کشکول

صنعت گردشگری

کشکول

صنعت گردشگری

یک سینی زیبا با سالاد قارچ و اسفناج پر از ویتامین

مواد لازم

قارچ:400 گرم

اسفناج پخته : یک لیوان

پیاز متوسط: یک عدد

فلفل دلمه : یک عدد متوسط

دانه ذرت پخته شده : نصف لیوان

کاهو ریز خرد شده : 2 لیوان

نعناع: 2 قاشق غذاخوری

جعفری: 2 قاشق غذاخوری

روغن زیتون: 4 قاشق غذاخوری

سرکه : 4 تا 5 قاشق غذاخوری

اب لیموی تازه : یک استکان کوچک

گوجه فرنگی تزئینی : به میزان دلخواه

زیتون بدون هسته : برای تزئین

پرتقال : یک عدد متوسط

 این سالاد یکی از بهترین گزینه ها برای کسانی که در رژیم غذایی هستند بسیار مفید است بنابراین خوردن آن برای آنها توصیه می شود. ابتدا پیاز را به صورت خلال های خیلی کوچک برش داده و همراه روغن زیتون کمی تفت دهید تا پیاز سبک شود اما نگذارید که رنگ آن تغییر کند. حالا فلفل دلمه ای خرد شده را همراه با اسفناج پخته شده به پیاز اضافه کنید و تفت دهید بگذارید مزه ها خوب با یکدیگر مخلوط شوند . حالا مخلوط را در ظرفی جداگانه بریزید و اجازه دهید خنک شود.

 پرتقال را به صورت هفت و هشتی ببرید و با قاشق داخل آن را خالی کنید و به عنوان کاسه ای کوچک و طبیعی برای تزئین از آن استفاده کنید. یک دیس مناسب برای این سالاد را برداشته و کف آن را با خلال کاهو کاملا بپوشانید سپس سه کاسه متوسط را در روی کاهوها داخل دیس قرار دهید البته می توانید از صدف های طبیعی نیز به جای کاسه استفاده کنید. مخلوط خنک شده اسفناج و پیاز را داخل پرتقال بریزد و گوشه ای از دیس قرار دهید بقیه مواد مخلوط شده را در کاسه دیگر بریزد و با گوجه های کوچک تزئین کنید.

 قارچ ها را خوب بشویید و بپزید پس از بختن و خنک شدن آنها را در کاسه دیگر ریخته و با پاشیدن کمی زرشک روی آن را تزئین کنید. کاسه سوم را با زیتون ها و دانه های ذرت پر کنید و روی آن را تزئین کنید به این ترتیب با ریختن کمی سس سالاد که مخلوطی از سرکه، آب پرتقال، آب لیمو و روغن زیتون است این سالاد آماده میل کردن است به یاد داشته باشید که این دیس بیشتر به اثر هنری خواهد شد تا وعده ای غذا. می توانید کلیه مواد را در یک ظرف با هم مخلوط کنید و نوش جان کنید اما اگر به دنبال خلق یک اثر هنری بسیار مقوی هستید به روش بالا عمل کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد