کشکول

صنعت گردشگری

کشکول

صنعت گردشگری

آشپزخانه های مدرن دیجیتالی

 

از اوایل دهه هفتاد میلادی کامپیوتر و پردازنده های دیجیتالی راه خود را به زندگی روزمره ما باز کردند ابتدا کامپیوترها فقط قرار بود در خدمت انسان قرار گیرند اما امروزه با توجه به پیشرفت چشمگیر این وسایل این مورد برعکس شده و انسان در خدمت کامپیوتر قرار گرفته است. در سالهای ابتدایی اختراع این وسیله این انسان بود که برای کامپیوتر برنامه ریزی می کرد اما امروزه کامپیوترها می توانند زندگی روزمره انسان را برنامه ریزی کنند.

پیشرفت روز به روز این صنعت باعث شد که هر روز بیشتر روز قبل زندگی انسان این وسایل کامپیوتری و دیجتیالی وابسته تر شود و در واقع به نوعی کامپیوترها به نوعی جزو وسایل شخصی هر فرد تبدیل شوند با پیشرفت این صنعت اندازه این وسایل کوچکتر اما کارآیی این وسایل هر روز بیشتر شد. امروزه با اختراع نسل های جدید موبایل شما می توانید کلیه برنامه های روزانه خود را کنترل کنید و قرارملاقات های خود را توسط این دستگاه مدیریت کنید یا حتی حساب بانکی خود را کنترل کنید یا وجه مورد نیاز خود را انتقال دهید و اقساط ماهیانه خود را بپردازید بنابراین تصور اینکه حتی یک لحظه از این وسیله جدا باشید تقریبا غیر ممکن شده است. همانطور که می دانید تمام این خدمات به واسطه اینترنت میسر شده و در واقع این پردازنده های دیجیتالی توانسته اند با شبکه اینترنت کنترل زندگی ما را به دست بگیرند و در واقع برنامه ریزی زندگی ما را به عهده گرفته اند.

با توجه به این رشد و گسترش هر روز خبری تازه از خدمات جدید این وسایل به گوش می رسد به طور مثال با اختراع جی پی اس یا همان دستگاه موقعیت یاب مکانی تقریبا راننده ساده تر شده و شما می توانید با کمترین زمان ممکن به مقصد برسید بعد از آن اخباری مبنی بر ساخت منازل دیجتال به گوش رسید بطوری که شما می توانستید درجه حرارت منزل خود را از دفتر کارتان تنظیم کنید تا زمانی که به منزل می رسید محیط دلچسبی برای شما باشد. یا حتی میزان نور را کنترل کنید یا اگر فراموش کرده بودید که درب یا پنجره ای را هنگام خروج ببندید این کار را با اینترنت از دفتر کارتان انجام می دادید.

اما باز هم این کافی نبود و دانشمندان سعی داشتند اختیارات بیشتری به این وسایل بدهند تا بتوانند مسئولیت های انسان را به عهده بگیرند بنابراین ربات های خدمتکار اختراع شد یا حتی جاروبرقی های خودکار و ... اما امروز خبری رسیده که آشپزخانه های دیجیتال نیز به بازار آمده است و در آخرین نمایشگاه فناآوری دیجیتال شرکت ال جی کره جنوبی از آخرین دستاورد خود پرده برداری کرد و آن را به نمایش گذاشت. 

موضوع آشپزخانه دیجیتال از آنجا شروع شد که هنگام طراحی این سازه یک سیستم یا کامپیوتر مرکزی در خانه طراحی می شد که با یک صفحه قابل حمل یا چیزی شبیه آی پد های کنونی سازگاری داشت در واقع این صفحه نمایش قابل حمل کلیه وسایل داخل آشپزخانه را کنترل می کرد بطور مثال شما می توانید کنترل اجاق گاز خود را هنگام طبخ غذا به عهده این وسیله قرار دهید و به کارهای دیگر خود برسید. 

 

 اگر شما تعداد نفرات ساکن منزل یا میزان مصرف مواد غذایی روزانه خود را برای این دستگاه مشخص می کردید این دستگاه کاملا کنترل مواد غذایی منزل شما را به عهده می گرفت و درست مثل یک صندوقدار عمل می کرد و زمانی که یکی از مواد غذایی شما در حال اتمام بود پیغامی را به تلفن همراه شما می فرستاد تا هنگام بازگشت از سرکار آن را تهیه کنید . 

     اما این وسیله یک مشکل داشت و آن مشکل باعث شد تا افراد خاصی از آن استفاده کنند . این مشکل را می توان اینگونه شرح داد که اگر فردی قصد داشت تا از این وسیله برای آشپزخانه خود استفاده کند حتما باید حداقل دانش استفاده از کامپیوتر را می داشت تا بتواند از خدمات ارزشمند آن استفاده کند. اما شرکت ال جی کره جنوبی این وسیله را دگرگون کرده کرده است و به نوعی کار با این وسیله را آسان کرده که دیگر نیازی به دانش کامپیوتر نیست.

شرکت ال جی الکترونیک سیستم مرکزی را حذف کرده و این سیستم را به طور مجزا بر روی هر وسیله ای که شما نیاز دارید قرار داده بطور مثال این سیستم را روی یخچال، ماشین ظرف شویی، ماشین لباس شویی و ماکروفر جداگانه قرار داده و هر کدام دارای کنترل کننده مستقل از دیگری هستند. و تمامی آنها سازگار با اینترنت هستند و شما می توانید آنها را حتی از یک کشور دیگر کنترل کنید .  

نکته بسیار جالب این است که شرکت ال جی به جای استفاده از دستورات پیچیده کامپیوتری از آیکون هایی استفاده کرده که تمام افراد بتوانند با دیدن آنها متوجه شوند که در حال اجرای چه دستوری هستند و سیستم را کنترل کنند بنابراین دانش کامپیوتری دیگر نیازی نیست. بطور مثال با سیستم نصب شده روی یخچال این موضوع را توضیح می دهم، شما مقداری میوه خریده اید میزان و مقدار این میوه ها را با توجه به آیکون میوه در دستگاه ثبت می کنید. 

 

  این دستگاه دارایی خود را در یخچال کنترل می کند و با توجه به میزان مصرف شما مشخص می کند که این مقدار میوه چند روز برای شما کافی خواهد بود بعد از این بطور مثال یک عدد سیب را مصرف می کنید آیکون سیب را فعال کرده و یک عدد از آن را به قسمت مصرف انتقال می دهد این دستگاه بطور اتوماتیک از میزان دارایی خود کسر کرده در حافظه خود نگهداری می کند وقتی که تعداد آن به حداقل ممکن برسد این دستگاه یک پیام اخطار به تلفن همراه شما ارسال می کند و علامتی هم روی صفحه نمایش خود شروع به چشمک زدن می کند که شما متوجه شوید باید دوباره آن را جایگزین کنید. 

 

  لازم به یادآوری نیز هست که شما می توانید با توجه به رژیم غذایی خود از این وسایل منوی غذا نیز دریافت کنید این دستگاه با در دست داشتن اطلاعات غذایی شما با کنترل دستورات لازم از طریق اینترنت به شما روزانه پیشنهاد غذا نیز می دهد و میزان کالری دریافتی شما به واسطه خوردن این غذا را نیز کنترل می کند . این موضوع برای مایکروفر هم قابل کنترل است شما دستگاه را تنظیم کرده و از خانه خارج می شود قبل از بازگشت توسط تلفن همراه خود به دستگاه دستور می دهید که کارش را شروع کند و هنگامی که به منزل می رسید غذای شما آماده میل کردن است. 

  

 

  یا حتی کنترل ماشین لباس شویی را نیز می توانید به دست داشته باشید حتی وقتی در یک کنفرانس کاری شرکت کرده اید. بنابراین در واقع این کامپیوتر ها هستند که به واسطه شبکه اینترنت کنترل زندگی ما را به عهده گرفتند نه خودمان. 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد