دنیای واقعی گالیور برای کودکان نام برد، در این شهر کوچک کودکان مانند گالیور داستانی بزرگتر از اطراف هستند.

در نزدیکی شهر آمستردام شهری با ابعاد کوچک درست مثل شهر واقعی آمستردام ساخته شده و از آن به عنوان «آمستردام کوچک» نام برده می شود و مانند شهر واقعی دارای کانال های آب بسیار زیباست و عنوان ونیز شمالی که لقب شهر اصلی آمستردام است را برای بازدید کنندگان نمایان می کند.

اینبار هدف از معرفی این مکان توریستی آسایش و آرامش کودکان است و کودکان را به عنوان گردشگران در نظر گرفته ایم نه بزرگسالان ، آمستردام کوچک مکانی مناسب برای سفر کودکان به دور از هرگونه خطر است این سرزمین جادویی مکانی است برای تبدیل دنیای خیالی کودکان به واقعیت .

فواید سفر و تاثیر آن بر روحیه بزرگسالان و کودکان برای هیچکس پوشیده نیست ، به همین دلیل کشور هلند تصمیم به ساخت مجموعه ای مخصوص کودکان (چیزی شبیه دیزنی لند در ایالات متحده آمریکا) گرفته تا این آینده سازان جهان را از همین دوران کودکی به شرایط آتی زندگی واقعی خود آشنا کنند. اما هدف از آن شهر آمریکایی بازی و سرگیمی است ولی آمستردام کوچک مانند کلاس درس برای کودکان مفید خواهد بود.

 

این سرزمین رویایی در مساحتی بالغ بر 18000 مایل مربع ساخته شده که چندین قطار کوچک هر روز دور تا دور این شهر را همراه با گردشگران و کودکان خسته از گرمای تابستان طی می کند. شهر گالیوری یا همان آمستردام کوچک با 5236 اصله درخت مینیاتوری طبیعی تزئین شده است و نمایی درست مثل آمستردام واقعی به خود گرفته حتی فرودگاه با هواپیماهای خروجی و ورودی یا پالایشگاه و مخازن نفتی شهر درست مانند واقعیت شهر ساخته شده اند و کودکان می توانند آزادانه و بدون هیچ نگرانی والدین از نزدیک این تاسیسات زیر بنایی شهر را ببینند و نحوه اداره شهر آگاه شوند. 

 

 اگر قصد سفر به این شهر رویایی یعنی آمستردام کوچک که در واقع 25 برابر کوچکتر از شهر واقعی آمستردام است را دارید باید بدانید که این سفر به عنوان یک دانشگاه یک هفته ای برای کودکان بالای 10 سال شماست . این کودکان امکان فعالیت های اجتماعی را طی این سفر خواهند داشت و از تعطیلات خود به عنوان یک کارگاه عملی بدور از هرگونه نگرانی والدین استفاده خواهند کرد البته همه این موارد در کنار آرامش و آسودگی والدین است.

  • محل استقرار در آمستردام

برای استفاده از این امکانات و تورهای مخصوص کودکان هتل ان. اچ گراند کرانسنوپولسکی  NH grand hotel Krasnopolsky مکانی بسیار خوب برای اقامت شما در آمستردام خواهد بود البته نه برای اینکه در میدان اصلی شهر و نزدیک منطقه تاریخی واقع شده یا اینکه امکان دسترسی شما به کلیه مراکز تاریخی این شهر بسیار ساده است بلکه به خاطر اینکه صبح یک روز زیبا کودکان شما می توانند در اطاقکی شیشه ای مخصوص خود صحبانه بخورند درست زمانی که شما در حال خوردن صبحانه با همسرتان هستید اما هم شما و هم کودکان شما آزادانه و بدون مزاحمت برای دیگری از خوردن صبحانه لذت می‌برید و لحظات رویایی را برای خود خلق می کنید.

کودکان شما مشغول درست کردن پن کیک خود در شهر لیلی پوت هستند و شما در حال خوردن صبحانه ، بله این ابتکار عملی یعنی ساختن شهری کوچک برای کودکان توسط هتل ان اچ گراند کرانسنوپولسکی برای جلب گردشگر ایجاد شده. شما می توانید با رزرو کردن اطاق برای خانواده این شانس را به کودکان خود بدهید که آزادانه در شهر آمستردام به دور از هرگونه خطر و تهدید یا شلوغی خیابان و موتور سیکلت ها چند روزی زندگی واقعی را تجربه کنند و با رسم و رسوم هلندی ها آشنا شوند یکی از میهمانان این هتل می گوید من همیشه نگران سفر به هلند بودم. چون باید بیشتر مواظب سلامتی کودکم می بودم تا لذت بردن از مناظر طبیعی و دیگر مناطق دیدنی شهر آمستردام و از  این سفر چیزی نمی فهمیدم اما از اینکه در این هتل اقامت کرده ام بسیار راضی هستم و خوشحال چون با خیال راحت همراه همسرم صحبانه می خوریم و کودکم هم بدون هیچ نگرانی یا خطری از روی کانال های شهر رویایی خودش عبور می کند هم او آمستردام را می بیند و هم ما البته هرکدام در دنیایی هم اندازه خودش . این سفر خانواده را به هم نزدیکتر کرد و باعث شد که با کوله باری از تجربه به شهر خودمان بازگردیم.

  • لاله های معروف هلند

آمستردام دیدنی های بسیار زیادی دارد که می توان از آنها بازدید کرد. یکی از آنها بازار و مزارع گل آمستردام است که  هر وقت از سال به آنجا سری بزنید مملو از گل های رنگارنگ است و عطر گل ها شمارا از خود بیخود  خواهد کرد. این بازار و رنگ های آن برای کودکان نیز دلچسب خواهد بود اما نمی توانند آزادانه در آن قدم بزنند چون در دستان شما یا کالسکه خودشان مبحوس هستند. حال اگر در آمستردام کوچک باشند با آزادی کامل می توانند این بازار را ببینند و در میان رنگین کمان گل ها یا خانه های که از گل ساخته شده قدم بزنند و به هرچیزی که خواستند دست بزنند . کودکان بالاتر از 9 سال این موقعیت را خواهند داشت که در فعالیت های روزانه شرکت کنند مثل چیدن گل از مزرعه یا انجام کارهای کشاورزی این گونه تورها برای کودکان رایگان بوده و چند شرکت این خدمات را به والدین می دهند تا هر دو طرف خانواده سفر خوبی را تجربه کنند و از آمستردام خاطرات خوبی داشته باشند.

  • آبراهی پر از شگفتی

شهر آمستردام با 165 کانال زیبای آب به ونیز شمالی معروف شده است. این کانال ها در تابستان به عنوان بهترین مکان برای خنک کردن بدن می باشد. که البته قایقرانی روی این کانال ها خود از جذابیت خوبی برخوردار است خوردن یک وعده غذا هنگام قایق سواری در این کانال ها رویایی است که برای شما و کودکان در شهر آمستردام فراهم شده البته برای هر کدام جداگانه یعنی در شهری به اندازه خودمان و کودکانمان.

اکثر ما در آن از غذا نخوردن فرزندانشان شکایت دارند ولی وقتی این کودکان در شهر کوچک خودشان مشغول بازی در کنار کانال های آب با اندازه کودکانه هستند هرگز از غذا خوردن امتناع نخواهند کرد و با چنان اشتهایی غذا می خورند که گاهی اشک شادی مادران جاری می شود به هر حال این شهر کوچک باعث شادی کودکان و والدین در کنار هم خواهد بود.

  • رویاهای خرید به واقعیت تبدیل می شود

یکی از عادات جوامع صنعتی امروز اعتیاد به خرید است.  عادت خرید در این  سفر برای شما و کودکان به سادگی اجابت می شود و امکان خرید در فروشگاههای بسیار مجلل را خواهید داشت. اگر کمی دقت کرده باشیم در سن 2 یا سه سالگی کودکان شروع به تقلید از بزرگان می کنند، به عنوان مثال بارها این صحنه را دیدیم که دلبندمان با کیف خرید و کفشهای مادرش در دنیای بازی خود به خرید می رود اما همیشه دست خالی باز می گردند و یا اگر در  فروشگاه  باشند با مخالفت والدین مواجه می شود اما در این شهر کوچک این کودکان آزادانه می توانند خرید کنند و دیگر باعث ناراحتی کسی نمی شوند.آنها می توانند شکلات و آبنبات های رنگارنگ خود را انتخاب و آنها را بخرند و از خرید خود راضی باشند. البته درست زمانی که شما در بهترین مرکز خرید شهر آمستردام مشغول امتحان کردن کفش مورد علاقه خود هستید.

  • موزه هایی که محل بازی کودکان شده اند

موزه های هنری و تاریخی شهر آمستردام هم برای سرگرمی شماست و هم کودکان و بهترین مکان برای آموزش آنهاست. اما مهمترین بخش این موزه ها مرکز NEMO خواهد بود این مرکز برای تقویت اراده و استقلال کودکان شماست در این مرکز کودکان معنی استقلال و  مسئولیت پذیری را خواهند یافت.

این مراکز پر از ابزار و وسایل آموزشی برای دلبندان ماست. که خود باعث تفکر بیشتر کودکان می شود در واقع به نوعی یک کارگاه زندگی برای کودکان دایر شده به گونه ای که آنها در آینده می توانند با تکیه بر این تجربیات زندگی خود را اداره کنند. البته در کنار آموزه های والدین خودشان.

  • سرآشپز کوچولو

لبنیات در سرزمین آسیاب های بادی از جایگاه ویژه ای برخوردار است و تولید آن یکی از صنایع بسیار پررنق است مزارع خانوادگی خود باعث جلب نظر تجار و گردشگران شده است اما این بار این کودکان بالاتر از 10 سال هستند که برنده این مسابقه خواهند بود آنها می توانند یک روز از زندگی خود را به عنوان یک کشاورز در مزرعه بگذرانند. در شهر آمستردام، کیندر کوک کافه kinder kook kafe تنها رستورانی است که مدیریت و اعضای آن را کودکان تشکیل می دهند. در این رستوران غذاهای بسیار خوشمزه و زیبا توسط کودکان پخته می شود و روی میز ها سرو می شود. البته این نکته بسیار مهم است که تمامی مواد اولیه و غذاها حاصل فعالیت اجتماعی کودکان در همان مزارع است. اگر تمایل دارید که کودک شما جزو یکی از این گروهها باشد از همین حالا باید اقدام کنید چون هر ساله فقط تعداد محدودی از کودکان شانس تجربه این کار را دارند . شما می توانید به وب سایت این رستوران به آدرس www.kinderkookkafe.nl  استفاده کنید به یاد داشته باشید که این سایت به زبان هلندی است و شما باید از گوگل برای ترجمه آن استفاده کنید.

  • دختران کوچک شجاع

دختران امروز، مادران فردا هستند  بنابراین هرچه تجربه و آموزش در دوران کودکی و نوجوانی آنها بیشتر باشد آینده بسیار بهتری در انتظار آنهاست به همین دلیل خانه  Anne Frank house مکانی مناسب برای خودکفایی و استقلال مادران فرداست این خانه بیش از 5 دهه فعالیت اجتماعی خود توانسته تعدادی دختر نوجوان را برای رویارویی با واقعیات زندگی آماده کند و درس زندگی را در کنار تفریح و بازی به آنها بیاموزد. در این خانه کودکان کلیه مسئولیت های واقعی زندگی آینده خود را از نزدیک حس خواهند کرد و آماده زندگی واقعی خود خواهند شد.

  • رستوران های قرون وسطی

خوب حالا نوبت به امتحان کردن یک رستوران قرون وسطی رسیده در شهر آمستردام کوچک یا DELF رستوران های قرون وسطی آماده سرویس دهی به بازدید کنندگان کوچولوی هستند.  در این رستوران ها کلیه وسایل و نحوه پخت مربوطه به همان دوران است و بازدیدکنندگان مجبور هستند در کاسه های چوبی و با دست غذای خود را میل کنند غذا خودرن در رستوران قرون وسطی به نام  Stadsherberg demol  به یاد ماندنی خواهد بود به این دلیل که هنگام خوردن غذا از اجرای زنده موسیقی مربوط به آن زمان لذت خواهید برد و پس از غذا خوردن در این رستوران می توانید از خوردن یک پای سیب خوشمزه با چای که در تنورهای هیزمی کافه Cozy cafe لذت ببرید.

  • بهترین زمان سفر به این شهر

هر زمانی از سال برای دیدن هلند مناسب است اما بهترین زمان اولین شنبه نوامبر هر سال است که شما در آن شهر باشید و از جشنی که برپاست لذت ببرید و تا ساعت 2 بامداد می توانید در خیابان ها و موزه ها باشید.

این سفر برای خانواده به یادماندنی خواهد بود و هرگز شادی های آن را فراموش نخواهید کرد به این دلیل که کودکان پس از بازدگشت از این سفر رویایی به بهترین شکل ممکن با زندگی آینده خود آشنا شده اند و می توانند از این اموزه ها در آینده استفاده کنند. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد