کشکول

صنعت گردشگری

کشکول

صنعت گردشگری

لندن به دنبال فرودگاه شناور

توسعه گردشگری سراسر جهان باعث شده تا بسیاری از صنایع و البته زیرساخت های مربوط به این صنعت روبه رشد به سرعت به فکر گسترش خود بیافتند و مسئولان و دست اندرکاران گردشگری به فکر راهکارهای جدید باشند.

یکی از صنایع بسیار مهم و تاثیرگذار در توسعه صنعت گردشگری حمل و نقل هوایی است و ظرفیت فرودگاهها در کشورهای گردشگرپذیر است از این رو مسئولان حمل ونقل وهوایی و البته گردشگری لندن با توجه به میزبانی این شهر در المپیک و البته دیگر رویدادهای بزرگ ورزشی وتجاری به فکر توسعه فرودگاه هیتروی لندن افتاده اند.

این مسئولان می گویند: فرودگاه هیتروی لندن به عنوان چهارمین فرودگاه شلوغ جهان هم اکنون برای جابجایی روزانه چند صد هزار نفر مسافر آمادگی دارد اما طبق برآوردها و البته توسعه گردشگری لندن پس از رویدادهای مهم یاد شده پیش بینی می شود این شهر در سال 2030 میلادی دچار مشکل شده و توان خدمات رسانی به متقاضیان سفرهای هوایی را نداشته باشد که این موضوع برای فعالان عرصه گردشگری زیاد خوش آیند نخواهد بود و باعث رکود در صنعت حمل و نقل هوایی و البته گردشگری این شهر تاریخی خواهد شد .

بنابراین این مسئولان با ارایه پیشنهادی برای ساخت فرودگاه شناور قصد دارند توان حمل و نقل هوایی لندن را با توجه به افزایش یاد شده در سال 2030 میلادی متناسب و چه بسا بیشتر از حد مورد نیاز آماده کنند . هرچند این پروژه زیاد هم تازه نیست و در کشورهای هنگ کنگ و ژاپن نیز سابقه ساخت و استفاده از فرودگاههای شناور وجود دارد اما شلوغی و البته فضای بسیار محدود رودخانه تیمز (Thames River) در لندن از چالش های بسیار مهم این پروژه بزرگ برای ساخت فرودگاه شناور در این شهر خواهد بود .

مسئولان این پروژه اعلام کرده اند با استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی و جاده های ارتباطی می توانند ترافیک ایجاد شده به واسطه ساخت این فرودگاه بزرگ را روی رودخانه تیمیز کنترل کنند و در ادامه این پروژه خطوط متروی لندن نیز از زیر این رودخانه به فرودگاه متصل خواهد شد تا کمک کنترل ترافیک مناطق اطراف این فرودگاه باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد