کشکول

صنعت گردشگری

کشکول

صنعت گردشگری

این پلک های دردسر ساز!!!!

یکی از دغدغه های بانوان همیشه در شب قبل از میهمانی یا کلا برای آماده شدن برای جشن عروسی یا هر جشن دیگری پف دور چشمها بوده است .

بسیاری از شرکت ها و سازندگان لوازم آرایشی بهداشتی از همین فرصت استفاده کردند و کرمهای بسیار گرانی را به بازار عرضه کردند که البته مورد استقبال بسیاری از بانوان نیز قرار گرفته است.

اما همگی این راهکارها همانطور که همه می دانیم زودگذر بوده و دایمی نیستند و هرگز نمی توان جلوی روند پیری را گرفت و تغییرات ناشی از این روند پیری را فقط می توان به تاخیر انداخت .

اما دلیل این عارضه  چیست؟  بسیاری از پزشکان معتقدند که این افتادگی در ناحیه چشم و پلک در انسان موردی ارثی است که البته مرور زمان و سن انسان نیز باعث این موضوع می شود.  همگی ما میلیاردها بار در طول زندگی خودمان پلک می زنیم  در روند طبیعی و سالهای اولیه زندگی ما خاصیت الاستیکی پوست انسان باعث شده تا پوست پلک دوباره به صورت وحالت اولیه خود بازمی گردد اما پس از چندی و در دوران میان سالی از خاصیت الاستیکی پوست ما کم کم  کاسته می شود و باعث ایجاد چین و چروکی روی پلک می شود که در برخی از موارد این افتادگی پوستی حتی تا روی مژه ها کشیده می شود و باعث محدود شدن دید انسان نیز می شود.

اکثر اوقات پف کردن دور چشم هنگام صبح بیشتر به چشم می خورد و انسان با این موضوع درگیر شده است یا حتی در برخی از مواقع در بیداری های ممتد یا کم خوابی ظاهر می شود   دانشمندان معتقد هستند که شکل طبیعی این پف که هنگام صبح حادث می شود با بیدار شدن ما و قرار گرفتن ما به شکل عمودی جاذبه زمین دوباره آن را به شکل عادی خود تبدیل کرده و دیگر خبری از پف کردن دور چشم نیست اما اگر از حالت طبیعی بیشتر باشد مدت زمان زیاد تری لازم هست تا این پف دوباره به حالت اولیه خود بازگردد بنابراین شاید تمام روز تا شب شاهد این پف باشیم که زیاد هم خوشایند مان نباشد.  یا در برخی مواقع دایم باشند .

به هرحال امروزه با پیشرفت علم جراحی زیبایی عمل بسیار ساده ای درباره از بین بردن این پف ها دور چشم قابل اجراست که می توان پس از مشروت کردن با پزشک از آن استفاده کرد اما این متخصصان برخی توصیه ها را برای جلوگیری از ایجاد این پف ها و یا حتی قبل از رفتن به مراسم جشنی دارند که این توصیه ها عبارتند از

1.        استفاده از ویتامین C : خوردن مرکبات و میوه هایی که بیشترین میزان ویتامینC  را در خود ذخیره کرده اند می تواند از چند روز قبل از مراسم به چهره شما کمک کنند.

2.        ماساژ با یخ: تکه یخی را داخل یک پلاستیک بگذارید و به مدت یک تا دو دقیقه به ناحیه پف کرده بمالید بعد آن محل را به آرامی ماساژ دهید .

3.        ورزش منظم روزانه : این محققان می گویند انجام فعالیت های ورزشی ساده مثل دویدن یا حتی طناب زدن می تواند به از بین بردن این پف دور چشم ها شود.

4.        رژیم غذایی بدون نمک و مواد محرک

5.        استفاده از ماسک  های براق کننده یا حتی کرم های فرم دهنده (البته با توجه به تایید پزشک)

پزشکان اعتقاد دارند که شما با رعایت کردن این موارد می توانید برای رفتن به جشن روی چهره خود حساب باز کنید و زیاد از آن گلایه نداشته باشید.

New woman

ژانویه 2011

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد