کشکول

صنعت گردشگری

کشکول

صنعت گردشگری

مجموعه غارهای آجانتا در هندوستان

(تصاویری از بروشورهای توریستی منطقه )

مجموعه غارهای آجانتا (Ajanta) در ایالت ماهاراشترا هندوستان قرار دارد که متشکل از 31 مجسمه ساخته شده از سنگ یا حجاری شده در دیواره غارها می باشد. پیشینه این غارها به قرن 2 پیش از میلاد بر می گردد که به عنوان یک شاهکار مذهبی بودا می باشد.

این مجموعه غارها در سال 1983 میلادی از طرف یونسکو به عنوان یک میراث جهانی ثبت شده و مورد حمایت قرار گرفته است.

پژوهشگران در مورد زمان ساخت این غار ها اختلاف دارند و زمان ساختن این آثار تاریخی را بین قرن چهارم تا هفتم میلادی تخمین زده اند. بعضی از این معابد شامل 20 غار می شود که هر کدام از آنها به نوع خود بی نظیر هستند. این غار ها در سال 480 میلادی به دلیل سقوط پادشهان به حال خود رها شده و سالها از دیده پنهان بوده

این مجموعه غار توسط یک افسر بریتانیایی در سال 1819 دوباره کشف شده البته بطور کاملا تصادفی این افسر بریتانیایی که جان اسمیت نام داشت هنگام شکار ببر راه ورودی یکی از این غارها را کشف کرد که به دنبال آن تمامی آنها کشف شد.

هر یک از این غارها به عنوان یکی از آثار خارق العاده این کشور نام برده می شود که نمونه بارزی از شکوه صنعت حجاری در این کشور می باشد و با هر یک از این غارها روش زندگی بودا به نمایش گذاشته شده است.

هر یک از این غارها حدود 12 متر طول و 6 متر عرض دارند که در طول این غارها تصاویری بسیار زیادی از مراحل زندگی بودا روی دیوار حجاری شده یا به صورت نقاشی ثبت گردید ه است. این مجموعه از غارها که تعداد آنها بیست و چهار عدد می باشد هرکدام برای مصارفی خاص طراحی و ساخته شده اند بطوری که برخی برای ملاقات های عمومی حاکمان ، برخی بطور خصوصی یا به عنوان حرم سرا مورد استفاده قرار می گرفته یا حتی برخی برای عبادت بوده یا حتی سالن غذاخوری که هر کدام بسیار منحصر بفرد هستند و باعث تعجب و حیرت بازدید کنندگان می شود.

(این عکس ها توسط خودم عکاسی شده)

 

نظرات 3 + ارسال نظر
پریسا شنبه 5 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 12:54 ب.ظ

سلام با تشکر فراوان .برای تحقیق کلاسی متن و تصاویر جالبی بود که به دردم خورد.گرچه فوق العاده عجیب و دور از ذهن.

[ بدون نام ] چهارشنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 08:20 ق.ظ

کوه چند سال محکم جالبه به معبد بودایی مجسمه طبیعی ساده که ارام خیلی قشنگیه

khdf چهارشنبه 24 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 02:56 ب.ظ

مجسمه سکس زیادی است مردم نظرمی رسد وای

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد