کشکول

صنعت گردشگری

کشکول

صنعت گردشگری

عسل بهترین خوراکی روی زمین

همیشه در باره خواص بسیار مفید عسل شنیدیم و خوانده ایم اما اینبار برای یادآوری برخی از این 80 خاصیت عسل که تا به حال شناخته شده را عنوان می کنیم. عسل قبل از این که یک ماده غذایی مفید باشد یک اکسیر با ارزش است. این ماده پرخاصیت سالهاست که جای خود را در میان ما و البته طب سنتی ما باز کرده و مورد مصرف قرار گرفته . حتی در برخی از کتاب های تاریخی آمده است در زمان جنگ مغول ها با ایرانیان یکی از شهرهای زمانه به در اختیار داشتن منابع بسیار زیاد عسل توانسته چندین ماه برابر محاصره دشمنان مقاومت کند البته ارزش این ماده در آن زمان به دلیل عدم فسادش بوده.

ویتامین D: کمبود آن ، باعث اختلال در سوخت و ساز کلسیم و ایجاد بیماری راشیتیسم یا نرمی استخوان می شود البته این ویتامین بسیار مفید در عسل به میزان زیادی موجود است.

ویتامین A: کمبود آن ، باعث اختلال فعالیت های چشمی و غده تیروئید می شود اما زیاد نگران نباشید می توانید میزان خوبی از این ویتامین را با خوردن عسل به بدن خود هدیه دهید.

ویتامین E: کمبود این ویتامین باعث تحلیل رفتن ماهیچه ها ، بسته شدن سیاهرگ، ایجاد زخم های چرکین و بیماریهای عصبی می شود که البته با خواندن این مطلب شاید به یاد کارتن بامزی همان خرسی که بسیار به عسل علاقمند بود بیافتیم که البته با خوردن عسل قدرتی خاصی پیدا می کرد بنابراین کارگردان آن برنامه تلویزینی از وجود این ویتامین در عسل آگاه بوده و آن را سوژه تولید برنامه کرده است.

ویتامین K: کمبود این ویتامین اثر مستقیم در انعقاد خون و بیماری های ثانوی مانند فیستول خارجی صفراوی دارد. بنابراین عسل به عنوان حاوی ویتامین انعقاد خود خواهد بود پس عسل بخورید.

ویتامین C: خرابی لثه، کم شدن استقامت مویرگ ها ، کاهش استقامت بدن در برابر بیماری های عفونی بی حال عمومی ، کم خونی از عوارض کمبود این ویتامین است. بنابراین با خوردن عسل می توانید لثه های خودتان را تقویت کنید و از داشتن لثه های سالم لذت ببرید.

انواع ویتامین : B کمبود ویتامین های B در بدن انسان باعث ضعف سیستم دفاعی بدن می شود که خوشبختانه عسل از میزان بسیار بالایی از این ویتامین برخوردار است بنابراین یکی از خوراکی های مفید علیه سرطان هاست و می توان سیستم دفاعی بدن را با آن تقویت کرد.

در انتها لازم به یادآوری است که قند موجود در عسل هرگز برای بدن ضرر ندارد و همه افراد در هر سنی قابلیت خوردن عسل را دارند بنابراین عسل را در وعده های غذایی خود قرار دهید و هدیه مناسبی به بدن خود از دل طبیعت اهدا کنید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد