کشکول

صنعت گردشگری

کشکول

صنعت گردشگری

گوجه فرنگی خطر ابتلا به بیماریهای کشنده را کاهش می دهد

طبق آخرین اطلاعات به دست آمده از تحقیقات دانشمندان آنها متوجه شدند که گوجه فرنگی یکی از بهترین و مفید ترین خوراکی های روی زمین است و در بهبود کیفیت زندگی انسان و در کم کردن ریسک بیماری را در طول زندگی انسان نقش بسیار مفیدی را بازی می کند.

این خوراکی قرمز رنگ در کم کردن ریسک ابتلا به بیماری هایی چون انواع سرطان و همچنین تقویت سیستم دفاعی بدن و تقویت کیفیت پوست  نقش بسیار سازنده ای دارد.

یک گروه محقق به نام های بریت بورتون، کریستین ریمرز که در مرکز تحقیقات کیفیت غذا و تکنولوژی در الینوی ایالات متحده این تحقیقات را انجام داده اند طی همین آزمایشات به خواص بسیار مفید گوجه فرنگی پی بردند که البته این خواص از قدیم هم مشخص شده بود اما این تیم تحقیقاتی توانستند در بعد علمی و عملی این مطالب را به ثبت برسانند و پایه علمی آنها پیدا کنند. این محققان طی یک سری تحقیقات علمی معروف به «تحقیق درباره تاثیر گوجه فرنگی روی سلامتی انسان» به این نتایج دست یافتند و توانستند این خواص را به تایید جامعه جهانی برسانند و در محافل بسیار معتبر پزشکی آن را اثبات کنند.

آنها در این مقاله عنوان کردند که بزرگترین انتی اکسیدان طبیعی روی زمین گوجه فرنگی است به شرط اینکه به صورت تازه از استفاده شود البته آنها می گویند تمامی مشتقات این گیاه نیز مفید است اما تاثیر میوه تازه به بیشترین میزان آن خواهد بود. این محققان می گویند متاسفانه میوه های پخته شده و یا رب گوجه فرنگی به دلیل حرارت دیدن میوه خام دیگر خاصیت اولیه را ندارد و مواد اصلی یعنی انتی اکسیدان های طبیعی آن با حرارت دادن از بین رفته و کمتر توان تاثیر گذاری را دارند.

گوجه فرنگی تازه حاوی میزان بسیار بالایی از مواد ضد التهاب و تنظیم کننده برخی هرمون های داخلی بدن است که این دو ماده نقش بسیار مفیدی در بهبود کیفیت سلامتی انسان دارند .

در ادامه این محققان ثابت کرده اندکه مصرف مقدار مناسب گوجه فرنگی تازه در سبد غذایی انسان باعث کاهش ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی در فرد می شود همچنین در برخی از موارد این خوراکی به عنوان یکی بهترین داروها برای ترمیم سوختگی ناشی از اشعه ماوراء بنفش روی پوست انسان نیز شناخته شده است.

از سوی دیگر این دانشمندان می گویند که مصرف گوجه فرنگی خود باعث تغذیه مناسب در فرد می شود بگونه ای که میل استفاده از سبزیجات دیگر را در انسان افزایش می دهد که این خود بهترین خدمت به سیستم گوارشی انسان و در نهایت بهبود کیفیت سلامتی انسان است.

به عقیده این کارشناسان خوردن یک عددگوجه فرنگی متوسط و تازه هر روز صبح بهترین روش برای خدمت به سیستم دفاعی بدن و استفاده کامل از خواص بسیار بالای این گیاه خواهد بود که البته می توان با خوردن یک لیوان آب گوجه فرنگی تازه را قبل صبحانه همان اثر را به دست آورد. این محققان همچنین عنوان می کنند که می توان از برگه گوجه فرنگی یعنی خشک شده میوه تازه نیز بیشترین بهره را برد فقط به یاد داشته باشید که برای خشک کردن آن از مواد شیمیایی یا روشهای غیر طبیعی استفاده نشده باشد.

 منبع: The review research is published in the American Journal of Lifestyle Medicine .

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد