کشکول

صنعت گردشگری

کشکول

صنعت گردشگری

زلزله هائیتی زنگ خطری برای تهران (-۱۸)

توجه :اگر از دیدن صحنه های دلخراش ناراحت می شوید هرگز به این تصاویر نگاه نکنید

امروز داشتم اخبار مربوط به زلزله و سونامی در ژاپن را مطالعه می کردم و نگاهی به روند ارسال کمک های بین المللی و یا ساماندهی مناطق آسیب دیده می کردم ناگهان به این مطلب فکر کردم که اگر در ایران یا تهران این چنین فاجعه ای رخ دهد چه خواهد شد؟

با توجه به اخطارهای دولت نهم و دهم یا شخص رئیس جمهور آقای احمدی نژاد واقعا چه آینده ای برای تهران در صورت بروز اینچنین حوادثی خواهد بود. آیا واقعا سیستم کنترل بحران در تهران قابلیت کنترل بحران را به این ابعاد دارد یا خیر؟ تا چه اندازه ساختمان های تهران با توجه به این موضوع که تهران دقیقا روی چند گسل قرار دارد مقاوم هستند. سیستم آب آشامیدنی تهران که هم اکنون هم دچار مشکل می باشد چگونه قادر به تامین اولین نیاز انسان در تهران خواهد بود؟ آیا واقعا سیستم امنیتی تهران قادر به کنترل هرج و مرج احتمالی در تهران خواهند بود و یا اینکه نحوه امداد رسانی برای مجروحان احتمالی با توجه به خرابی راهها چگونه خواهد بود؟ سیستم فاضلاب سنتی در تهران چه مشکلاتی بعد از بروز این حادثه ایجاد خواهد کرد؟ و چندصد سوال به وجود می آید که باید کمی بیشتر درباره این حادثه فکر کرد و فقط دست به دعا برداشت که این چنین روزی در ایران اتفاق نیافتد چون اتفاقات آن واقعا غیر قابل تصور خواهد بود.

از این رو برگشتم و مروری بر زلزل سال ٢٠١٠ میلادی درهائیتی انداختم که تنم لرزید. تعدادی از این عکس ها را برای شما به اشتراک گذاشتم تا شما هم نگران این اتفاق باشید و دعا کنید که اینچنین اتفاقی در ایران هرگز رخ ندهد. آمین

عکس ها : رویترز 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد