کشکول

صنعت گردشگری

کشکول

صنعت گردشگری

مجموعه معابد های خاجوراهو (Khajuraho)- هندوستان

(تصاویری از بروشورهای مخصوص گردشگران همراه با نقشه )

(تصاویر حقیقی عکاسی شده توسط بنده)

کاخ های خاجوراهو (Khajuraho) در کشور هندوستان در در شهر خاجوراهو و ایالت مادهایا پرادش واقع شده است که در جنوب شرقی شهر دهلی نو و حدود 700 کیلومتر از این شهر فاصله دارد. این مجموعه کاخ ها یا معابد یکی از بزرگترین جاذبه های توریستی در کشور هندوستان می باشد.

این سری از معابد بخاطر مجسمه های سنگی بسیار منحصر بفرد خود که از پایه اصلی خلق آنها عشق و شهوت می باشد که در قرون وسطی تراشیده شده و بوجود آمده اند معروف شده است.  یونسکو این مجموعه از معابد را جزء عجایب هفتگانه قرار داده است. نام این سری از معابد از زبان سانسکریت گرفته شده .

در سال های 500 400 پیش میلاد شما کشور هندوستان توسط قوم مغول مورد تاخت وتاز قرار گرفت و بسیاری از ساکنان شمال هندوستان به نواحی مرکزی یا همان ایالت مادهایا پرادش مهاجرت کردند. پس از این مهاجرت این ایالت به عنوان پایتخت فرهنگی قرار گرفت و کار ساخت این معابد آغاز شد  باستان شناسان معتقدند که این مجموعه معابد بین سال های 950 تا 1150 ساخته شده است این سلسله معابد حدود 80 عدد بودند که در حال حاضر فقط 20 عدد از آنها باقی مانده و به شدت هم مورد محافظت قرار گرفته اند. این معابد به عنوان نمونه خوبی از سبک معماری هند در آن سال ها بوده و توصیف بسیارروشنی از روش زندگی عادی و جنسی مردم آن زمان در منطقه را به نمایش گذاشته شده است. کارشناسان عنوان کرده اند که این معابد همگی از سنگ و گل ساخته شده اند و برخی از ستون های سنگی آن حدود 20 تن وزن دارند.

برخی از این معابد دارای دو دیواره هستند که دیواره خارجی با حجاری های سکسی یا شهوانی پوشیده شده ودیواره داخلی آن فقط درباره خدایان حجاری شده این تفکیک حاکی از این است که مردم  خارج از معابد به زندگی روزمره خود و شهوت رانی و بهره بردن از روابط جنسی بوده اما هنگامی که داخل معابد می شدند باید تمام لذت های دنیوی را ترک کرده و فقط به خدایان خود فکر میکردند. تقریبا ده درصد از مجسمه ها به تصویر های شهوانی اختصاص دارد و مابقی تصاویری از زندگی روزمره مردم بخصوص زنان می باشد و برخی هم از تصاویر خدایان زمان خودشان می باشد. برخی از کارشناسان توانسته اند از ابزار و لوازم زنانه آن سال ها به واسطه آن حجاری ها با خبر شوند.

پس از استقلال کشور هندوستان این کشور سعی در ساخت یک سری امکانات توریستی در این منطقه کرد که از آن جمله می تواند از ساخت هتل های مجهز و پارک های طبیعی نام برد و در حال حاضر این منطقه یکی از مناطق بسیار قوی توریستی کشور هندوستان می باشد. این سری معابد به عنوان یکی از منابع تحقیقی  باستان شناسی قرار گرفته و حتی دانشگاهی مخصوص به این معابد در رشته باستان شناسی تاسیس شده است.

دولت هندوستان توانسته است با نورپردازی بسیار زیبایی برای هر یک از این معابد شده است بطوری که در هنگام شب شما به روشنی می توانید از این معابد دیدن کنید و همچنین توسط دولت مترجمان رسمی نیز به کار گرفته شده اند که گردشگران را راهنمایی کنند. البته هر ساله در ماه مارس یک جشنواره رقص هم در این معابد برقرار می باشد که بسیار باشکوه است و ارزش دیدن نیز دارد

وقتی که بعنوان یک گردشگر در این معابد قدم می زنیم واقعا حیرت زده خواهیم شد که چگونه و با چه ابزاری این آثار خلق شده اند ؟

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات 4 + ارسال نظر
آصف شنبه 2 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 02:32 ق.ظ http://asef owesiفیس

سپاس نازنین

درود بر شما دوست گرامی
ممنونم از لطف شما . علاقمند هستم نظرات شما درباره صفحه گردشگری روزنامه کسب و کار به نشانی www.biznews.ir را هم بدانم این صفحه هر روز با اطلاعات مفیدی از گردشگری در خدمت شماست.
البته برنامه رادیویی من هر هفته روزهای دوشنبه از موج اف ام فرکانس 98 ساعت 12 تا 13 نیز آماده شنیدن نظرات شما و انتقادات شما نیز هست
ارادتمند عزتی

سراج چهارشنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 08:10 ق.ظ

معبد بودایی مجسمه زیادی زنان ومردان عشقی واقعی است

[ بدون نام ] چهارشنبه 24 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 02:59 ب.ظ

مجسمه طبیعی سکس زیادی وای

هیچ دوشنبه 15 آذر‌ماه سال 1400 ساعت 01:14 ب.ظ

اوشو گفته هرکس فقط یکساعت در این معبد برمجسمه‌ها مراقبه کنید از شهوت رها میشوید. سازنده‌های آنها از عمق رابطه جنسی آگاه بودند و مجسمه‌هایی سرشار از عشق و آرامش ساختند هدف از ساخت آنها همینست که اگر تو انرژی فوق‌العاده انسانی جنسی را عاشقانه و رها تجربه کنی در درون همچون خدایان هندی یگانگی با هستی و عشق کاینات را تجربه میکنی، اینجاست که تو خدایی خودت را درمیابی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد