کشکول

صنعت گردشگری

کشکول

صنعت گردشگری

طرز تهیه نودل هندی با مرغ (برای دونفر)

مواد لازم:

 1.   یک عدد سینه مرغ به صورت فیله

۲.      دو عدد هویج متوسط

۳.      تقریبا 200 گرم کلم سفید

4.      یک عدد فلفل دلمه متوسط

۵.      دو حبه سیر

6.      کمی پیازچه تازه تا تره فرنگی

۷. 300 گرم نودل یا همان ماکارانی ریز میله ای

8.     ادویه هندی یا ادویه آبادانی

9.      نمک و فلفل

10.  یک عدد پیاز متوسط

11.  کمی روغن زیتون

12. کمی کلم بروکلی

٣. ۴ عدد قارچ متوسط

١۴. ٢ قاشق غذا خوری ذرت شیرین کنسرو شده

ابتدا پیاز و سیر را خرد کرده و داخل یک قابلمه کوچک به همراه سینه مرغ و چند تکه از هویج و فلفل دلمه ای آبپز کنید تا گوشت مرغ خوب بپزد البته می توانید کمی چاشنی هم به آن اضافه کنید تا مرغ کمی طعم بگیرد.

زمانی که مرغ ابپز می شود تمام سبزیجاتی را که تهیه کرده اید (پیازچه، کلم، کلم بروکلی، هویج و... ) شسته و خوب خرد کنید و در یک ظرف جداگانه بگذارید و بعد از آن نودل یا همان ماکارانی را به روش معمول در آب بجوشانید تا نرم شوند و بعد از آن آبکش کنید تا آب اضافه آن برود. پس از پخته شدن گوشت مرغ آن را ریش ریش کنید و به قطعات کوچکی تقسیم نمایید .

یک تابه بزرگ را روی اجاق بگذارید تا خوب گرم شود و کمی روغن زیتون هم به آن اضافه کنید کلیه نودل ها را به همراه گوشت مرغ در آن بریزید و خوب تفت دهید شما می توانید برای بهتر شدن مزه آن آب مرغ را ابکش کنید و آن را روی نودل و گوشت درون تابه بریزید لازم به یادآوری هست که هرچه تابه بزرگتر باشد و شعله بیشتر بهتر این مواد با هم مخلوط خواهند شد پس از چند دقیقه تفت دادن سبزیجات را نیز اضافه کنید و حدود یک دقیقه به همراه دیگر مواد تفت دهید و ادویه را نیز به آن اضافه کنید و خوب به هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند . بعد گذشت تقریبا یک دقیقه غذای شما کاملا آماده میل کردن می باشد و با سلیقه خودتان آن را تزئین کنید و سرو نمایید.

شما می توانید برای زیبا تر شدن بشقاب از نودل های رنگی موجود در بازار نیز استفاده کنید . از طرف دیگر سعی کنید که در هنگام تفت دادن سبزیجات تازگی خودشان را از دست ندهند بطوری که شما هنگام نوش جان کردن مزه تمامی آنها را کاملا حس نمایید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد