کشکول

صنعت گردشگری

کشکول

صنعت گردشگری

اپیدمی چاقی در ایالات متحده و کانادا افت سلامتی جامعه

طبق گزارش منتشره از سوی اداره مرکزی بهداشت ایالات متحده آمریکا، در ماه مارس سال جاری میلادی میزان چاقی افراد جامعه به شدت در این دو کشور آمریکا و کانادا روبه افزایش می باشد و بطور نگران کننده ای سلامت کل جامعه را به خطر انداخته است.

 

طبق این گزارش 24 درصد از افراد کانادایی و 34.3 درصد از آمریکایی ها چاق هستند و به دلیل اضافه وزن خود تحت مراقبت های پزشکی هستند یا اینکه به روشهای گوناگون مشغول کم کردن وزن اضافی بدنشان می باشند.

در ادامه همین گزارش آمده است که متخصصان این مرکز اعلام کرده اند : افرادی که دارای اضافه وزن هستند و از وزن طبیعی خودشان فراتر رفته اند 30 درصد بیشتر از دیگران در معرض بیماری های قلبی و عروقی، سرطانها ، دیابت نوع دوم هستند که با توجه به آمار بالای افراد چاق در این دو کشور نگرانی هایی برای دست اندرکاران سلامت این دو کشور ایجاد شده است و آنها می گویند باید از این روند جلوگیری کرد چون هزینه درمان این امراض برای جامعه بسیار سنگین خواهد بود و در آینده ای بسیار نزدیک با جامعه ای بیمار مواجه خواهیم بود.

در کشور کانادا 24.3 درصد مردان و 23.9 درصد زنان چاق هستند در صورتی که در ایالات متحده آمریکا  این ارقام بسیار نگران کننده تر می باشند بطوری که 32.6 درصد مردان و 36.2 درصد زنان این کشور از این مشکل رنج می برند و با عوارض آن دست و پنجه نرم می کنند.

رشد چاقی در کشور کانادا طی سالهای 1980 میلادی تا 2008 میلادی تقریبا 10 درصد  برای مردان و 8 درصد برای زنان بوده است حال آنکه این ارقام برای آمریکا در همین دوره 12 درصد برای مردان و 10 درصد برای زنان به ثبت رسیده است که نشان دهنده مشکل بیشتر برای این کشور می باشد. این محققان زندگی صنعتی و فست فود را بزرگترین دشمن سلامتی انسان عنوان کرده اند.

به عقیده سینیا اوگدن محقق و متخصص در مرکز ملی بهداشت آمریکا اگر این کشور رویه پیشگیرانه ای را در نظر نگیرد به زودی با بحران مواجه خواهد شد و سلامتی افراد جامعه از کنترل دولت خارج خواهد شد به همین دلیل این مرکز چند توصیه بهداشتی برای افراد عنوان کرده تا خود آنها علاوه بر رعایت نکات دیگر به این نکات توجه ویژه ای داشته باشند.

این مرکز طی اطلاعیه ای عنوان کرده که تمرینات ورزشی روزانه منظم می تواند احتمال چاقی را تا حدود 40 درصد کاهش دهد و آنها می گویند آمار نشان داده که تحرک افرادی که ژن چاقی در بدن آنها یافته شده بسیار کمتر از افرادی که این ژن را ندارند به ثبت رسیده .

از سوی دیگر این گزارش می افزاید هنگام غذا خوردن اگر فکرتان فقط به موضوع خوردن جمع باشد شاید کمتر غذا بخورید و زودتر احساس سیری بکنید یعنی در محیطی بسیار آرام و بدور از هرگونه تنش غذای خود را میل کنید یا اینکه تلویزیون و روزنامه را از این محیط دور نگهدارید چون محققان می گویند وقتی شما سرگرم خواندن یا دیدن برنامه های تلویزیونی باشید هرگز قادر به کنترل میزان خوراک خود نیستید و ناگهان به میزان قابل توجهی کالری غیر ضروری را وارد بدن خود می کنید.

اما مهمترین بخش این گزارش مربوط به کشف جدیدی است که متخصصان علم تغذیه داشته اند این بخش مهم عنوان می کند که کلسیم یکی از عوامل موثر در کنترل وزن افراد می باشد به گونه ای که کلسیم مانع از جذب چربی در بدن انسان می شود و این تحقیق اضافه می کند که تقریبا 60 درصد افرادی که کلسیم را از رژیم غذایی خود حذف کرده اند یا اینکه کم مصرف می کنند با مشکل اضافه وزن روبرو شده اند و چاق هستند به همین دلیل این محققان چند ماده خوراکی در سبد غذایی شما گنجانده اند که عبارتند از : ماهی و غذاهای دریایی، پرتقال، نخود فرنگی، لوبیا چیتی، لوبیای چشم بلبلی و اسفناج از جمله آنهاست البته مصرف لبنیات کم چم نیز توصیه شده است .

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد