کشکول

صنعت گردشگری

کشکول

صنعت گردشگری

ساری لباس ملی بانوان هندی

ساری به عنوان اصلی ترین لباس بانوان هندی همیشه مورد توجه زنان کشورهای دیگر بوده و هست بطوری که برخی از زنان گردشگر که به کشور هفتادو دو ملت سفر می کنند در طول مدت سفر خود سعی می کنند از این لباس استفاده کنند که البته استفاده از آن زیاد هم ساده نیست .

این لباس زنانه تقریبا اصلا دوخت ندارد و  از دو قسمت عمده تشکیل شده است یکی بالانه که یک تاپ بسیار ساده و پارچه ای بطول ٧ متر که به روشی خاص به دور بدن می پیچد. اما همیشه این ساری ها ارزان نیستند بلکه قیمت برخی از آنها حتی بیشتر از چندین هزار دلار می باشد .

این ساری ها با سنگ های قیمتی تزئین شده اند و پارچه های آنها دست باف بوده به همین دلیل یکی از شو های لباس هندی که در کشور هفتاد و دو ملت برگزار شده و طراحان جوان هندی آنها را طراحی کرده اند را با شما به اشتراک می گذارم تا با این گونه لباس ها بیشتر آشنا شوید . البته می توان گفت که پارچه این لباس تقریبا مثل سرمه بسیار معروف هندی است .

 لازم به یادآوری است که نوع دیگری از لباس زنانه هندی به نام پنجابی که درست مثل مانتو و شلوار زنانه است امروزه بیشتر مورد مصرف قرار می گیرد آنهم به دلیل صنعتی شدن زندگی بانوان هندی و نقش پررنگ آنها در امور اداری کشور و ساری بیشتر به عنوان یک لباس رسمی در اعیاد و میهمانی های مجلل استفاده می شود. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد